henribos Posted 31 juli 2009 Report Share Posted 31 juli 2009 Wie heeft er ervaring met het plaatsen van akoestische panelen en basstraps om je kamer akoestisch onder controle te kijgen? Bij akoestiekonline.nl verkopen ze voor relatief weining wel mooie panelen. Is dat wat? Grt, Henri Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 juli 2009 Report Share Posted 31 juli 2009 Wie heeft er ervaring met het plaatsen van akoestische panelen en basstraps om je kamer akoestisch onder controle te kijgen? Bij akoestiekonline.nl verkopen ze voor relatief weining wel mooie panelen. Is dat wat? Om een 10cm dik pak steenwol een basstrap te noemen vind ik wel de werkelijkheid oprekken. Het zijn prima breedband absorbers volgens een veel gebruikt recept. Of ze je de prijs waard zijn zul je zelf moeten beoordelen, iets dergelijks is eenvoudig zelf te bouwen. Hear een voorbeeld en hear een overzicht van absorptiecoefficienten van verschillende aanbieders steen / glas wol. Het plaatsen van dit soort absorbers is m.i. pas de tweede stap, de eerste zijn heel wat steverige jongens die je in de hoeken van de ruimte plaatst, SuperChunks met bijbehorend meetresultaat. Het studiotips forum beschikt over een weelde aan informatie, lees vooral de FAQ eens door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxertwin Posted 31 juli 2009 Report Share Posted 31 juli 2009 Minder interieur verstorend kan het gelukkig ook... http://www.6moons.com/audioreviews/franckt...resonators.html Maar natuurlijk moet je het wel in je eigen omgeving / omstandigheden proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 augustus 2009 Report Share Posted 1 augustus 2009 Minder interieur verstorend kan het gelukkig ook... http://www.6moons.com/audioreviews/franckt...resonators.html Maar natuurlijk moet je het wel in je eigen omgeving / omstandigheden proberen... Ik kan me hier toch weinig bij voorstellen. Als het al tot klankverandering leidt moet dit toch erg marginaal zijn. Als ze al zouden werken had je allang Chinese namaak voor 20 euro per stuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 1 augustus 2009 Report Share Posted 1 augustus 2009 Minder interieur verstorend kan het gelukkig ook... http://www.6moons.com/audioreviews/franckt...resonators.html Maar natuurlijk moet je het wel in je eigen omgeving / omstandigheden proberen... Ik kan me hier toch weinig bij voorstellen. Als het al tot klankverandering leidt moet dit toch erg marginaal zijn. Als ze al zouden werken had je allang Chinese namaak voor 20 euro per stuk. Of je nu zoveel geld aan zoiets moet spenderen? KWeet het niet maar eens thuis uit proberen kan zo te lezen bij jou geen kwaad. Je zal perplex staan ( zitten). Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 augustus 2009 Report Share Posted 1 augustus 2009 Minder interieur verstorend kan het gelukkig ook... http://www.6moons.com/audioreviews/franckt...resonators.html Maar natuurlijk moet je het wel in je eigen omgeving / omstandigheden proberen... Ik kan me hier toch weinig bij voorstellen. Als het al tot klankverandering leidt moet dit toch erg marginaal zijn. Als ze al zouden werken had je allang Chinese namaak voor 20 euro per stuk. Carl hoi Heb 2 dmonstraties bijgewoond op een beurs in Antwerpen Verbluffend wat er met de klank gebeurt ... Toe te passen bij dure sets want ik weet niet of je de prijzen kent van de kelkjes In een grote ruimte heb je der snel al 6 nodig of meer en de gold kost al 1000 euro Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 augustus 2009 Report Share Posted 1 augustus 2009 ... en de grote klokken van de Big Ben als bas resonatoren ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Minder interieur verstorend kan het gelukkig ook... http://www.6moons.com/audioreviews/franckt...resonators.html Maar natuurlijk moet je het wel in je eigen omgeving / omstandigheden proberen... Na misschien de gezondheids en cosmetica branche is audio bedrijfstak toch wel een van de belangrijkste broedplaatsen voor oplichters en zwendelaars. Maar wat wil je, met al die onzekere, goedgelovige zieltjes die maar o zo graag hun geld willen verspillen aan flauwekul en zwets verhaaltjes. @ts, rare winkel is dat. Weinig product info. Er zijn wel betere zaken te vinden op dit terrein. Maar zonder enig meetwerk vooraf, is de kans op slagen vrij klein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Minder interieur verstorend kan het gelukkig ook... http://www.6moons.com/audioreviews/franckt...resonators.html Maar natuurlijk moet je het wel in je eigen omgeving / omstandigheden proberen... Na misschien de gezondheids en cosmetica branche is audio bedrijfstak toch wel een van de belangrijkste broedplaatsen voor oplichters en zwendelaars. Maar wat wil je, met al die onzekere, goedgelovige zieltjes die maar o zo graag hun geld willen verspillen aan flauwekul en zwets verhaaltjes. @ts, rare winkel is dat. Weinig product info. Er zijn wel betere zaken te vinden op dit terrein. Maar zonder enig meetwerk vooraf, is de kans op slagen vrij klein. List & bedrog Hr. eendmans ? Dat valt best mee. Het is voor een gewone sterveling echter niet te bekostigen. Maar daarom kan je er gerust eens voor koef naar gaan luisteren. Of is U zo`n groot verdiener dat Uwen tijd daar voor te kostbaar is? Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Als ze al zouden werken had je allang Chinese namaak... namaak ...audio bedrijfstak toch wel een van de belangrijkste broedplaatsen voor oplichters en zwendelaars.Maar wat wil je, met al die onzekere, goedgelovige zieltjes die maar o zo graag hun geld willen verspillen aan flauwekul en zwets verhaaltjes.... Vanwaar deze frustratie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 List & bedrog Hr. eendmans ? Dat valt best mee. Het is voor een gewone sterveling echter niet te bekostigen. Maar daarom kan je er gerust eens voor koef naar gaan luisteren. Of is U zo`n groot verdiener dat Uwen tijd daar voor te kostbaar is? Kikkerdril in je oren werkt ook heel goed. Ook zo toevallig dat de werkzaamheid precies de volgorde van kostbaarheid van materialen volgt. Hoe verzint men het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Als ze al zouden werken had je allang Chinese namaak... namaak ...audio bedrijfstak toch wel een van de belangrijkste broedplaatsen voor oplichters en zwendelaars.Maar wat wil je, met al die onzekere, goedgelovige zieltjes die maar o zo graag hun geld willen verspillen aan flauwekul en zwets verhaaltjes.... Vanwaar deze frustratie? Gewoon een constatering. Sukkel maar lekker door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Gewoon een constatering. Sukkel maar lekker door. :biggrin: Sterk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 luisteren moet je altijd doen vind ik. hoe belachelijk iets ook lijkt. doe de ervaring maar op is mijn motto. alleen die prijzen .......waar halen ze het vandaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 luisteren moet je altijd doen vind ik. hoe belachelijk iets ook lijkt.doe de ervaring maar op is mijn motto. alleen die prijzen .......waar halen ze het vandaan. Als het goed moet klinken is er gehakt. Halfom, is heel goedkoop. Je had toch immers geen modificatiewensen meer na de ingreep? Hoe dan ook, mij niet gezien. Denk eens aan al die afstofferij erbij. Ik heb al genoeg troep in de kamer. (Hoewel, eindelijk van al die opgespaarde dozen af, en alweer is de akoestiek een stuk fraaier. Tja, dozen zijn vierkant.) M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 luisteren moet je altijd doen vind ik. hoe belachelijk iets ook lijkt. Daar verschillen wij dan van insteek. Ik vind juist dat je het alleen zou moeten proberen als het ook een beetje plausibel lijkt. Een paar belletjes op houten blokjes die de akoestiek zou moeten verbeteren, lijkt mij niet plausibel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 dat mag Henrie. geen probleem. alleen dit forum heet HEAR en das niet voor niks vind ik. @ mumsoft. nee geen tweak drang meer hier. gehakt is dan ook nog eens gratis. die blokjes heb ik nog niet van gekeken hoevel het kost. verder wil ik eigenlijk nog wel meelezen, meeervaren als het om tweaks gaat. altijd machtig interessant. soms als muziekliefhebber soms als psychiatrisch verpleegkundige tweaks vond ik altijd de Jus. je kon actief bezig zijn met je set en het kostte geen drol ( tenminste DIY tweaks.) nu is de behoefte het echt te gaan doen wel weg. er is alleen muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 alleen dit forum heet HEAR en das niet voor niks vind ik. Ook daar denk ik anders over. Dit forum heet volgens mij 'Hear' omdat 'horen' (naar muziek luisteren eigenlijk) het doel is. Niet een middel om allerlei onverklaarbare verschillen mee 'aan te tonen'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 alleen dit forum heet HEAR en das niet voor niks vind ik. Ook daar denk ik anders over. Dit forum heet volgens mij 'Hear' omdat 'horen' (naar muziek luisteren eigenlijk) het doel is. Niet een middel om allerlei onverklaarbare verschillen mee 'aan te tonen'... die verschillen heb ik anders geen problemen mee die hoor ik gewoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 luisteren moet je altijd doen vind ik. hoe belachelijk iets ook lijkt. Daar verschillen wij dan van insteek. Ik vind juist dat je het alleen zou moeten proberen als het ook een beetje plausibel lijkt. Een paar belletjes op houten blokjes die de akoestiek zou moeten verbeteren, lijkt mij niet plausibel... Nee, niet mee eens. Plausibiliteit is niet aan de orde. De kennis over hoe wij muziek ervaren is nog lang niet uitgekristalliseerd, en er zijn al veel boeken over verschenen. Weet jij er soms al alles van? Heb je bijvoorbeeld niet het ene moment meer last van de hikjes in de radio dan de andere keer? Gehakt kun je ook horen, en niemand weet hoe het eigenljk werkt, kortom, plausibiliteit is hier ver te zoeken. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 luisteren moet je altijd doen vind ik. hoe belachelijk iets ook lijkt. Daar verschillen wij dan van insteek. Ik vind juist dat je het alleen zou moeten proberen als het ook een beetje plausibel lijkt. Een paar belletjes op houten blokjes die de akoestiek zou moeten verbeteren, lijkt mij niet plausibel... Nee, niet mee eens. Plausibiliteit is niet aan de orde. De kennis over hoe wij muziek ervaren is nog lang niet uitgekristalliseerd, en er zijn al veel boeken over verschenen. Weet jij er soms al alles van? Heb je bijvoorbeeld niet het ene moment meer last van de hikjes in de radio dan de andere keer? Gehakt kun je ook horen, en niemand weet hoe het eigenljk werkt, kortom, plausibiliteit is hier ver te zoeken. M rc Ik zie hier regelmatig de term 'gehakt' langskomen, maar ik heb geen idee wat dat is. En nee, ik weet niet alles van hoe wij muziek ervaren. Maar dit ging toch over akoestiek? Daar weet ik ook niet alles van, maar dat zo'n belletje op een blokje hout de akoestiek noemenswaardig zou veranderen, dat gaat er bij mij niet in. Dan kan je ook wel een andere trui aan doen. Heeft waarschijnlijk nog meer effect... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 [...] Dan kan je ook wel een andere trui aan doen. Heeft waarschijnlijk nog meer effect... ik zet dan mijn narren muts op, zitten ook belletjes aan ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 2e poging Er w weer veel geluld over een produkt dat mn nog niet heeft gehoord Ik blijf erbij dat het veel uitmaakte Wat ik vooral heb onthouden is dat de set van meer dan 300 000 euro vr geen meter klonk maar eens de kelkjes geplaatst wel. Dus heb ik vooral grote bedenkingen bij de set Wat de prijs betreft, kijk eens wat platina kost ... Woon eens een demonstratie bij en verbaas je Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 precies Stef. luisteren dan oordelen wat je er dan van vind mag je lekker zelf weten Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 dat gaat er bij mij niet in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts