Miracle. Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Jack heeft pasgeleden een set geheel nieuw ontwikkelde Perfect Performer speakers aangeschaft, waar ik best benieuwd naar was hoe die zouden klinken. Daarbij heeft hij de afgelopen tijd een Philips CD-speler van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 prachtig om te lezen. de spekstenene luidsprekers deden het dus heel behoorlijk maar met stevige muziek wat minder begrijp ik? lopen dicht en wellicht wat hard in het mid hoog? geen tuner geluisterd michel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Leuk verhaal, Miracle, knap gedaan eigenlijk. Je vond het niet tegenvallen, en het moeilijkste is volgens mij het loslaten van je eigen set, dat is immers je referentie. Toch ben ik stiekem wel benieuwd wat je nou echt van die PP's vond en niet alleen de DT en de CD's Dat dichtlopen kan dat een beperking zijn van de 300B ? Parttime vrijgezel, da's een mooie baan volgens mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 augustus 2009 Author Report Share Posted 2 augustus 2009 prachtig om te lezen. de spekstenene luidsprekers deden het dus heel behoorlijk maar met stevige muziek wat minder begrijp ik? lopen dicht en wellicht wat hard in het mid hoog? geen tuner geluisterd michel? Of het alleen de spekstenen speakers zijn die dichtlopen bij snellere/complexer muziek weet ik niet, we hebben een geheel beluisterd. Om het in het kort te omschrijven: Het middengebied vind ik heel behoorlijk, maar het mid/hoog en hoog wat hard/metalig, en mist voor mij wat sprankeling in het hoogste hoog. Het laag is redelijk in orde, maar het mid/laag mist iets, vooral attack/kracht. We hebben idd geen tuner beluisterd. CD's en LP's luisteren, 3 CD-spelers vergeleken, eten en een aantal keren beneden roken was meer dan voldoende om de middag van half 3 tot vanavond 9 uur helemaal vol te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 augustus 2009 Author Report Share Posted 2 augustus 2009 Leuk verhaal, Miracle, knap gedaan eigenlijk. Je vond het niet tegenvallen, en het moeilijkste is volgens mij het loslaten van je eigen set, dat is immers je referentie. Toch ben ik stiekem wel benieuwd wat je nou echt van die PP's vond en niet alleen de DT en de CD's Dat dichtlopen kan dat een beperking zijn van de 300B ? Parttime vrijgezel, da's een mooie baan volgens mij Wat ik echt van de PP's vond, in deze set heb ik vrij duidelijk omschreven dacht ik. Wat ik vandaag gehoord heb is een geheel, waar de PP's deel van uitmaken. Dat dichtlopen kan aan de 300B's liggen, maar ik heb ook instals gehoord met 300B's die niet dichtliepen. Nogmaals, het is het geheel wat het doet. De PP's zullen het met een andere/krachtiger versterker hoogstwaarschijnlijk anders doen, maar of dat beter is durf ik niet te zeggen, daar heb ik geen vergelijkingsmateriaal voor. Parttime vrijgezel is geen baan, maar wel heel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Waar Miracle naar geluisterd heeft was een custom made 300B triode versterker met 2x Emmisionlabs 300BXLS goed voor 2x 13 watt "triode power" Een zelfbouw MC riaaversterker geheel met buizen, actieve riaa en versterking tot 66db. Een Thorens TD2001 met Benz Ace M. Aangesloten op de Soundstones 2x 16,5" Dat het wat "lief" klonk met Stevie kan, ik ken de opname niet ..... triodes en zeker die ik als preamp gebruik zoals de 6SL7 maken het geluid wat mooier. Verder wou ik in mijn buizen riaa geen step-up omdat die m.i. het geluid iets vertragen en heb dezelfde afsluitweerstand genomen dus 22K die Benz ook in zijn eigen riaa hanteerd.... 22K = een erg lage waarde voor een ECC83 achtige buis... minder kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 augustus 2009 Author Report Share Posted 2 augustus 2009 Zeker voor herhaling vatbaar, Groeten, Jack Vlogende keer hier. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 2 augustus 2009 Author Report Share Posted 2 augustus 2009 Zou dat 'gebrek aan attack' niet iets typisch triode zijn? En dat dichtlopen doordat je aan de grens van het vermogen zit? Ik denk niet dat dat 'gebrek aan attack' iets typisch triode is. Ik heb verschillende triodes gehoord die wel voldoende attack gaven, maar die speelden dan wel met heel andere speakers. Ik denk eerder dat het aan het geheel ligt. De 300B's hebben vandaag absoluut niet tegen de grens van hun vermogen staan spelen volgens mij. We hebben op een redelijk laag volume geluisterd. Een hoger volume had naar mijn idee idd wel die grens doen aanspreken, en dat leek mij niet mooier te worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 augustus 2009 Report Share Posted 2 augustus 2009 Tja, waar het aan ligt? Dat kan van alles zijn. SE triodes kunnen heel mooi klinken met geschikte speakers en dat zijn doorgaans speakers met een rendement van ver over de 90 dB. Het moet toch ergens uit de lengte of uit de breedte komen. Met dergelijke Kevlar speakers, maar ook met polypropyleen speakers, blijft het altijd een beetje geknepen of omfloerst naar wat ik gehoord heb en gaat het niet knallen. Enige waar ik SE triode een beetje goed mee gehoord heb v.w.b. conventionele meerweg speakers was met JMR maar daar zaten dan ook lichtgewicht Audax HD membraan speakers in. Toen we later een 47Labs Gaincard versterkertje er aan hingen klonk het toch ineens weer wat minder omfloerst, net alsof de speakers meer de vrijheid kregen om te laten horen wat ze kunnen. Zegt natuurlijk nog helemaal niets want het gaat om het geluid waar Jack zich bij thuis voelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 hoi Jack Luister gewoon lekker naarwat je zelf het mooist vind. Miracle kon die speakers nu ineens niet helemaal geweldig vinden daarvoor zijn er in het verleden teveel vooroordelen geweest. Als ik het zo lees vind hij ze buitengewoon mooi klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Een zeer gezellige namiddag zoals ik die ook gehad heb maar dan 's ochtends bij Jack. Hoe jij het omschrijft Michel, ik hoor dat niet goed al dat gemis (ben daar slecht in) De PP zijn best prima speakers en zeker vr de muziek die Jack meestal draait Mist iedere set niet iets? Het verschuiven van het beeld, dat herkende ik ook ... Blijf lekker genieten van de muziek jongens Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Voor sommige muzieksoorten is een solid state versterker een betere keuze. Met buizen kun je dat transistorachtige ook bereiken als je heel veel terugkoppeling toepast. Dat haalt dan alle karakter van wat de buis zo mooi maakt weg, en geeft je er iets anders voor terug. Het kan zijn, dat sommigen dat mooier vinden, of gewend zijn, of dat het voor sommige muzieksoorten beter op gaat. Stel je eens voor dat ineens alles perfect was, dan waren we vanaf nu toch uitgekletst ? Ik vond het geluid bij Jack heel erg goed (lees:mooi), dus zo heel veel hoeft daar niet aangepast te worden, mijn inziens. En ik vond het hoog juist w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Voor sommige muzieksoorten is een solid state versterker een betere keuze. Met buizen kun je dat transistorachtige ook bereiken als je heel veel terugkoppeling toepast. Dat haalt dan alle karakter van wat de buis zo mooi maakt weg, en geeft je er iets anders voor terug. Het kan zijn, dat sommigen dat mooier vinden, of gewend zijn, of dat het voor sommige muzieksoorten beter op gaat. Stel je eens voor dat ineens alles perfect was, dan waren we vanaf nu toch uitgezwetst ? Ik vond het geluid bij Jack heel erg goed (lees:mooi), dus zo heel veel hoeft daar niet aangepast te worden, mijn inziens. En ik vond het hoog juist w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Tegenkoppeling zelf is niet het kwaad, verkeerde toepassing van tegenkoppeling is waar veel mensen mee de fout ingaan. Een onuitroeibaar vooroordeel (en de reden dat sommigen niet van opamps houden). Overal zit tegenkoppeling in, een triode is op zichzelf al een tegengekoppeld element (anode terugwerking op het rooster). Ultralineair is schermrooster-tegenkoppeling. Een niet ontkoppelde kathode (of emitter-, of source- ) weerstand is ook tegenkoppeling. Om Bruno Putzeys te ciiteren: "Use feedback, and tons of it!". Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Voor sommige muzieksoorten is een solid state versterker een betere keuze.Met buizen kun je dat transistorachtige ook bereiken als je heel veel terugkoppeling toepast. Dat haalt dan alle karakter van wat de buis zo mooi maakt weg, en geeft je er iets anders voor terug. Het kan zijn, dat sommigen dat mooier vinden, of gewend zijn, of dat het voor sommige muzieksoorten beter op gaat. Stel je eens voor dat ineens alles perfect was, dan waren we vanaf nu toch uitgekletst ? Ik vond het geluid bij Jack heel erg goed (lees:mooi), dus zo heel veel hoeft daar niet aangepast te worden, mijn inziens. En ik vond het hoog juist w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Tegenkoppeling zelf is niet het kwaad, verkeerde toepassing van tegenkoppeling is waar veel mensen mee de fout ingaan. Een onuitroeibaar vooroordeel (en de reden dat sommigen niet van opamps houden). Heel juist Sander. Niet gehinderd door enige kennis van zaken papagaait men elkaar maar na. Het vooroordeel is destijds sterk gepromoot door J.v.d.S. die destijds een ware kruistocht voerde in A&T tegen tegenkoppeling en daar behoorlijk wat onzin over ventileerde. Waarschijnlijk mede om zijn, op zich niet onverdienstelijke A15, te promoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Tegenkoppeling zelf is niet het kwaad, verkeerde toepassing van tegenkoppeling is waar veel mensen mee de fout ingaan. Een onuitroeibaar vooroordeel (en de reden dat sommigen niet van opamps houden). Heel juist Sander. Niet gehinderd door enige kennis van zaken papagaait men elkaar maar na. Het vooroordeel is destijds sterk gepromoot door J.v.d.S. die destijds een ware kruistocht voerde in A&T tegen tegenkoppeling en daar behoorlijk wat onzin over ventileerde. Waarschijnlijk mede om zijn, op zich niet onverdienstelijke A15, te promoten. zo zo pjotr.....off topic aan het gaan? ik dacht dat jij dat de oorlog had verklaard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 maar wie het meest recht van spreken heeft is jack zelf. en als hij een blij man is ben ik blij voor hem De "spijker op zijn kop" M44 Ik ben h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 zo zo pjotr.....off topic aan het gaan?ik dacht dat jij dat de oorlog had verklaard. Er is een verschil tussen nieuwkomers gelijk de tent uit jagen en ons kent ons. Stond jij je nu voor op mensenkennis? B.t.w. het is in dit draadje niet zo off-topic hoor. Het ging over Jack zijn versterker en vooroordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 zo zo pjotr.....off topic aan het gaan?ik dacht dat jij dat de oorlog had verklaard. Er is een verschil tussen nieuwkomers gelijk de tent uit jagen en ons kent ons. Stond jij je nu voor op mensenkennis? B.t.w. het is in dit draadje niet zo off-topic hoor. Het ging over Jack zijn versterker en john v d sluis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 Ben jij nu het bovenste hondje of het onderste hondje Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 augustus 2009 Report Share Posted 3 augustus 2009 i'll be who ever you want me to be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts