Jump to content

We gaan op vakantie en nemen mee...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Wanneer ik kijk wat we nu allenmaal meesjouwen waar we vroeger zonder konden... :o

In de jaren 60 -70 had je hooguit een draagbare radio, daarna een cassettespeler en daarmee hield het op.

Nu :

Laptop,

Tom Tom,

Mobiele telefoons,

Kortegolfradio,

Radio met CD speler,

CD's,

PDA,

en natuurlijk alle voedingen en laders voor die apparaten..

En wij "beperken" ons nog. Ik zie schotelantennes, Flatscereens, DVDspelers, spelcomputers, DVD spelers voor in de auto enz.

Soms verlang ik terug naar de tijd dat we met onze oude 2CV naar Zwitserland sukkelden (vooraan in de file) en alles lekker thuis lieten.

Van de andere kant.. op een regenachtige dag zoals vandaag heb je wat meer om handen dan een boek. ;)

Want helaas regent het ook in de omgeving van Albi wel eens.

:)

Nu ga ik niet zo vaak op vakantie, maar de laptop blijft gewoon thuis. Ik neem enkel m'n mobieltje (om bereikbaar te zijn, want zo'n extravagant geavanceerd prul heb ik niet) mee en verder geen technologische snuisterijen (natuurlijk wel de pinpas en de creditcard :D ). Vroeger ging alleen de walkman mee. Toen waren er nog geen (betaalbare) mobieltjes ;)

Navigatie en cd-speler/+wisselaar zitten vast in de auto. Dus die gaan vanzelf mee.

Als ik op vakantie ga neem ik helemaal geen elektronica mee. Alleen een rugzak met de hoogstnoodzakelijke kleding en een stapeltje geld.

Mijn laatste vakantie was op Kalimantan (Indonesische deel van Borneo) waar ik bij aankomst en vertrek 4 uur in de stad ben geweest. Verder ben ik niets tegen gekomen waar ik iets aan elektronika had, omdat het gewoon niet op te laden was, en een mobiele telefoon daar ook niets doet. Dan zou ik een sataliettelefoon mee moeten zeulen, en daar heb ik helemaal geen trek in. :)

Het enige wat ik deze vakantie buiten m'n huis doe is hardlopen en fietsen (en af en toe even naar de winkel). Dus dan neem ik sowieso zo weinig mogelijk mee. Met hardlopen is het enige elektronische wat ik meeneem een sporthorloge en bij het fietsen datzelfde horloge en een fietscomputer. Verder niks, ja, 2 bidons water/sportdrank...

Guest Kraus vonBentinck

DSC02601.jpg

Hier gaat de laptop mee want zonder ben je simpelweg gehandicapped. Overal is wireless inernet gratis en omdat we vrijwel dagelijks verkassen en laat ergens arriveren is boeken en uitzoeken van een motel via de laptop een eitje en voorkomt veel gezoek naar betaalbaar en leuk onderdak.

Ik neem meestal zo'n dertig CD's mee. Meestal draaien we er enkele in de auto. Onderweg valt radio n.l. niet altijd mee.

De andere zijn bedoeld voor op de camping. Maar deze vakantie waren ze niet nodig. We hebben op de campings tot nu toe een prima zender met gevarieerde muziek. Zo'n Franse zender zorgt tevens voor een aardig sfeertje.

Vandaag stond er op de binnenplaats van het kasteel van Albi een kwartet te zingen (2 vrouwen 2 mannen), onversterkt.., wat een klank..!! Typisch blijft dat je al hoort dat het live is, wanneer je de eerste flarden door een openstaande deur hoort.

:)

't enige dat ik extra meeneem is een losse cd brander die rechtstreeks vanaf het geheugenkaartje van de camera brand en een stapel lege cd's natuurlijk. De rest zit wel zo'n beetje in het campertje ingebouwd.

hierop inhakend, zijn er eigenlijk harde schijven specifiek voor gebruik in de auto? Wat schokbestendiger en zo? Zou wel een audioservertje in de camper willen bouwen, een losse labtop is toch onhandig gebleken.

Vroeger namen we haast niks mee, zelfs het radioblikje bleef vaak thuis. Natuurlijk wel een fototoestel, en reserve fotorolletjes. Geen batterijen.

Maar de camera werd digitaal, en de agenda ook, want dat werd een PDA.

Dus gingen er batterijen mee en opladers.

Leuk dat je honderden foto's op

Ik neem altijd de hele reut mee. Zelfs dingen dubbel zoals 2 hoofdtelefoons,een Mp3/4 speler en een discman met CD's. Laptop. Altijd 2 camera's (dat is wel handig).

Maar achteraf blijk je die dingen altijd helemaal niet te gebruiken. In de vakantie van een week (met vlucht) kon ik op een lading doen (van de mp3 speler). Had dit jaar geen internet maar als dat wel zo is maak ik er wel gebruik van. In zweden hadden we in een week 24 uur geinternet (was heel goedkoop dus we hadden 24 uur gekocht, )

Wat ik wel altijd onhandig vond is dat je al die meuk moet vervoeren. Zeker als je een zware laptop hebt. Vooral met vliegen is dat erg vervelend (heb wel weer een laptop voor game's in het vliegthuig)

't enige dat ik extra meeneem is een losse cd brander die rechtstreeks vanaf het geheugenkaartje van de camera brand en een stapel lege cd's natuurlijk. De rest zit wel zo'n beetje in het campertje ingebouwd.

hierop inhakend, zijn er eigenlijk harde schijven specifiek voor gebruik in de auto? Wat schokbestendiger en zo? Zou wel een audioservertje in de camper willen bouwen, een losse labtop is toch onhandig gebleken.

Met een dergelijke schijf als HD moet het wel lukken in de auto.

487791.jpg

Wanneer ik kijk wat we nu allenmaal meesjouwen waar we vroeger zonder konden... :o

Soms verlang ik terug naar de tijd dat we met onze oude 2CV naar Zwitserland sukkelden (vooraan in de file) en alles lekker thuis lieten.

Wat een kneuterigheid toch weer met dit topicje. Dat is wat er van HEAR is geworden... een stel vooroordelen verpakt in kneuterigheid. Geen wonder dat er bijna niks meer gepost wordt (al zijn daar ook andere oorzaken debet aan).

Maar goed, als ik op vakantie ga neem ik eigenlijk liever niets mee wat me herinnert aan thuis, maar al zeker geen muziek.

Ik tracht juist dingen te beleven die er thuis niet zijn, geen kopie van thuis neer te zetten op de kampong of in de gehuurde sta-caravan.