Jitze Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Kwam vanmorgen binnen, kon de verleiding niet weerstaan dit te delen........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 oktober 2009 Report Share Posted 22 oktober 2009 Hopelijk overkomt je dat vaker. Het zijn 55 cd's met ongetwijfeld ook veel muziek waarvan ik al een uitvoering heb, en dat maakt het extra spannend. Mijn eerste LP's waren van DGG. Prachtige opnames. Jammer genoeg gaat de TS all Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 22 oktober 2009 Report Share Posted 22 oktober 2009 er is nog veel meer 111 jaren DGG waarvan men graag ziet dat het meegevierd wordt (geen slechte deals, denk ik) Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 22 oktober 2009 Report Share Posted 22 oktober 2009 Hopelijk overkomt je dat vaker.Het zijn 55 cd's met ongetwijfeld ook veel muziek waarvan ik al een uitvoering heb, en dat maakt het extra spannend. Mijn eerste LP's waren van DGG. Prachtige opnames. Jammer genoeg gaat de TS all Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 oktober 2009 Report Share Posted 22 oktober 2009 er is nog veel meer 111 jaren DGG waarvan men graag ziet dat het meegevierd wordt (geen slechte deals, denk ik) Stom, zie het nu pas... maar Ivan10 heeft daarover al gepubliciteerd in dit nieuwe topic. In die links daar kun je voor evenveel geld (meer dan voor de cd's!) downloaden in FLAC of MP3. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2009 Report Share Posted 23 oktober 2009 Hopelijk overkomt je dat vaker.Het zijn 55 cd's met ongetwijfeld ook veel muziek waarvan ik al een uitvoering heb, en dat maakt het extra spannend. Mijn eerste LP's waren van DGG. Prachtige opnames. Jammer genoeg gaat de TS all Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 23 oktober 2009 Report Share Posted 23 oktober 2009 Hopelijk overkomt je dat vaker.Het zijn 55 cd's met ongetwijfeld ook veel muziek waarvan ik al een uitvoering heb, en dat maakt het extra spannend. Mijn eerste LP's waren van DGG. Prachtige opnames. Jammer genoeg gaat de TS all Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 oktober 2009 Report Share Posted 23 oktober 2009 De oorspronkelijke opname (in het lp tijdperk) zijn vaak schitterend, echter ik heb ook diverse heruitgaven op cd (en later de originele lp gekocht) en dan klinkt het meestal in de vergelijking met de lp opname een stuk minder. Ik zou niet weten hoe dat komt. ligt niet aan mijn aparatuur. Hoe weet je dat nou? Het verschil in werking van een platenspeler en een cd-speler is toch wel zo groot dat ik zelf zo'n uitspraak niet zou durven uiten. Je moet wel heel wat in je cd-peler hebben ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 24 oktober 2009 Report Share Posted 24 oktober 2009 De oorspronkelijke opname (in het lp tijdperk) zijn vaak schitterend, echter ik heb ook diverse heruitgaven op cd (en later de originele lp gekocht) en dan klinkt het meestal in de vergelijking met de lp opname een stuk minder. Ik zou niet weten hoe dat komt. ligt niet aan mijn aparatuur. Hoe weet je dat nou? Het verschil in werking van een platenspeler en een cd-speler is toch wel zo groot dat ik zelf zo'n uitspraak niet zou durven uiten. Je moet wel heel wat in je cd-peler hebben ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 oktober 2009 Report Share Posted 25 oktober 2009 We praten langs elkaar heen denk ik.[...] Ik heb namelijk ook opnamen (ECM bijvoorbeeld) zowel op lp als cd en dan is er een veel kleiner verschil en is ook de heruitgegeven cd van uitmuntende kwaliteit. Maar het is wel erg off topic aan het worden, een beginnend klassieke muziek luisteraar heeft hier niet zoveel aan. Ik heb mijn smaak op klassiek gebied ontwikkeld door veel naar de radio te luisteren en een abonnement te nemen op het toen mooie blad "luister". Dag Hansko, nu je het hebt uitgelegd begrijp ik het veel beter. Inmiddels heb ik de cd-set binnengekregen, maar zo te zien zal ik niet veel dubbel hebben op LP. Ik ben met DGG begonnen met de Debut serie, platen die je voor fl 6,- kon kopen en beter pasten bij mijn zakgeld dan de Fl. 24,95 die een gewone LP moest kosten. Later heb ik wel normale DGG-platen gekocht, maar die zijn van wat later datum. De topicstarter heeft zich al ruim een maand niet laten zien, dus die zitten we hier niet dwars. Luister is al heel lang mijn lijfblad op klassiek gebied. Moet zeggen dat ik het de laatste paar jaar meer ben gaan waarderen en er weer meer in lees dan vroeger. Ik vind het echt heel mooi geworden. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 oktober 2009 Report Share Posted 25 oktober 2009 We praten langs elkaar heen denk ik.[...] Ik heb namelijk ook opnamen (ECM bijvoorbeeld) zowel op lp als cd en dan is er een veel kleiner verschil en is ook de heruitgegeven cd van uitmuntende kwaliteit. Maar het is wel erg off topic aan het worden, een beginnend klassieke muziek luisteraar heeft hier niet zoveel aan. Ik heb mijn smaak op klassiek gebied ontwikkeld door veel naar de radio te luisteren en een abonnement te nemen op het toen mooie blad "luister". Dag Hansko, nu je het hebt uitgelegd begrijp ik het veel beter. Inmiddels heb ik de cd-set binnengekregen, maar zo te zien zal ik niet veel dubbel hebben op LP. Ik ben met DGG begonnen met de Debut serie, platen die je voor fl 6,- kon kopen en beter pasten bij mijn zakgeld dan de Fl. 24,95 die een gewone LP moest kosten. Later heb ik wel normale DGG-platen gekocht, maar die zijn van wat later datum. De topicstarter heeft zich al ruim een maand niet laten zien, dus die zitten we hier niet dwars. Luister is al heel lang mijn lijfblad op klassiek gebied. Moet zeggen dat ik het de laatste paar jaar meer ben gaan waarderen en er weer meer in lees dan vroeger. Ik vind het echt heel mooi geworden. M rc Dag Mumsoft, Het kan best zijn dat Luister weer op niveau is. Op een bepaald moment had ik het met Luister wel gehad. De door mij aangehaalde DGG uitgaven zijn nu meestal erg goedkoop op de kop te tikken. Ebay, tweedehands winkels etc. Klassiek bestrijkt zo'n groot gebeid, dat je elke keer weer verrast kunt zijn van wat er allemaal is gecomponeerd. Kamermuziek heeft nu mijn grote belangstelling. Maar ook de meer moderne klassieke componisten als Bartok, Britten, Schonberg, Weber e.d. Het is even wennen, maar als het je raakt op een gegeven moment is er geen houden meer aan. De collectie groeit dus ook de luisterkamer uit. Groet Hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Ja, kamermuziek is voor thuis wel het mooiste/ meest passend. Hoewel ik ook graag een donderende symfonie hoor. Vanochtend hoorde ik weer zo'n prachtig strijkwartet. Ik dacht dat het van Schubert was, maar kon het niet thuisbrengen. Bleek het het Lerchenkwartet te zijn van Haydn. Typisch zo'n onderschatte componist, die Vestdijk onder de componisten. In 1985 was ik uitgekeken op het gedoe met LP's en stapte ik vrolijk over op cd's. Toen nog peperduur. Een paar jaar geleden kwam ik (bij een opkomende wens naar 'beter') hear terecht om te merken dat LP's i.h.a. beter zouden klinken dan cd's. En dat je een peperdure cd-speler kunt kopen en er dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Ja, kamermuziek is voor thuis wel het mooiste/ meest passend. Hoewel ik ook graag een donderende symfonie hoor.Vanochtend hoorde ik weer zo'n prachtig strijkwartet. Ik dacht dat het van Schubert was, maar kon het niet thuisbrengen. Bleek het het Lerchenkwartet te zijn van Haydn. Typisch zo'n onderschatte componist, die Vestdijk onder de componisten. In 1985 was ik uitgekeken op het gedoe met LP's en stapte ik vrolijk over op cd's. Toen nog peperduur. Een paar jaar geleden kwam ik (bij een opkomende wens naar 'beter') hear terecht om te merken dat LP's i.h.a. beter zouden klinken dan cd's. En dat je een peperdure cd-speler kunt kopen en er dan n Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 [...]Meer indruk heeft op mij het fenomeen van organisch geluid (mijn term) gemaakt. Ik had er al veel over gelezen, maar wist niet wat mij overkwam toen ik het hoorde bij B.Gehakt van het groene forum. En nu ben ik bezig dat toe te passen, beetje bij beetje. Als dat gebeurd is zal het niet zoveel meer uitmaken of je nu een cd draait of een lp opzet, is mijn overtuiging. De muziek gaat ervan leven. M rc Ballen gehakt daar heb ik niets mee wel met Haydn. [...] Hansko, als vegetari Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 (...) Haydn staat op mijn verlanglijstje. (...) Keurige muziek hoor, Haydn! Vraagje... Antwoordje! Themaatje... Omspelinkje! Herhalinkje... Afrondinkje! Alles keurig opgebouwd en netjes afgemaakt. Als er ooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 (...) Haydn staat op mijn verlanglijstje. (...) Keurige muziek hoor, Haydn! Vraagje... Antwoordje! Themaatje... Omspelinkje! Herhalinkje... Afrondinkje! Alles keurig opgebouwd en netjes afgemaakt. Als er ooit Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Van de 41 symfoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 Speciaal voor Onno omhoog geschopt. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 mag ik even wijzen op een voor mij persoonlijk ontdeking van de muziek van jacob tv. moderne klassieke muziek soms met een twist of gadget. vooral de stemming die deze muziek oproept is prachtig. en zoals het in de film amadeus zo prachtig werd gezegd ( simply to many notes) er gebeurd niet teveel of te snel zoals ik dat bij bach vaak heb. het gaat bij jacob tv om de sfeer, de intensiteit. de cd suites of lux is ook prachtig. deze bovenstaande ben ik aan het ontdekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts