m44 Posted 14 augustus 2009 Report Share Posted 14 augustus 2009 koop orgineel. dan ben je klaar. heb je ook een boekje en je steunt de band..................helaas minder dan de platen maatschappij maar ja. structuurinfo moet je zien als ordeningsinfo vanuit de medische / homeopatische wetenschap. en platen die blijven hangen of cd's die haperen zoalsd kleinsmit moet je weggooien Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 14 augustus 2009 Report Share Posted 14 augustus 2009 ik koop ook origineel, net al iedereen vast wel eens doet. Maar ik kopieer ook, van geleende CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 augustus 2009 Report Share Posted 14 augustus 2009 Als een kopie echt anders is, dan zou het onmogelijk zijn om bijvoorbeeld software via gebrande CD's te verspreiden. Als je bij muziek informatie mist is het systeem in staat om deze erbij te interpoleren (als er heel veel mist hoor je dat wel). Software doet het dan domweg niet meer. Muziek bevat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 augustus 2009 Report Share Posted 14 augustus 2009 (...) Muziek bevat v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 augustus 2009 Report Share Posted 15 augustus 2009 Maar zelfs gekopieerde software gaat regelmatig de mist in. Hoeveel mensen hoor je niet klagen over Micro$choft Windhoos?Ook ik ben daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 15 augustus 2009 Report Share Posted 15 augustus 2009 Maar zelfs gekopieerde software gaat regelmatig de mist in. Hoeveel mensen hoor je niet klagen over Micro$choft Windhoos?Ook ik ben daar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 augustus 2009 Report Share Posted 15 augustus 2009 Crack gebruiken is niet goed voor je gezondheid. Dat heeft Mirakel goed gezien Nee! Muzieksignaal bestaat formeel gezien uit frequentie en amplitude. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 (...) Nee! Muzieksignaal bestaat formeel gezien uit frequentie en amplitude. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Overigens zou ik iedereen willen waarschuwen tegen overhaast oordelen, wanneer het gaat om de geluidskwaliteit van CD's-in-het-algemeen.CD's kunnen heel slecht (hard, kil, schraal, enz.) klinken, maar ook heel goed (natuurlijk, fris, mals, enz.). Ik heb diverse originele LP's en de latere CD-uitgaven daarvan, waarbij de CD duidelijk beter is dan de originele LP. Doordat de "persing" van de originele LP niet goed was en er heel zorgvuldig werd gemasterd bij de digitalisering van de oorspronkelijke (analoge) mastertapes. Ik heb ook diverse (niet gekopieerde) CD's die hetzelfde muziekmateriaal bevatten, en toch grote verschillen in geluidskwaliteit vertonen. Laatst bleek bijvoorbeeld de versie van "Une belle histoire" van Michel Fugain op een goedkope verzamelbox van 3 CD's met "Les Plus Grandes Succ Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 ja, eens. Die reactie van Spido staat als een huis. en ja, eens, iedereen heeft liever een origineel, is het niet vanwege het hoesje dan wel vanwege het idee dat het beter klinkt en dat je centen bij de rechtmatige eigenaar terechtkomen. Maar iedereen is ook erg blij met de uitvinding van de cd-brander. Of niet soms! Sinds ik CD's kopieer koop ik meer originele audio CD's dan voor die tijd. Dat is voor mij een feit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 ...................en dat je centen bij de rechtmatige eigenaar terechtkomen. Bedoel je hiermee de grootgeldscheppende platenmaatschappijen en winkeliers? Die verdienen toch al genoeg naar mijn mening. Van mij zou er best een behoorlijk groter deel naar de artiesten mogen gaan. Die verdienen nu wel erg weinig per CD/LP, terwijl de winkelier zo'n beetje de helft van de verkoopprijs in de zak propt, en de platenmaatschappij wat er over blijft nadat de artiest er zo'n beetje 10 cent (als ze dat al krijgen) van heeft gekregen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 De tien andere verzinsels die jij meent naar voren te kunnen brengen kunnen niet anders dan op fantasie en niet op inzicht of kennis zijn gebaseerd. Toch wel triest dat je het nodig hebt om op de man te spelen en anderen af te zeiken om je eigen gelijk te willen halen. Zo leer je nooit wat. Een Spido leven als een virtuelerik moet niet meevallen Hij kan nooit werkelijk naar muziek luisteren en moet genoegen nemen met de virtuele muziek van frequenties, amplituden en tijdassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Spido is back en de gemoederen lopen meteen weer op.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Spido wil helemaal niks leren, het lijkt wel een narcist. Uit zijn "eigen vraagbaak" http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Spido is back... Ja, gelukkig maar weer. Anders was dit forum een stuk minder verslavend Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Dit neemt echter niet weg dat het muzieksignaal - zoals elk ander geluid ook - volledig en foutloos kan worden genoteerd in deze twee functies: frequentie (op de x-as) en amplitude (op de y-as). Tijd-as? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 augustus 2009 Report Share Posted 16 augustus 2009 Spido wil helemaal niks leren, het lijkt wel een narcist.Uit zijn "eigen vraagbaak" http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcisme Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 april 2012 Report Share Posted 11 april 2012 Big Mac! Wat me nú toch weer is overkomen... het is héél wonderlijk! Kreeg ik een kopietje van een kopietje van een CD van jazzpianist Frans de Wijs. U weet wel: die man die zo geniaal in de stijl van Erroll Garner kon spelen en die bovendien een eersterangs tandarts en innoverend implantoloog was. En die helaas in 2007 overleed. De goede vriend die mij het kopietje van het kopietje gaf, is zelf óók een vooraanstaand tandarts. Hij geeft over de hele wereld presentaties op seminars. Want hij leeft goddank nog wèl. Voor die presentaties gebruikt hij een Mac Book met PowerPoint, want hij moet toegeven dat die laptop zoiets veel beter doet dan een Windows machientje. "Alleen die soepele, vloeiende beeldvulling al!" Maar voor alle andere doeleinden gebruikt hij een HP Windows laptop, want hij is nu eenmaal met IBM-achtige PC's opgegroeid. Daar kan-ie mee lezen en schrijven, zogezegd. En branden, dus. Zo had hij dus ook dit kopietje van een kopietje voor mij op de HP laptop gebrand, met behulp van een Windows-programma dat "Nero" heet of zo. Ja, dat klinkt nogal branderig... Dit "Nero" kopietje van een kopietje heb ik in de Marantz CD 80 gestopt. Dat apparaat klinkt gewoonlijk fabuleus, nog steeds, maar is nogal kieskeurig. Als er ook maar iéts mis is met een kopie, gaat hij ratelen en pruttelen en verschijnt er "NO DISC" in het display. Wel, dat gebeurde helaas dus ook met dit "Nero" kopietje van een kopietje. De verleiding was groot om het schijfje dan maar in m'n spotgoedkope - "altijd handig voor noodgevallen" en altijd aangesloten - Aristona "Allesspelertje" (CD, DVD, MP3 etc.) te duwen. Dan klinkt 't allemaal weliswaar wat harder, wat ruwer dan via de CD 80... Maar dan het klìnkt tenminste! Ik besloot echter een andere weg te kiezen. Het schijfje werd in de I Mac gestopt. De CD drive van dat apparaat is immers óók een allesvreter. Eerst was er wat geratel en gepruttel te horen, maar na korte tijd kon toch de volledige index van de schijf - de diverse "tracks", dus - zichtbaar worden gemaakt. Vervolgens werd met het Mac-programma "Toast" een kopie CD gemaakt van de kopie van de kopie. En... u raadt het nóóit!... die kopie van een kopie van een kopie doet het perfect in de CD 80! Waarmee is aangetoond dat een I Mac met Toast in staat is de troep, de mislukte rotzooi, van een HP met Nero zodanig te verbeteren, dat een echte hifi CD-speler zoals de CD 80 er tòch nog mee uit de voeten kan. Ik begrijp niet hoe hij 't voor elkaar krijgt... maar mijn MAC is BIG! Very, very BIG MAC indeed! Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 april 2012 Report Share Posted 12 april 2012 Tijd-as? Beste Seed7, Tijd is een aspect van frequentie ("trillingen per seconde") en staat dus op de X-as. (16 August 2009? Time is just a thought...) A little bird come sit upon my window-sillSat there thru the falling rain As I watched that bird upon my window-sill Saw my thoughts of you go by again And the picture of my face reflecting on the pane Is it tears I see or is it rain I remember how we talked before we said goodbye Too young to know this world outside our door And now the miles of time have built a wall my love And though I try I just can't tear it down I said that love takes many shapes it has no forms Has no boundaries has no grips to hold But time will take the foolish hand and twist a tinged pain And make the heart look back with eyes grown old And the picture of my face reflecting on the pane Is it tears I see or is it rain I have no regrets about the past there's nothing I can change Life's a road you walk just one way down But looking back I do recall that frame of time When the world was love and time was just a thought Then if things go many ways course of life is such We all must pick that road of life to walk And age gives off old memories like hand notes in a log Where the world is time and love is just a thought And the picture of my face reflecting in the pane Is it tears I see or is it rain As my thoughts go tumbling back I wonder how you look I wonder if you've seen that little bird I wonder if he sat upon your window-sill I wonder if you'll ever hear these words Harry Belafonte: "Little Bird", op LP "Homeward Bound", 1970, geschreven door Jerry Jeff Walker and you would be so BLESSED to ever HEAR it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harbeth Posted 12 april 2012 Report Share Posted 12 april 2012 Gewoon geen computer gebruiken, maar een fatsoenlijke audiorecorder. Mijn Sony wrcd-100 brandt feilloos uitstekende kopieën: knappe jongen die verschil met het origineel hoort. Gebruik dan wel goede schijfjes zoals die van MFSL (kopie klinkt vaak nog beter dan het origineel!) of Sony. Nadeel: schijfjes zijn duur en moeilijk te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 Gebruik dan wel goede schijfjes zoals die van MFSL (kopie klinkt vaak nog beter dan het origineel!) Hoe kan dát nou weer!? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 13 april 2012 Report Share Posted 13 april 2012 yup dat is vaker gerapporteerd. bijv. als je te kopieren en cd en de aanstaande cd bewerkt met Finyl spray. er is meer te ontdekken dan 0 en 1. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Spido,het lag niet aan die BIC MAC,maar aan die brander van de HP Hoe wilt een kopie beter klinken dan het origineel ,dat kan helemaal niet,dat is kleuring en dat vinden we prachtig. Als ik een cd hoor wil ik het liefste het origineel horen,en niet MFSL of andere nep labels, smaakmaker,s zijn het.. Er vindt een bit correctie plaats en meer ruis ,dat klinkt geweldig Link to comment Share on other sites More sharing options...
S@m Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Als ik een cd hoor wil ik het liefste het origineel horen,en niet MFSL of andere nep labels, smaakmaker,s zijn het.. Wol, kleuren doen je Magnepan's, freak-Rega en Marantz ook al. Wat maakt een beetje kleuring op een cd dan nog uit? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 april 2012 Report Share Posted 14 april 2012 Alles kleurt S@M ,maar je moet dat zien te voorkomen,maar ik denk dat we toch een beetje kleuring fijn vinden en vooral door de digitale verwerking van het geluid . Ik hoor liever een maggie dan een conus speaker,waarom, die rot kast . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts