Jump to content

advies gevraagd cd speler

frans71
 Share

Recommended Posts

ik ben op zoek naar een nieuwe cd speler.

mijn voorkeuren zijn : detailering-muzikaliteit-timing en goede laagweergave

budget is ongev. 500,- (dus ook occassion of demo)

vele revieuws heb ik gelezen, maar daaruit blijkt vaak dat zowat elke cd speler super is

heeft iemand ervaring met o.a. :

rega apollo / jupiter

cyrus cd 6

vincent s1.1

elk advies is welkom !

rega apollo / jupiter

heb ik gehoord in een set met Unison research S2 en Diapason Adamantes. De goedkope van de twee (weet nooit welke dat is, denk Apollo). Fenomenaal, in elk geval tot heel veel in staat.

Hallo ,

Dat is inderdaad de Apollo , deze heb ik ingeruild op een CA 840C , klinkt nog mooier , apollo is ook mooi hoor , maar de CA is beter vind ik ( ook vanwege ik via XLR kabel draai) , de Apollo is te laid back , vooral met rockmuziek en erg traag in gebruik.

Maar het zijn beide prachtige spelers.

mvg.

Toen ik ong 500 euro had uit te geven voor een cd-speler werd dat - na veel gezoek - een Onkyo DX 7111. Dat is wel aardig wat jaartjes geleden, maar hij doet het nog perfect, is prettig in de omgang, en klinkt prima.

Dus nu zou het een nieuwe Onkyo worden (zocht ik zoiets). Dus een DX 7555.

Just my 2 cents.

M :ph34r: rc

rega apollo / jupiter

heb ik gehoord in een set met Unison research S2 en Diapason Adamantes. De goedkope van de twee (weet nooit welke dat is, denk Apollo). Fenomenaal, in elk geval tot heel veel in staat.

dat is alvast een heel goed idee dan

thanx

Hallo ,

Dat is inderdaad de Apollo , deze heb ik ingeruild op een CA 840C , klinkt nog mooier , apollo is ook mooi hoor , maar de CA is beter vind ik ( ook vanwege ik via XLR kabel draai) , de Apollo is te laid back , vooral met rockmuziek en erg traag in gebruik.

Maar het zijn beide prachtige spelers.

mvg.

dat van dat trage had ik al gelezen ja.

zal hem eerst eens gaan beluisteren dan maar

thanx

De Cambridge Audio 550C,.....................moet erg goed zijn en krijgt goede recensies, ik heb hem zelf nog niet gehoord.

Google maar eens, leverbaar in zilver en zwart.

Cambridge%20Audio%20550%20C.jpg

Met de nadruk op: zelf nog niet gehoord. TS vraagt juist eigen luister-ervaring, niet van horen zeggen.......

hallo ,

Deze speler zou ik niet kopen indien je rock / pop muziek draait , deze spelers staan niet bekend om hun dynamiek ,en daardoor erg saai klinkend , maarja ieder zijn voorkeur.

Ooohhh, alsjeblieft, mag ik nu eens advocaat van de spido eeehm duivel spelen, popmuziek heeft geen dynamiek .... :)

..ach laat ook maar, voelt helemaal niet zo lekker als ik dacht :(

hallo ,

Deze speler zou ik niet kopen indien je rock / pop muziek draait , deze spelers staan niet bekend om hun dynamiek ,en daardoor erg saai klinkend , maarja ieder zijn voorkeur.

groet.

Geeeeeuuuuuuwwwww. <_<

hallo ,

Ooohhh, alsjeblieft, mag ik nu eens advocaat van de spido eeehm duivel spelen, popmuziek heeft geen dynamiek .... :)

Soms zelfs maar liefst 6 dB... daar heb je inderdaad een dynamische speler voor nodig...

:huh:

De Cambridge Audio 550C,.....................moet erg goed zijn en krijgt goede recensies, ik heb hem zelf nog niet gehoord.

Google maar eens, leverbaar in zilver en zwart.

Cambridge%20Audio%20550%20C.jpg

Met de nadruk op: zelf nog niet gehoord. TS vraagt juist eigen luister-ervaring, niet van horen zeggen.......

Nou nou poe poe,.......................................... :rolleyes:

Mischien help ik hem of een ander toch opweg,........deze kan hij altijd nog beluisteren of een ander die hem wel heeft een reactie bijplaatsen toch ?????

Met een prijs van 2k niet helemaal binnen budget, maar deze heb ik pas gehoord en was onder de indruk:

708prima.1.jpg

De ProLogic 8 van PrimaLuna :cool2:

Ha, ik dacht in eerste instantie dat het om een cd-speler met ingebouwde eindversterker ging. Maar die grote lampen zijn dus gelijkrichters :cool2:

En ook nog een miniatuurbuis voor het klokcircuit.

Dat concept spreekt mij aan natuurlijk :rolleyes:

Zoek eens naar een Consonance CD120 balanced.

Na veel vergelijken met andere spelers kwam ik destijds op die speler, en is de reden dat ik nu een Droplet heb.

De 2.2. beviel wat minder.

:)

heb je die cd120 nog in gebruik?

koop een sony. die hebben geen slechte spelers gemaakt zeker niet de dingen war je nu nog 500 voor betaald. xa50 ofzo

sony-cdp-xa50es%20champagner-0_1128755678.jpg

zer kwalitatief, snel in bediening, build to last en klinkt gewoon goed.

Guest tubejack
koop een sony. die hebben geen slechte spelers gemaakt zeker niet de dingen war je nu nog 500 voor betaald. xa50 ofzo

zer kwalitatief, snel in bediening, build to last en klinkt gewoon goed.

Heel erg mooi :)

Maar pas op! ik heb al een paar keer gelezen dat niet voor

hallo ,

..ach laat ook maar, voelt helemaal niet zo lekker als ik dacht :(

Had 'm graag verzonnen. :cool2:

Jupiter is een behoorlijke 'verbetering' op de Apollo. 't Zou mooi zijn als je die voor vijfhonderd ballen kan scoren. :)