Jump to content

advies gevraagd cd speler

frans71
 Share

Recommended Posts

Even offtopic,.........allen bedankt voor jullie antwoorden :cool2: .

@ KT88,.....

Natuurlijk voelde ik me niet afgezeken,......zeker niet, ik had er niet voor niets van die grote smiley's neergezet !!!

Strerker nog ik kan er hartelijk om lachen "semi-leek" :D het klinkt haast als een compliment, het betekend dat ik al weer een stapje verder ben dan de "normale" leek toch.

En wat jou verhaal betreft, na twee keer lezen begon ik te begrijpen wat je bedoelde, duidelijk.

Zeker blijf ik dit forum lezen en af en toe eens een berichtje plaatsen, al is het alleen al om jullie te pesten met mijn semi-praat.

Groet RonK

Guest kikkervisje

Aha, ik weet al wat ik verkeerd heb gedaan, ik ben binnen het "forum" blijven zoeken.......stom stom stom.

Edit; een zilveren,........dat is jammer want dat gaat echt niet mooi integreren met de rest, helaas :( .

Tjeetje, wat een pech.

Hallo ,

Cambridge kost nu 850,- euro zag ik , niet duur!!!!!!

groet.

Geen geld inderdaad, dit gaat nog over de "2ehands" aangeboden speler neem ik aan.

Het is jammer dat hij zilver is, maar dat had ik al geschreven.

De speler komt in de woonkamer te staan en die is behoorlijk "strak" ingericht, het is jammer om dit te doorbreken met een

relatief opvallende zilveren speler.

Zou ik hem gaan gebruiken in een aparte luisterruimte, hobbykamer of zolder dan was het anders geweest.

WAF,..................WAF WAF,....als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Dit is het printje van mijn CD-160...
Zo'n speler heb ik ook nog staan, speelt nog prima. Alleen piept de laser(?) de eerste 10 tot 20 seconden waarna het gepiep ophoudt en hij verder min of meer geruisloos doorspeelt. Iemand enig idee waar ik het druppeltje olie moet deponeren of heeft het piepen een andere oorzaak?

TiP:

Luister eens naar de nieuwe Harman Kardon HD 990. Deze maakt gebruikt van exact dezelfde chipsets/DAC's als de Cambridge 840 maar dan voor een kwart van de prijs. (320 euro nieuw) Alleen is er wat bezuinigd op de kast, dvd loopwerkje en voeding e.d. (schakelende voeding)

Wel heeft deze HD 990 XLR uitgangen en twee digitale ingangen maar nog belangrijker ook een super geluid! Heb het ding nu 4 weken en heb spijt van eerdere duurdere investeringen..

TiP:

Luister eens naar de nieuwe Harman Kardon HD 990. Deze maakt gebruikt van exact dezelfde chipsets/DAC's als de Cambridge 840 maar dan voor een kwart van de prijs. (320 euro nieuw) Alleen is er wat bezuinigd op de kast, dvd loopwerkje en voeding e.d. (schakelende voeding)

Wel heeft deze HD 990 XLR uitgangen en twee digitale ingangen maar nog belangrijker ook een super geluid! Heb het ding nu 4 weken en heb spijt van eerdere duurdere investeringen..

Hopelijk is er niet bezuinigd op de uitgangstrap.. Maar zal wel meevallen als het super klinkt.

Weet ik, maar ik ga eerst lekker van muziek genieten en ook niet "knoeien" in vorm van modificatie enz. 't s mij op dit moment prima zo en ben er erg tevreden over. :rolleyes:

Nu maar hopen dat de betrouwbaarheid van het loopwerk wat beter is dan de voorganger.. Dat gokje heb ik maar genomen. Hij is in elk geval veel stiller,je hoort zo goed als niks met afspelen. Ik las dat de HD970 daar nogal wat rumoerig mee kon zijn.

Het is in ieder geval wel prettig dat er ook digitale ingangen op zitten.

De dac is namelijk van goede kwaliteit.

Ik heb deze speler eens mogen beluisteren op de AVM, iemand had deze speler thuis staan juist voor de dac.

Hij had zijn TV decoder er op aangesloten om het geluid op een hoge niveaute tillen.

TiP:

Zal zeker een goede speler zijn maar het niet mijn cup of thee,......... ik vind Harman Kardon niet mijn smaak.

Over de kwaliteit kan ik niets over zeggen,......dan toch maar de 3x duurdere 840C

TiP:

Zal zeker een goede speler zijn maar het niet mijn cup of thee,......... ik vind Harman Kardon niet mijn smaak.

Over de kwaliteit kan ik niets over zeggen,......dan toch maar de 3x duurdere 840C

Beste RonK,

High Fidelity heeft