Jump to content

advies gevraagd cd speler

frans71
 Share

Recommended Posts

Hallo ,

Cambridge kost nu 850,- euro zag ik , niet duur!!!!!!

groet.

Geen geld inderdaad, dit gaat nog over de "2ehands" aangeboden speler neem ik aan.

Het is jammer dat hij zilver is, maar dat had ik al geschreven.

De speler komt in de woonkamer te staan en die is behoorlijk "strak" ingericht, het is jammer om dit te doorbreken met een

relatief opvallende zilveren speler.

Zou ik hem gaan gebruiken in een aparte luisterruimte, hobbykamer of zolder dan was het anders geweest.

WAF,..................WAF WAF,....als je begrijpt wat ik bedoel ;)

Dan moet deze advertentie je (vrouw) aanspreken.

http://www.hear.nl/2dehands/18692/cambridg..._incl_dozen_ed/

M :ph34r: rc

TiP:

Luister eens naar de nieuwe Harman Kardon HD 990. Deze maakt gebruikt van exact dezelfde chipsets/DAC's als de Cambridge 840 maar dan voor een kwart van de prijs. (320 euro nieuw) Alleen is er wat bezuinigd op de kast, dvd loopwerkje en voeding e.d. (schakelende voeding)

Wel heeft deze HD 990 XLR uitgangen en twee digitale ingangen maar nog belangrijker ook een super geluid! Heb het ding nu 4 weken en heb spijt van eerdere duurdere investeringen..

Zal zeker een goede speler zijn maar het niet mijn cup of thee,......... ik vind Harman Kardon niet mijn smaak.

Over de kwaliteit kan ik niets over zeggen,......dan toch maar de 3x duurdere 840C

Beste RonK,

High Fidelity heeft

Ieder zijn 'ding' hoor. Over de kwaliteit heb ik in elk geval niets te klagen zowel qua geluid als bouw.

Tuurlijk, er zijn veel betere spelers op de markt hoor.

Maar er is niet veel keuze voor dit geld (nieuw en prijsklasse 300-600 euro.) bij spelers met behoorlijk presterende DAC's die ook nog als losse DA converter te gebruiken is denk ik.

'k wilde in elk geval de mensen hier de tip geven deze speler in de beoordeling mee te nemen als men ge

Je schrijft dat de Harman Kardon HD 990 gebruik maakt van exact dezelfde chipsets/DAC's als de Cambridge 840, dat is vreselijk mooi.

Kwalitatief zouden ze mogelijk niets of nauwlijks voor elkaar onder doen, als dat zo is verkies ik toch de CB, het zal dus in dit geval niet tot een lagere kwaliteit leiden [ik weet wel wat je bedoelt] maar alleen een lagere bankrekening en dat is weer mijn eigen keuze......

OT, maar ik geloof niet zo in grote verschillen in DAC-chips, de implementatie maakt m.i. veel meer verschil. Dat twee spelers dezelfde dac gebruiken hoeft helemaal niet te betekenen dat ze dus even goed klinken. Twee verschillende dacs met een even verzorgde uitgebreide voeding en uitgangstrap zullen kwalitatief denk ik veel dichter bij elkaar liggen dan twee zelfde waarvan de een in een low-budget-omgeving zit en de andere in een cost no object. Mijn