remcojan Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 ik heb met de ontwerper nog wat staan bekvechten over het ontwerp van de qm60:wat een eigenwijs mannetje...... Hoe bestaat het, een eigenwijze ontwerper.. In de highend gaan "eigenwijze" ontwerpers helaas ook wel eens tegen natuurwetten in.... En dat terwijl geluidsweergave domweg het toepassen van natuurwetten is (en dat is al moeilijk genoeg, zeker als je ook nog binnen een bepaald budget moet blijven). Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 klopt wat je zegt seed ik bedoel deze lijn enige woord dat ik daarvoor kan bedenken is loga ritmisch maar hoe dat in geometrie termen heet weet jij mischien wel. schoolbanken nee dank je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 "trechtervormig" ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 "trechtervormig" ? Zoals Seed7 al aangeeft noem je zo'n conus NAWI; Niet AfWIkkelbaar. Zo'n conus kan je niet afwikkelen. Voordeel is dat deze vormstabieler is en minder last heeft van parti Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 wat moet je dan afwikkelen aan zo'n conus.? lik heb het over de conus he, niet de spreekspoel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 wat moet je dan afwikkelen aan zo'n conus.? lik heb het over de conus he, niet de spreekspoel. Je hebt op de kleuterschool blijkbaar niet lang genoeg in de knutselhoek gezeten. Snij het membraan van rolrand naar spreekspoel open en probeer het membraan plat te wikkelen. Met een kegel lukt dat en met een NAWI niet. Plaatje van een KEF B200: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 ah zo dank je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 oktober 2009 Report Share Posted 30 oktober 2009 wat kan niet .... http://www.positive-feedback.com/Issue26/e...nte_fremont.htm groet Met een waveguide op de tweeter (lijkt hier ook een beetje toegepast), kun je de scheidings frequentie wat omlaag brengen (tot onder 1000 hz met een normale 28 mm dome) Ultieme speakers met waveguide De Gedlee Summa (zou ik zeer graag willen horen) http://www.audiocircle.com/index.php?topic=54981.0 http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1099840 SP tech Timepiece http://www.enjoythemusic.com/Magazine/equi...ptechnology.htm En in de pro wereld (Mackie etc) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 november 2009 Report Share Posted 8 november 2009 klopt wat je zegt seed ik bedoel deze lijn enige woord dat ik daarvoor kan bedenken is logaritmisch maar hoe dat in geometrie termen heet weet jij mischien wel. schoolbanken nee dank je Concaaf, dus holvormig Als tafeltennisser zou je dat moeten weten. Denk gewoon aan het type handvatten van de framepjes. Die heb je in recht, conisch, concaaf (ook wel fout "taps" genoemd), penhouder en ergonomisch (nauwelijks voorkomend. Butterfly en Gewo hadden er zoeen in het programma en was enkel voor rechtshandigen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 november 2009 Report Share Posted 9 november 2009 klopt wat je zegt seed ik bedoel deze lijn enige woord dat ik daarvoor kan bedenken is logaritmisch maar hoe dat in geometrie termen heet weet jij mischien wel. schoolbanken nee dank je Concaaf, dus holvormig Als tafeltennisser zou je dat moeten weten. Denk gewoon aan het type handvatten van de framepjes. Die heb je in recht, conisch, concaaf (ook wel fout "taps" genoemd), penhouder en ergonomisch (nauwelijks voorkomend. Butterfly en Gewo hadden er zoeen in het programma en was enkel voor rechtshandigen) thanks sodejuu. mijn lesje is geleerd. dit is mijn schoolbank Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 10 november 2009 Report Share Posted 10 november 2009 Zochten jullie wellicht naar het woord "exponentieel"? http://wortel.tue.nl/html/expo/expo.html (Toe nou jongens, dit is niks m Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 november 2009 Report Share Posted 10 november 2009 je zou best gelijk kunnen hebben. of zoals mijn wiskunde leraren zeiden "eruit!!" ga je maar melden bij de conrector Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 10 november 2009 Report Share Posted 10 november 2009 Zochten jullie wellicht naar het woord "exponentieel"?Ik denk dat een hyperbolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 De eenbladige hyperbolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 november 2009 Report Share Posted 11 november 2009 De vorm van een NAWI hoeft aan geen enkele standaard wiskundige kromme te voldoen, de kans is groot dat het om een samengestelde vorm gaat en die zal ook nog voor iedere leverancier anders zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 12 november 2009 Report Share Posted 12 november 2009 De vorm van een NAWI hoeft aan geen enkele standaard wiskundige kromme te voldoen.Ongetwijfeld, maar een hyperboloide is een sterkere vorm omdat de zijden uit rechten bestaan. De geluidsgolf door het materiaal zal de boel dan minimaal doen buigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 (...) een hyperboloide is een sterkere vorm omdat de zijden uit rechten bestaan (...) Beste Richard, "Rechten"? Mij lijken ze nogal gebogen! Wat bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 13 november 2009 Report Share Posted 13 november 2009 "Rechten"? Mij lijken ze nogal gebogen! Wat bedoel je?over de zijden van een hyperbolo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts