Jump to content

Demo sessie Guru

Egbert
 Share

Recommended Posts

ik heb met de ontwerper nog wat staan bekvechten over het ontwerp van de qm60:wat een eigenwijs mannetje......

Hoe bestaat het, een eigenwijze ontwerper.. :rolleyes:

In de highend gaan "eigenwijze" ontwerpers helaas ook wel eens tegen natuurwetten in.... En dat terwijl geluidsweergave domweg het toepassen van natuurwetten is (en dat is al moeilijk genoeg, zeker als je ook nog binnen een bepaald budget moet blijven).

klopt wat je zegt seed ;)

ik bedoel deze lijn

snd_log.jpg

enige woord dat ik daarvoor kan bedenken is loga ritmisch maar hoe dat in geometrie termen heet weet jij mischien wel.

schoolbanken :o nee dank je B)

wat moet je dan afwikkelen aan zo'n conus.?

lik heb het over de conus he, niet de spreekspoel.

wat moet je dan afwikkelen aan zo'n conus.?

lik heb het over de conus he, niet de spreekspoel.

Je hebt op de kleuterschool blijkbaar niet lang genoeg in de knutselhoek gezeten.

Snij het membraan van rolrand naar spreekspoel open en probeer het membraan plat te wikkelen. Met een kegel lukt dat en met een NAWI niet.

Plaatje van een KEF B200:

KEF_B200.jpg

• 2 weeks later...

Met een waveguide op de tweeter (lijkt hier ook een beetje toegepast), kun je de scheidings frequentie wat omlaag brengen (tot onder 1000 hz met een normale 28 mm dome)

Ultieme speakers met waveguide

De Gedlee Summa (zou ik zeer graag willen horen) http://www.audiocircle.com/index.php?topic=54981.0

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1099840

SP tech Timepiece http://www.enjoythemusic.com/Magazine/equi...ptechnology.htm

En in de pro wereld (Mackie etc)

• 2 weeks later...

ik bedoel deze lijn

snd_log.jpg

enige woord dat ik daarvoor kan bedenken is logaritmisch maar hoe dat in geometrie termen heet weet jij mischien wel.

Concaaf, dus holvormig ;)

Als tafeltennisser zou je dat moeten weten. Denk gewoon aan het type handvatten van de framepjes. Die heb je in recht, conisch, concaaf (ook wel fout "taps" genoemd), penhouder en ergonomisch (nauwelijks voorkomend. Butterfly en Gewo hadden er zoeen in het programma en was enkel voor rechtshandigen) :D

ik bedoel deze lijn

snd_log.jpg

enige woord dat ik daarvoor kan bedenken is logaritmisch maar hoe dat in geometrie termen heet weet jij mischien wel.

Concaaf, dus holvormig ;)

Als tafeltennisser zou je dat moeten weten. Denk gewoon aan het type handvatten van de framepjes. Die heb je in recht, conisch, concaaf (ook wel fout "taps" genoemd), penhouder en ergonomisch (nauwelijks voorkomend. Butterfly en Gewo hadden er zoeen in het programma en was enkel voor rechtshandigen) :D

thanks sodejuu.

mijn lesje is geleerd. dit is mijn schoolbank ;)

je zou best gelijk kunnen hebben.

of zoals mijn wiskunde leraren zeiden "eruit!!" ga je maar melden bij de conrector B)