Jump to content

Stassen "luisterkasteel" la me nie lache

rik
 Share

Recommended Posts

" Luisterkasteel" noemde iemand het in dit forum.

Ik ben er eens geweest en moest trouwens eerst een plattegrond van mijn luisterruimte ruim van tevoren inleveren,zodat ze mijn ruimte na konden bootsen en met een computerprogramma de juiste plek konden berekenen voor de luidsprekers, nou ik heb het geweten ik kom er dus nooit meer, ten eerste was er helemaal niks aangepast aan de ruimte ( waarschijnlijk omdat de te beluisteren apparatuur niet duur genoeg was)

Trouwens vraag ik me af of je met een computerprogramma de juiste plaats voor je luidsprekers kunt berekenen??

Ten tweede lieten ze me iets anders beluisteren waarin ik absoluut geen interesse had.

Dus het klinkt mischien wel leuk "luisterkasteel" , maar als er niet de juiste mensen achter staan heb je er naar mijn inziens weinig aan.groeten.

Hoi Rik,

Ik denk dat jouw ervaring toch ook een beetje aan jezelf ligt. Er bestaan programa's waar je een optimale luisterplek per computer kan berekenen, mits alle gegevens zijn ingevoerd. CARA is bijvoorbeeld zo'n programma. Ook is het verstandig dat als je op zoek gaat naar een set/apparaat dat je dan je EIGEN CD's meeneemt die je veel beluisterd, anders krijg je inderdaad dingen te horen waar je misschien geen interesse in hebt. Meestal hebben ze van die demo-cd's die op iedere set fantastisch klinken, maar met muziekstijlen waar niet veel mensen van gecharmeerd zijn. Dus neem de volgende keer een selectie van je eigen muziek mee.

Greetz,

Sodejuu

Guest Kees

Hallo Rik

Ik kan me helemaal vinden in jouw verhaal,ik heb precies de zelfde ondervinding en kom daar bij Stassen dan ook nooit meer.

Guest Octavian

Ik vind het een prima service, heb er dagen geluisterd en 10 tallen speakers mee naar huis mogen nemen! Super winkel, aardige mensen en een prima service! Niks mis mee!!!

Octavian

Guest Octavian
Originally posted by smarty:

Beste octavian, heb je een setje B&W Nautilus kado gekregen of zo?

Niet echt nee, maar ik heb er wel veel koffie gehad ;)

Guest paquard

Rik, Octavian,

Ik geloof er niks van dat Stassen spullen naar huis meegeeft. Op mijn verzoek kon dat alleen nadat ik alles betaald had, en dan kon ik het terugbrengen als het niet beviel. Nou, nee bedankt. Een echt goede hifizaak heeft geen 'luisterkasteel' waar je niks aan hebt, maar gewoon een goede service waarbij je in de gelegenheid gesteld wordt je HiFi thuis te testen. Het luisterkasteel is inderdaad enorm groot daar in Tegelen, maar staat vol met vet overjarig spul. Spullen van 10 jaar oud zijn er geen uitzondering!

Ik ken toevallig een voormalig medewerker van Stassen en ook die bevestigt het verplicht vragen om een tekening van je luisterruimte thuis, maar durfde er nu hij er toch weg was wel bij te vertellen dat met die tekeningen nooit iets gedaan wordt. Het wekt alleen de indruk dat ze er serieus op ingaan. Geloof me, Stassen is een oplichter. Ik heb er vele bizarre verhalen van vernomen. Begrijp me niet verkeerd, mij maakt het niks uit waar jullie je HiFi apparatuur kopen, en voor mijn part vinden jullie Stassen geweldig, maar als je jezelf als serieuze hifi-liefhebber beschouwt, dan ben je daar aan het verkeerde adres. Ga dan naar AudioHome in Eindhoven of RAF in Amsterdam bijvoorbeeld. Als er behoefte aan is dan kan ik een en ander nog wel even toelichten trouwens. Ik ken verhalen zat over die Stassen. Dat ze veel van de producten die ze claimen te hebben niet eens het dealerschap van hebben bijvoorbeeld. En dat ze daardoor defecte apparatuur zelden opsturen naar de fabrikant is het eerste probleem van de klant.

M.vr.gr. - Lars

Guest Jan Hosbom

Als je zou willen, licht dan nog even het een en ander toe om te bewijzen dat stassen echt beroerd is!

Guest Octavian

Ja laat maar eens komen met die verhalen, want ik heb dus VOOR het kopen wel verschillende speakers thuis mogen proberen zonder problemen, ze boden me zelfs aan om verschillende speakers mee te nemen en dat NIEUW uit de doos. Nogmaals onderbouw jou verhalen eens met feiten.

Octavian

Guest smarty

Waarschijnlijk was het duitse ouwe meuk die je thuis uit mocht proberen octavian, of je hebt toch dat setje B&W Nautilus gekregen om voor stassen een goed woord te doen in dit forum.

Ik wed dat een heel groot deel van de audioliefhebbers op hun bek zijn gevallen om met stassen in zee te gaan.

Guest Octavian

Smarty,

Het was zeker geen oude meuk, de nieuwste serie speakers van verschillende merken heb ik thuis mogen luisteren. Ik weet echt wel waar ik over praat, ik heb zo veel de zogenaamde "betere" hifi-boere meegemaakt waar je niks mee kreeg voor thuis te luisteren. Als doorschemerde dat je niet boven de 4 duizend gulden uit zou geven kreeg je niks mee.

Guest Paquard

Als ik dit forum zo bekijk, dan is mijn inschatting dat wat ik ook ga vertellen, dat alles toch door het ene kamp (de Stassenaanhang) verdedigd gaat worden terwijl het ander kamp (de Stassen critici, netjes uitgedrukt) dit Venlose bedrijf al lang links laat liggen. Typisch Nederlands forum wat dat betreft. Ik denk dat mijn mening duidelijk overgekomen is en als waarschuwing zou kunnen dienen. Het feit dat een individuele HiFizaak hier op hear.nl zo uitgebreid aan de orde gekomen is de laatste tijd is toch eigenlijk al waarschuwing genoeg?

M.vr.gr. - Paquard

Guest Ome Dirk

Dirk,

Je zou eens moeten weten waar ik niet ben geweest... tongue.gif

Wat een bulls..t om te zeggen dat je dan profiteert. Voor mij behoort dit gewoon tot hun service. Hadden ze toen iets staan wat mij echt aanstond, had ik het vanzelfsprekend gekocht.

Altiid ien fruonlike groet, Henk

Guest mart

Stassen,alleen voor het vangen van de pieken en daarna, opkrassen. Te glad,te gelikt,te te

te,te,te verheven boven alles. Verder niets mis mee.

Gr Mart

Het is wat......Stassen. Zo te zien is er nog al een ophef over. Volgens mij kunnen we hier met zijn allen nog wel 1000 berichtjes lang mee doorgaan. Ik zelf snap niet helemaal wat het problem is. Zo te zien heeft iedereen andere ervaringen met Stassen. Dat kan toch? Degene die niks met Stassen hebben hoeven er ook niet te komen.

Rienk

Ik zie het nut niet in van een gladde muziekkamer waar je een heleboel poespas hebt en met een boel gelazer de spullen koopt.

Ik prefereer toch een betere zaak zoals MijnHifi of Studio 107. Lekker "rommelig", maar toch goede service... en lekkere koffie!

Rik.

P.s. Wat is jouw mening hierover, Marcel van MijnHifi?

Guest rik2

Ps. ik zie nu pas dat Rik dit onderwerp heeft gestart, ik ben een andere rik. Vanaf nu dan rik2. Het berichtje ervoor van rik komt ook van mij.

Groeten rik2

"Ik zie het nut niet in van een gladde muziekkamer waar je een heleboel poespas hebt en met een boel gelazer de spullen koopt.

Ik prefereer toch een betere zaak zoals MijnHifi of Studio 107. Lekker "rommelig", maar toch goede service... en lekkere koffie!

Rik.

P.s. Wat is jouw mening hierover, Marcel van MijnHifi?"

Hallo Rik,

Ik ben blij dat jij onze winkel een prettige winkel vindt, daar doen wij ons best voor.

En tja, wat vind ik van het Stassen "Luisterkasteel"? Evenals Stassen ben ik een winkelier. Buiten de fratsen die die winkel uithaalt om klanten vnl. op prijs naar zich toe te lokken en waar, los van eventuele morele en financi