Jump to content

Nieuwe luidsprekers (alweer)

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Hij staat wel goed bekend. Ik kan natuurlijk ook rustig het geld in mijn zakken houden en gewoon kijken. Het gaat in ieder geval allemaal de deur uit.

Het kan ook zijn dat mijn audio hobby een beetje uitgebrand is. Hetzelfde is ook gebeurd met mijn computer hobby. Ik kan gewoon niet meer genieten van muziek (tenzij als ik zelf speel)

Simpel toch.. gewoon alles verkopen en er later achter komen dat het zonder muziek toch wel erg saai is... Wat ga je nu doen Motorijden, balonvaren of skydiven...???

:huh:

Ik denk motorrijden. Dan koopt ie eerst een buikschuiver, rijdt er 3 dagen op en ruilt 'm in voor een chopper, om er vervolgens achter te komen dat dat het ook niet is. Dan probeert ie nog een crossmotor, maar daarmee komt ie een keer in een plas blubber te vallen, dus koopt ie een trike, want daarmee kun je niet omvallen. Maar ja, dat is het ook niet, want daarmee kun je niet lekker plat mee door de bocht. Dus uiteindelijk begint ie een postzegelverzameling... Of zoiets...

Hij staat wel goed bekend. Ik kan natuurlijk ook rustig het geld in mijn zakken houden en gewoon kijken. Het gaat in ieder geval allemaal de deur uit.

Het kan ook zijn dat mijn audio hobby een beetje uitgebrand is. Hetzelfde is ook gebeurd met mijn computer hobby. Ik kan gewoon niet meer genieten van muziek (tenzij als ik zelf speel)

Simpel toch.. gewoon alles verkopen en er later achter komen dat het zonder muziek toch wel erg saai is... Wat ga je nu doen Motorijden, balonvaren of skydiven...???

:huh:

Ik denk motorrijden. Dan koopt ie eerst een buikschuiver, rijdt er 3 dagen op en ruilt 'm in voor een chopper, om er vervolgens achter te komen dat dat het ook niet is. Dan probeert ie nog een crossmotor, maar daarmee komt ie een keer in een plas blubber te vallen, dus koopt ie een trike, want daarmee kun je niet omvallen. Maar ja, dat is het ook niet, want daarmee kun je niet lekker plat mee door de bocht. Dus uiteindelijk begint ie een postzegelverzameling... Of zoiets...

:lol:

beetje plagen lp ;)

Trikes zijn best wel gevaarlijk. Neem dan een quad, toch weer enige relatie met audio...

Een quad kan ook heel gevaarlijk zijn hoor. Zijn vaak best smal en hebben een hoog zwaartepunt. Maar het gevaarlijkste is nog wel dat (sommige) quads geen differentieel hebben. Dus hij wil het liefste rechtdoor. Erg handig als je de bocht door wil... ;)

:lol: Je bent in vorm, Henrie! ;)

:lol: Je bent in vorm, Henrie! ;)

Je kan het ook combineren. Ik rij en mijn vriendin rijden allebij motor, gisteren de motor van mijn vriendin opgehaald bij de garage, haar motor is terug getuned naar 25Kw.

haar motor is terug getuned naar 25Kw.

Waaom, als ik vragen mag? :blink:

Licht rijwbewijs of beperkt rijwbijs, of dat ding ook mag heten. Ze mag komende 2 jaar op een 25kw motor rijden, daarna mag alles. Standaard heeft haar motor iets van 53kw op de krukas, nu 25kw op het achterwiel.

Guest kikkervisje

Licht rijwbewijs of beperkt rijwbijs, of dat ding ook mag heten. Ze mag komende 2 jaar op een 25kw motor rijden, daarna mag alles. Standaard heeft haar motor iets van 53kw op de krukas, nu 25kw op het achterwiel.

Heet zoiets soms : Bromfiets? :unsure:

Heet zoiets soms : Bromfiets? :unsure:

Het scheelt niet veel nee :P Maar het wel degelijk een motor. Een Suzuki SV650s om precies te zijn.

Hoi Hoi,

Mijn driade 103MKII luidspreker staan al weer te koop...

- Meer passie

- Minder waterige weergave bij stevige rock en metal

- Toch veel finesse

Alvast hartstikke bedankt.

't Begint bij een goede bron. Deze tt bijvoorbeeld had in je budget gepast en was tegemoed gekomen aan 3 van de 5 punten...

Nog twee jaar wachten en je mag aan 't bier 1967.gif

Audio komt daarna wel weer ;)

Ik heb anders ergens gelezen dat VinylRoderick -uh pardon Langspeelplaat 'vroeger' een groot deel van zijn zakgeld aan alcoholische versnaperingen uitgaf. Hij mag over twee jaar sterke drank, wie weet wat voor audiokapriolen hij dan gaat uithalen..

Twee jaar, da's minstens tien paar speakers en vijf versterkers ;)

Ik heb anders ergens gelezen dat VinylRoderick -uh pardon Langspeelplaat 'vroeger' een groot deel van zijn zakgeld aan alcoholische versnaperingen uitgaf. Hij mag over twee jaar sterke drank, wie weet wat voor audiokapriolen hij dan gaat uithalen..

Twee jaar, da's minstens tien paar speakers en vijf versterkers ;)

A. Ik heb geen zakgeld, ik werk

B. Het alcholgebruik valt heus wel mee. (en wat boeit het)

C. Hier ben ik Langspeelplaat en op audiofreaks Vinlyroderik (zonder C)

D. Ik zal niet meer op 2 forum tegelijk een het zelfde topic beginnen (al kreeg ik hier wat weinig input)

E. In 2 jaar heb ik in mijn hoofdset 6 luidsprekers gehad en 4 versterkers (daarnaast nog heel wat keinigheidjes).

F. De eindversterkers zijn niet verkocht (gelukkig had de koper autopech en kon ik het afdoen)

G. Ik heb al wat nieuwe luidsprekers beluisterd en ben er nu achter dat de klank me wel bevalt.

H?: Slaap ze.

Langspeelplaat, take it easy, ik zit maar wat te plagen ;) En ik zie je echt niet als comazuiper hoor..

Maar als je dingen op een forum schrijft gaan mensen erop reageren, zeker als het over in hun ogen tamelijk extreem gedrag betreft. Jij hebt meer gekocht en verkocht sinds je hear lid bent dan de meesten hear in 10 jaar..

Maar geniet vooral verder van je hobby :cool2:

E. In 2 jaar heb ik in mijn hoofdset 6 luidsprekers gehad en 4 versterkers (daarnaast nog heel wat keinigheidjes).

Zat ik er toch niet zo ver naast.. :ph34r::D

F. De eindversterkers zijn niet verkocht (gelukkig had de koper autopech en kon ik het afdoen)

G. Ik heb al wat nieuwe luidsprekers beluisterd en ben er nu achter dat de klank me wel bevalt.

Wat betreft punt F: wees maar blij, dergelijke versterkers vind je niet snel voor een leuke prijs.

En ze zijn een prima basis voor vrijwel elk systeem dat je errond wil opzetten. Houden dus!

Punt G: lekker van genieten!

Punt E: ik ken mensen die nog wel meer wisselden in nog kortere tijd.......

Zo doe je lekker veel ervaring op en als het met gesloten beurs of in ieder geval zonder verlies gebeurt: waarom niet?

Laat iedereen maar lekker lullen en doe je eigen ding. ;)

Leuk, Weer een zoektocht naar luidsprekers.

Ben wel gigantisch blij dat die man pech had met zijn auto waardoor ik de koop ongedaan heb kunnen maken. Ze zijn eigenlijk toch heel goed. Luidsprekers kunnen mijn veranderende smaak niet aan. Zijn hier en elders een paar mooie alternative voorbijgekomen. Kijk gewoon op marktplaats of er iets bijzit

Zelf dacht ik nu aan tannoy.

Leuk, Weer een zoektocht naar luidsprekers.

Ben wel gigantisch blij dat die man pech had met zijn auto waardoor ik de koop ongedaan heb kunnen maken. Ze zijn eigenlijk toch heel goed. Luidsprekers kunnen mijn veranderende smaak niet aan. Zijn hier en elders een paar mooie alternative voorbijgekomen. Kijk gewoon op marktplaats of er iets bijzit

dacht dat je helemaal ging nokken met hifi?

maakt mij niet uit hoor ;)

Niet echt audiofiel... :rolleyes:

Ligt eraan welke en waarvoor je ze gebruikt. ;)

Sommige kleinere Tannoy's zijn zeer geschikt voor nearfield gebuik, zoals bijvoorbeeld de Saturn S6LCR's die ik op mijn buro heb staan. Voor een afstand van slechts 1 meter naar de oren heb ik nog niets beters gevonden.

Op grotere afstand vind ik de Tannoy's idd ook niet bepaald fijn om naar te luisteren. Vooral die zenuwachtig bewegende hoorns rondom de tweeters worden dan al snel hoorbaar in het mid en hoog.

(...) Vooral die zenuwachtig bewegende hoorns rondom de tweeters worden dan al snel hoorbaar in het mid en hoog.

En toch... en toch... en toch... waren de grote dual concentrics van Tannoy sinds hun introductie vlak na de tweede wereldoorlog altijd

(...) Vooral die zenuwachtig bewegende hoorns rondom de tweeters worden dan al snel hoorbaar in het mid en hoog.

En toch... en toch... en toch... waren de grote dual concentrics van Tannoy sinds hun introductie vlak na de tweede wereldoorlog altijd

We zijn al een heel stuk verder. Vandaag weer wezen luisteren bij hobo en ben toch een stuk verder gekomen. Hoop luidsprekers beluisterd van laten we zeggen 500p/s en ik vond het eigenlijk niets. Ik dacht dat ik B&W mooi zal gaan vinden maar die kunnen de energie en snelheid van de rock niet overbrengen.

Toen 2 monitor audio zuiltjes geluisterd (de RS-8) en die vond ik echt perfect. De rithmes waren goed te volgen de bass kon je voelen en de energie kwam over. Wat ook fijn is dat je er lekker veel prik op kan zetten.

Zo komen we wel dichterbij.

We zijn al een heel stuk verder. Vandaag weer wezen luisteren bij hobo en ben toch een stuk verder gekomen. Hoop luidsprekers beluisterd van laten we zeggen 500p/s en ik vond het eigenlijk niets. Ik dacht dat ik B&W mooi zal gaan vinden maar die kunnen de energie en snelheid van de rock niet overbrengen.

Toen 2 monitor audio zuiltjes geluisterd (de RS-8) en die vond ik echt perfect. De rithmes waren goed te volgen de bass kon je voelen en de energie kwam over. Wat ook fijn is dat je er lekker veel prik op kan zetten.

Zo komen we wel dichterbij.

Jaja, het virus blijft zich verspreiden, LP! :rolleyes:

Die (Silver) RS-8 is idd een erg makkelijke luidspreker en zal zich misschien wel bij je thuisvoelen. Er komt alleen een opvolger, de RX 8, die hetzelfde moet gaan kosten, behalve als je ze in pianolak wil hebben.

Toch zou ik MA of andere merken eerst thuis uitproberen voor je tot aankoop overgaat. De RS-serie zal binnenkort wel in de opruiming gaan, dus als je dat mooi vindt kan je toeslaan :D

Greetz,

Lestat