Langspeelplaat Posted 10 september 2009 Author Report Share Posted 10 september 2009 O.k, Nuttige informatie. Een ander voordeel is dat deze zuiltjes een stuk kleiner zijn dan dat ik nu heb staan. Vond ze echt heel mooi in de winkel. Maar toen ik thuiskwam vond ik mijn driade's ook toch nog erg goed klinken. Alleen anders. Ze staan rustig te koop de rest hou ik. Daar is eigenlijk niets mis mee. Apparatuur is naar verhouding ook niet zo groot. Vond het wel raar dat ze voor de luisteruimte 1 alles op een Denon EA750 hadden staan. In de andere ruimte waar de RS-8 kwam heb ik ze geluisterd op een Denon 1500. Jaa, Echt een leuk fanatiek geluid zat daar in. (en mooi die 3 woofers ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 ...vandaag weer wezen luisteren bij hobo ... ...2 monitor audio zuiltjes geluisterd (de RS-8) en die vond ik echt perfect... LP, ik snap er echt geen bal van. Die monitor audio's zijn natuurlijk prima speakers, maar toch geen partij voor de Driade's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 september 2009 Author Report Share Posted 12 september 2009 Blijkbaar heb je wel een punt. Ik ga ze niet verkopen. Wel komt er volgendeweek iemand om ze te beluisteren met zijn versterker. Gewoon omdat hij al 4 jaar naar deze speakers zoekt. Toen ik zij dat ik ze ging houden vond ik wel dat hij ze even mocht horen Ben ook wel benieuwd hoe ze op een klassa A medevoort klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Blijkbaar niet. Ik ga ze niet verkopen. Wel komt er volgendeweek iemand om ze te beluisteren met zijn versterker. Gewoon omdat hij al 4 jaar naar deze speakers zoekt. Toen ik zij dat ik ze ging houden vond ik wel dat hij ze even mocht horen Ben ook wel benieuwd hoe ze op een klassa A medevoort klinken. LP, kun je niet beter afstappen van het 'vloerstaanders' concept ? Voor jouw ruimte lijken mij monitoren beter geschikt. Dat kan voor je muzieksmaak ook wel eens beter uitpakken ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Ga eens met M44 praten en vraag of je daar eens mag luisteren die had m.i. hele bijzonder getweakde monitoren Wie weet dat je daar vind wat je zoekt Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 september 2009 Author Report Share Posted 12 september 2009 gewoon weer leuk ori Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Monitoren met een subwoofer, is dat geen optie dan? Ik kan je anders de mijne wel aanraden natuurlijk, maar die ga ik niet verkopen. Ook niet als er nieuwe voor in de plaats komen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Je weet dat studentenhuizen standaard erg gehorig zijn? Ik had ooit een huisgenoot naast me die van kuntrie hield. Daar zitten ook bonkende bassen in.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Je weet dat studentenhuizen standaard erg gehorig zijn? Ik had ooit een huisgenoot naast me die van kuntrie hield. Daar zitten ook bonkende bassen in.. Het studentenhuis waar ik heb gehoord was ook vrij gehorig. Gek genoeg (of misschien ook niet zo gek) had je meer last van computerspeakers met bijbehorende subwoofer (of wat er voor moet doorgaan), dan van 'echte' speakers. Het monotone gedreun van die subwoofers klinkt altijd hetzelfde namelijk. Of je nou muziek luistert of een film kijkt, of een schietspelletje speelt. Alleen het volume kan je ermee varieren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 september 2009 Author Report Share Posted 12 september 2009 Subwoofer geen optie. Wil een bas die op de achtergrond is. Een volwaardige weergave dus. Gehorigheid zien we dan wel weer. Maar mocht er geld uit gegeven worden is het wel handig om aan de toekomst te denken. Ga zowiso sparen wand ik heb gehoord dat ik met 700euro geen betere sound krijg dan dat ik nu heb staan. Maar ben wel echt gestresseerd in mooie monitoren. Voornamelijk wegens de grote Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 september 2009 Report Share Posted 12 september 2009 Ga eens met M44 praten en vraag of je daar eens mag luisteren die had m.i. hele bijzonder getweakde monitorenWie weet dat je daar vind wat je zoekt Groet, Jack als je echter NOG een paar van deze jongens ergens vind. stop ik met roken zelfs op het spendor/rogers forum heeft nog niemand ze ooit gehoord/of gezien in het eggie. van de hele Ls3/4 serie zijn er 40 gemaakt van de Ls3/4c waarschijnlijk slechts 4 en die andere 2 zijn de orginele units uitgesloopt. er staan wel bij iemand 2 lege kasten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Van mijn speakers is er maar 1 setje gemaakt (door mij ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Van mijn speakers is er maar 1 setje gemaakt (door mij ) Goed he!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 13 september 2009 Author Report Share Posted 13 september 2009 Interresant ? Staan goed bekend alleen mij lijkt mij de prijs toch iets aan de hoge kant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 mijn inziens is er geen verbeterde versie van de Ls3/5a. wel is ie vaak geprobeerd te evenaren. ik denk persoonlijk dat je ze te ingetogen zal vinden. zijn priima geschikt voor metal of rock maar ze zullen weinig druk in het laag hebben. dus niet echt goed voor moderne pop of house. denk aan het woord "beschaafd"als je deze speakers ziet en vraag je af of je dat zoekt. ze zijn wel goed hoor . alleen denk ik niet dat je er meer dan 600,- voor moet geven. koop dan een paartje echte rogers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Subwoofer geen optie. Wil een bas die op de achtergrond is. Een volwaardige weergave dus. Lijkt me dat je dat juist met een subwoofer goed kan bereiken. Je kan dan apart 'spelen' met het laag, net zo lang totdat je het naar jouw smaak hebt. En je kan het op gezette tijden, met een feestje bijvoorbeeld, of als je gewoon even wilt knallen, tijdelijk wat harder zetten... Als je 's avonds wilt luisteren zonder iemand te storen, kun je 'm ook nog uitzetten. Lijkt me ideaal voor jou... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 volgens mij is dat juist niks voor LP. de set moet gewoon klaarstaan en er niks aan hoeven doen. hij luistert nogal audiofiel (denk ik) en dan blijf je rotzooien met je opstelling en instelling met zo'n sub. hij wil denk ik een kwaliteits set waarvan ie gewoon weet dat het goed is en dan hifi een beetje loslaten....denk ik maar wat LP allemaal denkt wil nog wel eens veranderen en dat mag Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 Subwoofer geen optie. Wil een bas die op de achtergrond is. Een volwaardige weergave dus. Lijkt me dat je dat juist met een subwoofer goed kan bereiken. Je kan dan apart 'spelen' met het laag, net zo lang totdat je het naar jouw smaak hebt. En je kan het op gezette tijden, met een feestje bijvoorbeeld, of als je gewoon even wilt knallen, tijdelijk wat harder zetten... Als je 's avonds wilt luisteren zonder iemand te storen, kun je 'm ook nog uitzetten. Lijkt me ideaal voor jou... Beste Henrie, Goed gezien, dunkt me. Kwaliteit (hoe goed is de bas?) speelt zo te zien voor Langspeelplaat geen rol. Alleen: kwantiteit! (Hoe v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polar Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 De bodemloze put dat audio heet, jaren lang ben je aan het wisselen van componenten tot op de dag dat het je alleen nog om de muziek gaat en weer terug bij af bent. Geniet er nog maar lekker van, nu kan het nog straks wordt je wijzer en besteed je je geld anders en wordt je set bijzaak tegenover de muziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 september 2009 Report Share Posted 14 september 2009 Goed gezien, dunkt me. Kwaliteit (hoe goed is de bas?) speelt zo te zien voor Langspeelplaat geen rol. Alleen: kwantiteit! (Hoe v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts