RonK. Posted 6 september 2009 Report Share Posted 6 september 2009 Wat vinden jullie van de zogenaamde Deluxe Edition CD's, die mooie boxen met een extra cd waar vaak toch unieke uitvoeringen op staan. Ik heb ooit de editie van Lionel Richie Can't Slow Down en Fleetwood Mac Rumours gekocht, deze vind ik prettig klinken. The Style Council Our Favourite Shop vind ik niet fijn, plat hard en weinig definitie, ook bij Carol King heb ik wat twijfels. Zijn de masterings van de zogenaamde deluxe boxen wel ok of hebben deze ook veel last van de zogenaamde loudness war / remastering. Het is jammer dat bij het aanschaffen van deze boxen wat ik eigenlijk meer wil doen toch een beetje gokken wordt of deze wel of niet te pruimen is. Wat zijn jullie ervaringen ???? Ik doel vooral op deze serie. Er wordt veel uitgebracht met nogmaals soms leuke demo versie's, live uitvoeringen of 12 inches, deze boxsets omvat veel verschillende artisten en gerne's Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Wat vinden jullie van de zogenaamde Deluxe Edition CD's, die mooie boxen met een extra cd waar vaak toch unieke uitvoeringen op staan. Ik heb ooit de editie van Lionel Richie Can't Slow Down en Fleetwood Mac Rumours gekocht, deze vind ik prettig klinken. The Style Council Our Favourite Shop vind ik niet fijn, plat hard en weinig definitie, ook bij Carol King heb ik wat twijfels. Zijn de masterings van de zogenaamde deluxe boxen wel ok of hebben deze ook veel last van de zogenaamde loudness war / remastering. Het is jammer dat bij het aanschaffen van deze boxen wat ik eigenlijk meer wil doen toch een beetje gokken wordt of deze wel of niet te pruimen is. Wat zijn jullie ervaringen ???? Vind je de albums (Richie, Fleetwood) op zich goed klinken of in vergelijking met een voorgaande versie zoals lp, cd of remastered cd? (Rumours is ook nog op dvd-a verschenen) Vind je de Style Council en King albums op zich slecht klinken of in vergelijking met een voorgaande versie zoals lp, cd of remastered cd? Kortom, wat is je referentie om het op deze wijze goed of af te keuren? Als het je alleen om goede opnames gaat valt er sowieso veel leuke muziek af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Heb zo'n luxe ding van Kate Bush, klinkt nog slechter, het doosje is groter dan de standaard en past dus niet in een strak gemaakte kast en er staan een paar volledig overbodige remixes op. Laat maar, is niet aan mij besteed. Voor mij is een album een geheel, een eindproduct zoals het, hopelijk, de artiest voor ogen stond. Al die outtake's, live versies etc verdunnen voor mij de ervaring alleen maar, helemaal als ze achteraf toegevoegd worden. Als al die extra's zo belangrijk zijn, breng ze dan apart uit. Daar komt nog bij dat ik de meeste tegenwoordig uitgebrachte cd's toch al te lang vindt, het aantal goede songs is gemiddeld nog evenveel als in het lp-tijdperk alleen zit er nog meer vulling tussen. 40 minuten is gewoon genoeg om een krachtig statement neer te zetten. In de beperking toont zich de meester. <kruideniers mode> Kan meteen de prijs omlaag </kruideniers mode> Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 7 september 2009 Author Report Share Posted 7 september 2009 Wat vinden jullie van de zogenaamde Deluxe Edition CD's, die mooie boxen met een extra cd waar vaak toch unieke uitvoeringen op staan. Ik heb ooit de editie van Lionel Richie Can't Slow Down en Fleetwood Mac Rumours gekocht, deze vind ik prettig klinken. The Style Council Our Favourite Shop vind ik niet fijn, plat hard en weinig definitie, ook bij Carol King heb ik wat twijfels. Zijn de masterings van de zogenaamde deluxe boxen wel ok of hebben deze ook veel last van de zogenaamde loudness war / remastering. Het is jammer dat bij het aanschaffen van deze boxen wat ik eigenlijk meer wil doen toch een beetje gokken wordt of deze wel of niet te pruimen is. Wat zijn jullie ervaringen ???? Vind je de albums (Richie, Fleetwood) op zich goed klinken of in vergelijking met een voorgaande versie zoals lp, cd of remastered cd? (Rumours is ook nog op dvd-a verschenen) Vind je de Style Council en King albums op zich slecht klinken of in vergelijking met een voorgaande versie zoals lp, cd of remastered cd? Kortom, wat is je referentie om het op deze wijze goed of af te keuren? Als het je alleen om goede opnames gaat valt er sowieso veel leuke muziek af. Inderdaad met vergelijking van wat oudere CD's die ik heb , Fleetwood klinkt echt erg goed vind ik, de Style Council niet. Misschien was mijn verwachtingspatroon m.b.t The Style Council wat te hoog, ik weet het niet. Maar het gaat me eigenlijk ook om wat de ervaringen zijn van forumleden die meerde CD's van deze serie hebben aangeschaft, zijn deze echt " over geremasterd " of is het met de Style Council een toevalstreffer of een verkeerde verwachtings patroon van mijn kant. De extra tracks die op die CD's staan vind ik soms wel erg interesant. Ook Rhino / Atco / Warner heeft tegenwoordig een "Collectors Edition" die vergelijkbaar met de Deluxe Edition's zijn,.....de heruitgaves van Rhino vind ik eigenlijk altijd wel goed, zeker bij de oudere soul, funk en R@B nummers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 de remasters die ik heb zijn beter dan de eerdere uitgebracht cd's en vaak ook nog extra nummers erbij de luxe edition's eric clapton 461 ocean boulevard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Edit: veertien, waarvan er twaalf upgrades zijn op eerdere versies. En ze klinken allemaal beter. Via Amazon of het A'damse Fame (met clubkaart voor hooguit Eur 12) is de prijs wat mij betreft geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 september 2009 Report Share Posted 7 september 2009 Ik doel vooral op deze serie. Er wordt veel uitgebracht met nogmaals soms leuke demo versie's, live uitvoeringen of 12 inches, deze boxsets omvat veel verschillende artisten en gerne's Van the Cure heb ik -op vinyl- de remaster blabla van Faith gekocht. Qua 'loudness war' valt er niets op aan te merken, maar ik vind het origineel iets beter klinken, minder 'cd-achtig' zeg maar. De extra nummers vind ik niet echt de moeite, zijn demo's, al is het wel grappig om te horen wat voor enorme transformatie bepaalde nummers hebben ondergaan. Er is echter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 8 september 2009 Report Share Posted 8 september 2009 Ik heb de eerste CD van Miles Davis' Kind of BLue, en de Sony Remaster (iets met Columbia Legacy of zo, moet ik even nazien). Verschil is groot, en aangenaam. OK, er is tapehiss; maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Wat vinden jullie van de zogenaamde Deluxe Edition CD's, die mooie boxen met een extra cd waar vaak toch unieke uitvoeringen op staan. Die extra met speciale uitvoeringen vallen bijna altijd tegen. Het is vaak niet voor niets dat die uitvoeringen het oorspronkelijk niet gehaald hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 september 2009 Report Share Posted 13 september 2009 Die extra met speciale uitvoeringen vallen bijna altijd tegen. Het is vaak niet voor niets dat die uitvoeringen het oorspronkelijk niet gehaald hebben. tja maar niet bij de clapton en the who daar zijn de extra's extra nog onuitgebrachte nummers en 2de cd tje live concerten in officiele vorm das dan wel weer tof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 9 maart 2014 Report Share Posted 9 maart 2014 Even een oude thread opgraven. Dit weekend een originele CD beluisterd versus de geremasterde versie. Ik wilde eigenlijk de geremasterde versie kopen want daar zat ook een CD met bonusmateriaal bij demo-tracks en zo. Maar uiteindelijk kocht ik toch het origineel. geluidsmatig was de remaster mooier, alleen ze haalde de ziel uit het album, de compactheid uit het geluid, en er leek wat veel hoog in te zitten, of te weinig laag, het is maar net hoe je het ziet. Op de één of andere manier werd ik moe na lang luisteren. Terwijl het best meeviel in het begin. Misschien krijg ik er nog spijt van, gitaarplukken en de zangstem klonken erg goed, maar remasters zijn niet altijd een vooruitgang. Ik irriteer me ook altijd wat aan die gouden CD's. Mooi helder, maar wel vermoeiend op den duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 10 maart 2014 Report Share Posted 10 maart 2014 Zoals Seed7 al schreef: doe mij maar de originele versie. De rest is aan mij niet besteed. Ik maak alleen een uitzondering voor (meestal) lp's die origineel niet meer (of alleen als collectors item voor gigabedragen) te koop zijn: dan neem ik met een reissue genoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 10 maart 2014 Report Share Posted 10 maart 2014 Ja, misschien tegen de zere benen van Arden, maar het waren de twee albums Marillion - Brave en Afraid of Sunlight: Origineel tegen 24 Bits remaster. De originele CD's gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts