Jump to content

aaa 2010

carl
 Share

Recommended Posts

Prima verslag maar helaas niet erg positief. Vervelend als je met griep gaat, misschien speelde dat mee. Als ik last van griep heb slaan m'n oren dicht en kan ik helemaal niet meer van muziek genieten.

Sodejuu en ik gaan er morgen heen, ben benieuwd.

Vaak klinkt het de tweede dag beter. Je moest eens weten wat er na zo'n eerste dag 's avonds en soms 's nachts nog gepuzzeld en veranderd wordt. Demonstrateurs zijn ook niet doof.

Mijn griepje is overigens goeddeels over en m'n oren hebben deze keer helemaal niet dicht gezeten (anders was ik thuis gebleven). Ik denk dat jullie je er best vermaken. het viel mij kwa oppervlak en verzorging eigenlijk heel erg mee. Ook wanneer je tijd en zin hebt om in die bakken te gaan snuffelen kom je met bijzondere dngen thuis. Er stond echt wel mooi spul tussen, ook tweedehands.

De lezingen morgen zijn misschien ook de moeite waard:

11:00 uur Ruimteakoestiek

12:00 uur Analoge

Wat je constateert is dat een wat exclusieve hobby een hype, een massaverschijnsel is geworden. Dan komt er gewoon heel veel kaf onder het koren en daalt het gemiddeld niveau flink. Dat is ook te merken op het AAA-forum trouwens. De oude liefhebbers daar zijn al aardig onder de voet gelopen.

Hoe herkenbaar :blink::(

Vandaag ben ik dus met Audiopaul naar Krefeld geweest. Paul mag het meeste daarover vetellen. Het was iig een stuk beter dan wat Hans te kennen heeft gegeven, maar dat zal wel aan zijn grieperigheid gelegen hebben dat hij er niet zoveel goed gehoord heeft.

Een paar high-lights:

- Montegiro speelde met de kleinste draaitafel via een geleende AMR versterker op kleine Marten speakers. Dat klok heel evenwichtig en mooi rond.

- Fastaudio speelde ook met AMR op AE en Elac speakers. Bron was hier een Garrard draaiert met exclusive kast er omheen en Lyra element. De ruimte was totaal getuned met die kleine (Acoustic System) klankschaaltjes en mini "dobbelsteentjes". Okk dt klonk niet verkeerd.

- R.A.D. stond er te showen met RMS spullen. Ik vond dat verreweg het beste van de show. Vooral de RMS 1B electrostaat klonk echt super. Het is een doorontwikkeling van het Beveridge concept. Zie www.rad-akustik.de

Totale afgang was de demo die AudioNote ten gehore gaf. Werkelijk niet om aan te horen zo slecht. Iron Butterfly's In-A-Gadda-Da-Vida lukt gewoon niet op die sinaasappelkistjes (en al helemaal niet zo luid), ook niet met AudioNote electronica ervoor. Ik heb al vaak naar AudioNote speakers mogen beluisteren, en die die ik gehoord heb, doen het over het algemeen gewoon prima (al is het niet echt mijn smaak), maar wat hier gepresenteerd werd sloeg werkelijk alles. Ik heb al heel wat shows afgelopen, maar zo iets waardeloos heb ik echt nog nooit eerder gehoord.

Vandaag ben ik dus met Audiopaul naar Krefeld geweest. Paul mag het meeste daarover vetellen. Het was iig een stuk beter dan wat Hans te kennen heeft gegeven, maar dat zal wel aan zijn grieperigheid gelegen hebben dat hij er niet zoveel goed gehoord heeft.

Een paar high-lights:

- Montegiro speelde met de kleinste draaitafel via een geleende AMR versterker op kleine Marten speakers. Dat klok heel evenwichtig en mooi rond.

- Fastaudio speelde ook met AMR op AE en Elac speakers. Bron was hier een Garrard draaiert met exclusive kast er omheen en Lyra element. De ruimte was totaal getuned met die kleine (Acoustic System) klankschaaltjes en mini "dobbelsteentjes". Okk dt klonk niet verkeerd.

- R.A.D. stond er te showen met RMS spullen. Ik vond dat verreweg het beste van de show. Vooral de RMS 1B electrostaat klonk echt super. Het is een doorontwikkeling van het Beveridge concept. Zie www.rad-akustik.de

Totale afgang was de demo die AudioNote ten gehore gaf. Werkelijk niet om aan te horen zo slecht. Iron Butterfly's In-A-Gadda-Da-Vida lukt gewoon niet op die sinaasappelkistjes (en al helemaal niet zo luid), ook niet met AudioNote electronica ervoor. Ik heb al vaak naar AudioNote speakers mogen beluisteren, en die die ik gehoord heb, doen het over het algemeen gewoon prima (al is het niet echt mijn smaak), maar wat hier gepresenteerd werd sloeg werkelijk alles. Ik heb al heel wat shows afgelopen, maar zo iets waardeloos heb ik echt nog nooit eerder gehoord.

Kwa Fastaudio, RAD en Audionote zijn we het in ieder geval eens, de Montegiro kan ik me niet meer voor de geest halen... de deur zal wel op slot geweest zijn... :(

Maar wat ik al zei... vaak wordt er 'snachts nog veel "getuned" daarom klinkt het de tweede dag van een beurs meestal beter...

Wat vond jij van die 8 vormige luidsprekers..?? Of van die "Quads"... ??

:)

Die Quads met Einstein versterker en Raven draaitafel klonk niet verkeerd maar had duidelijke een te kleine kamer, te veel laag wat niet goed weg kon. De achtvormige speakers waren van Mal Valve, met actief aangestuurd extern scheidingsfilter. Apart spul, met naar mijn idee een design die wat "Oostblok-achtig" aandeed; matzwart en heel sober. Sodeju moest denken aan de film "Sky Captain and the World of Tomorrow". De zwarte NA Dais deed het er goed bij. Helaas was er pauze toen wij kwamen en hebben we de set niet gehoord. Heel veel ander spul hebben we wel gehoord, uiteraard komt daar binnenkort een verslag van op audiopaul.nl. Hier vast wat foto's genomen bij Mal Valve.

malvalve750c.jpg

malvevalve750d.jpg

malvalve750a.jpg

malvalve750b.jpg

ps. Hans, hoezo parkeerproblemen? Wij stonden meteen naast het hotel geparkeerd, 2 minuten lopen naar de ingang. :D

Helaas volledig mee eens. Lees wel mijn nuanceringen hierover in het topic over "de beste set ooit gehoord". Hier wat plaatjes van de Audio Note set:

audionote750a.jpg

audionote750b.jpg

audionote750c.jpg

Detailrijk, diep laag (ik dacht even dat de sub ook meedeed) mooie ruime stage, prima stemmenweergave. De lp van Muddy Waters heb ik zelf ook en daar viel met deze set weinig op aan te merken.

rmsaudio750a.jpg

rmsaudio600b.jpg

En zonder front

Detailrijk, diep laag (ik dacht even dat de sub ook meedeed) mooie ruime stage, prima stemmenweergave. De lp van Muddy Waters heb ik zelf ook en daar viel met deze set weinig op aan te merken.

rmsaudio750a.jpg

rmsaudio600b.jpg

En zonder front

Deze heb ik helaas niet gehoord. er stond op mijn "luistermoment" een paar andere luidsprekers te spelen.

Ze zien er wel appart uit. maar geeft zo'n waaier niet hetzelfde effect als de "toeter" bij Klipsch concentrics...

Ik denk overigens dat ik de andere grote Silver static electrostaten bedoelde als best geluid van de show...

Die Quads met Einstein versterker en Raven draaitafel klonk niet verkeerd maar had duidelijke een te kleine kamer, te veel laag wat niet goed weg kon. De achtvormige speakers waren van Mal Valve, met actief aangestuurd extern scheidingsfilter. Apart spul, met naar mijn idee een design die wat "Oostblok-achtig" aandeed; matzwart en heel sober. Sodeju moest denken aan de film "Sky Captain and the World of Tomorrow". De zwarte NA Dais deed het er goed bij. Helaas was er pauze toen wij kwamen en hebben we de set niet gehoord. Heel veel ander spul hebben we wel gehoord, uiteraard komt daar binnenkort een verslag van op audiopaul.nl. Hier vast wat foto's genomen bij Mal Valve.

malvalve750c.jpg

malvevalve750d.jpg

malvalve750a.jpg

malvalve750b.jpg

ps. Hans, hoezo parkeerproblemen? Wij stonden meteen naast het hotel geparkeerd, 2 minuten lopen naar de ingang. :D

Ik was kennelijk wat later... het stond links er rechts naast de weg zo vol dat er niemand meer doorheen kon.

Aan die zwarte puntstralers heb je weinig gemist. De Quad vond ik het ook heel aardig doen, alleen jammer van dat laag. Ik hoor dat tegenwoordig bij Quad luidsprekers vaak... op de VAD tenminste ook al.

Ik denk overigens dat ik de andere grote Silver static electrostaten bedoelde als best geluid van de show...

Deze dus ...

innoxx750a.jpg

Helaas kwamen we daar tijdens een pauze binnen en hebben we het niet gehoord. Wel mooi, met die oude draaitafel (EMT?) in het midden. Dat drukke display met die scrollende tekst op de eindversterkers vond ik overigens knap irritant.

innox600b.jpg

Precies... die.

Ik heb overigens geen scrolltekst gezien.

Wat ik leer van deze verhalen is, dat een bezoek aan een beurs niet meer dan een momentopname is. Er zijn zoveel factoren waarom het mis of goed kan gaan dat ik langzamerhand wel begrijp waarom dealers voorzichtig zijn op beurzen.

Hier werd in ieder geval "risico" genomen, ook kwa muziekkeuze. Dat kan ik dan weer w