Jump to content

Nieuwe Beatles beter?

Harbeth
 Share

Recommended Posts

Op dit moment start de verkoop van de geremasterde Beatles-cd's. Ik hoor tegenstrijdige verhalen: klinkt als nooit tevoren (kan best, maar klinkt het ook echt goed) maar er zijn ook mensen (Leo Blokhuis) die zeggen dat de audiofiele meerwaarde gering is.

Wie van de forumleden is overgegaan tot aanschaf van deze box en kan dus echt iets zinnigs zeggen over de geluidskwaliteit?

Bij heel veel remasters is wordt de boel gewoon compleet plat compresseerd... ik durf geen uitspraken doen, maar ik vrees het ergste..

Als iemand hem heeft kan hij eens een track door Audacity halen en kijken hoe het er mee gesteld is. Makkelijkst is dan om eens te vergelijken met de originele versie (als je die hebt)

Op dit moment start de verkoop van de geremasterde Beatles-cd's...

November 14, 2009 has been mentioned by an industry insider as the tentative release date for the remastered Beatles vinyl.

Voor de analoog-liefebbers is het nog ff wachten <_<

Zojuist een originele 'Beatles for Sale' op de tt gelegd en deze klinkt best wel goed (opname 1964).

Sgt. Pepper moet je ook hebben joh, luisteren of je Ringo's stoel hoort kraken in het slotakkoord van A day in the life :D

Ik ga toch eens luisteren of ik het op mijn 'oude' versie ook kan horen...:rolleyes:

ja ha ha van 04:49 tot 04:52 hoor je de stoel indeed kraken

wel volume opvoeren

en dat met de

Bij heel veel remasters is wordt de boel gewoon compleet plat compresseerd... ik durf geen uitspraken doen, maar ik vrees het ergste..

Als iemand hem heeft kan hij eens een track door Audacity halen en kijken hoe het er mee gesteld is. Makkelijkst is dan om eens te vergelijken met de originele versie (als je die hebt)

Pitchfork heeft dat met een paar nummers gedaan ...

ben benieuwd .Gr. Henkes

begin van de middag de eerste 4 cd's in losse verkoop uitvoering maar gehaald ( box al uitverkocht )

please please me

with the beatles

a hard days night

beatles for sale ( dat was het ook :lol: )

want die heb ik als elpee's en the alternate collection ( Bootleg serie in mooi digipack en bonustracks met verschillende takes )

moet zegge het klinkt toch wel frisser zoals eerder al in de dwdd ook al aangehaald

meer hoog meer laag en meer balans

dus dan kom je op het punt als je weer naar huis rijdt : van "tja wat nu "

na ze alle 4 te hbbn beluisterd in combi met de elpees en de alternates ( eigenlijk niet echt objectief vergelijk , de boetjes )

gaat er een kruip door je heen gevoel van ................. "i want more"

dus gevolg is dan dat je de box besteld en dan straks min de 4 die je al hebt

zodat het een h