Jump to content

Toppers...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Ik zoek de oude plaat van Dave Brubeck met "Take Five" erop. Liefst geen herpersing, die zijn er n.l. zat. De orginele heeft voor mij meer nostalgische waarde.

dat is die met de witte hoes take five live ?

Dave Brubeck - Take Five Live (Jazz Music Yesterday (It) JMY 1001-2)

Paul Desmond Dave Brubeck Gene Wright Joe Morello

Juan-les-Pins, France, July 22, 1967

One Moment

Mexican Folk Song

Blues For Joe

Take Five

Take The "A" Train

Nee.

Het is Time Out uit 1959

Precies

:)

Jammer dat het HEAR al weer rap meer over geld als muziek gaat. :(

Precies... van de ene kant mensen waarschuwen dat er soms prijzen betaald worden waar de honden geen brood van lusten, van de andere kant is het leuk te weten wat je platen waard zijn.

Ik weet van de andere kant ook dat een echte verzamelaar (ik ken zo iemand met tienduizenden singles en LP's) inderdaad ook op de persing en schaarsheid let.

:)

Persoonlijk denk ik niet dat dure prijzen gekoppeld kunnen worden aan een bepaalde tijd of genre van muziek

Vraag en vooral aanbod drijven een prijs op.

voorbeeldje De single Monarchie van the Kids kost minstens 125 euro

ooit kwam ik The velvet underground origineel tegen voor 7000 BEF Nu???

ieder genre, of het nu punk pop jazz hardcore rock klassiek fusion ... is, heeft zn verzamelaars en zn schaarsheid en dus ook dito prijzen.

Check maar eens hoeveel Jimi H - electric Ladyland kost met de blote madammen versus de propere hoes + beschikbaarheid

Gr

stef

Persoonlijk denk ik niet dat dure prijzen gekoppeld kunnen worden aan een bepaalde tijd of genre van muziek

Vraag en vooral aanbod drijven een prijs op.

voorbeeldje De single Monarchie van the Kids kost minstens 125 euro

ooit kwam ik The velvet underground origineel tegen voor 7000 BEF Nu???

ieder genre, of het nu punk pop jazz hardcore rock klassiek fusion ... is, heeft zn verzamelaars en zn schaarsheid en dus ook dito prijzen.

Check maar eens hoeveel Jimi H - electric Ladyland kost met de blote madammen versus de propere hoes + beschikbaarheid

Gr

stef

De originele hoes is met de blote dames en dan uiteraard niet op het Polydor-label, maar op het Track-label. En als je het dan helemaal goed wilt doen, neem je de vroegste serie met A1/B1 matrix nummers en met blauwe letters op de binnenkant hoes in plaats van witte letters (en ook twee kleinere foto's).

En dat heb je van Electric Ladyland (dubbel lp) nog een teruggetrokken promo-lp 'Electric Jimi Hendrix' (enkele lp met alleen kant B en D van de dubbel-lp).

• 4 weeks later...

Daevid Allen - Bananamoon

Daevid Allen - Magic Brother, Mystyc Sister

GONG - Camembert Elecrtique

Deze heb ik een paar jaar geleden via eBay weten te bemachtigen. Nieuw en nog gesealed. Het bleken de originele 1e persingen op het Franse BYG label te zijn. Voor de echte GONG verzamelaars (zoals ik dus) is dit zo'n beetje de "Holy Grail".

Ze worden overigens nu wel gedraaid, daar zijn ze tenslotte voor gemaakt, toch?

Greetz, Edwin