Jump to content

Advies gevraagd

tompj
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik speel op dit moment alleen CD's, maar denk erover om iets van een muziekserver aan te schaffen waarmee ik muziek kan opslaan en afspelen. Een paar voorwaarden:

- Moet direct aan mijn set hangen, dus niet via de PC.

- Moet gebruiksvriendelijk zijn (ik ben een digibeet).

- Moet van goede kwaliteit zijn, vergelijkbaar met een hele goede CD speler.

De set bestaat uit Audio research CA 50 buizenversterker, Musical Fidelity X-Ray v3 CD speler en Focal Electra 1007 BE speakers.

Prijs van het apparaat? Geen idee. Binnen de gestelde voorwaarden boven zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Hopelijk hebben jullie goede tips.

NuForce heeft kennelijk ook nog wat

http://www.crusade-audio.nl/?cat=pm_menu&a...%20Source#prod1

http://www.nuforce.com/hi/Product-MSR-CDP.htm

Maar er moet nog wel een DAC bij.

Deze lijkt me ook fraai, maar weet niet of ie nog leverbaar is

http://www.hifi.nl/recensies/3379/Arcam_MS...ziekserver.html

Oeps, geen Flac. Laat maar dus :(

Bedankt! Daar kom ik al een aardig eind mee onderweg...

Aardige lijst van Duck.

Ik heb die Olive, dus als je daarover vragen hebt, kom maar op.

M :ph34r: rc

Zekers. Dat lijkt een mooie optie. Ik ben beniewd naar:

Geluidskwaliteit: hoe verhoudt de olive zich tot een goede CD speler?

Prijs (als ik zo vrij mag zijn)

Opslagcapaciteit

Bedankt! Daar kom ik al een aardig eind mee onderweg...

Aardige lijst van Duck.

Ik heb die Olive, dus als je daarover vragen hebt, kom maar op.

Zekers. Dat lijkt een mooie optie. Ik ben beniewd naar:

Geluidskwaliteit: hoe verhoudt de olive zich tot een goede CD speler?

Prijs (als ik zo vrij mag zijn)

Opslagcapaciteit

Ok. Geluidskwaliteit: niet beter dan een goede cd-speler, maar wel te verbeteren met een mooie DAC. Dat is misschien een teleurstelling voor je, maar bedenk dat een streamer wel veel meer biedt dan een cd-speler. Voor mij is de software doorslaggevend. Hij had voor mij ook zonder interne DAC gemogen, maar ik moet daarbij opmerken dat de interne DAC ook low resolution files afspeelt (en de externe dacjes vaak niet), en absoluut niet 'verkeerd' klinkt.

Prijs: Niet zo lang geleden ging die in Amerika omlaag. Er is een 500GB, 1TB en 2TB versie te koop daar. In Nederland kun je hem krijgen bij wifimedia, maar daar is dat nieuws nog niet doorgedrongen.

Ik heb de 1TB versie en dat vind ik zat.

Op de site van Olive kun je uitrekenen hoeveel cd's je kwijt kunt. http://www.olive.us/home.html

Ik ben liefhebber van vooral klassieke muziek, en dat betekent wel dat elke cd nog wat nazorg vergt voor je die gemakkelijk terug kunt vinden. Dat komt doordat freedb een slechte bron is voor dat soort muziek, en de interne database toch lang niet alles bevat.

Wat je dus z

• 3 weeks later...

Doet alleen MP3 zo te zien.

Heb je net je >1000 cd's erin geschoven, raak je behept met het audiofiele virus dat hear rondwaart.

Kun je opnieuw beginnen.

Maar wel een leuk ding verder.

Jah, die heb ik ook gezien. Alleen jammer dat ie alleen MP3 lust en geen Flac enzo.

Zou ook leuk zijn als ie gelijk internet radio kon afspelen. Mjah, 'tis ook echt bedoeld als jukebox en niet zozeer als een high-end component.

;)

Hallo,

Ik speel op dit moment alleen CD's, maar denk erover om iets van een muziekserver aan te schaffen waarmee ik muziek kan opslaan en afspelen. Een paar voorwaarden:

- Moet direct aan mijn set hangen, dus niet via de PC.

- Moet gebruiksvriendelijk zijn (ik ben een digibeet).

- Moet van goede kwaliteit zijn, vergelijkbaar met een hele goede CD speler.

De set bestaat uit Audio research CA 50 buizenversterker, Musical Fidelity X-Ray v3 CD speler en Focal Electra 1007 BE speakers.

Prijs van het apparaat? Geen idee. Binnen de gestelde voorwaarden boven zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

Hopelijk hebben jullie goede tips.

Check this out:

Kijk eens op www.wifisound.eu of www.logitech.com ... binnenkort de opvolger van de oude vertrouwde squeezebox: De Touch. Voordeel dan: goede dac intern, speelt flac's van zichzelf en kan ook alles van usb-drive afspelen...en: geen

netwerk nodig! (streamen kan natuurlijk ook) Kwaliteit schijnt tussen de squeezebox en the transport van logitech in te zitten (zie test op stereophile.com ) maar digi-out is ook voorhanden. Logitechs zijn toch wel een van de weinigen die qua

selectie van muziek (tijdens afspelen bijvoorbeel) toch echt op de audiofreak gericht is. De alles-in-een-multimediakastjes kun je beter vergeten, bediening en selectie nummers is vaak traag en onhandig.

Grappige is ook nog dat ie te bedienen is met bijvoorbeeld een ipod-touch ! Gezien de mogelijkheden toch een hele sterke concurrent van bijvoorbeeld de sonos systemen. Prijs touch: lachertje!

Deze staat hoog op mijn lijstje <_<

De Squeezebox Touch is niet binnekort beschikbaar, maar ik heb hem vanmiddag al in de winkel gezien.

Net als met al die Logitech dingen, en ook anderen zoals de Freecom, is het op papier mogelijk om ze draadloos in je wifi systeem op te nemen. Heb je echter een geavanceerde beveiliging op je netwerk is het helaas nog steeds niet mogelijk die dingen eraan te koppelen.

Ze snappen gewoon die geavanceerde beveiligingen niet.

Ik heb dat zelf met zowel de Squeezebox (gewone, boom en duet) en met een Freecom Musicpal gezien. Web 64 begrijpen die dingen nog net, maar 128 gaan ze niet snappen, en verbinden. PSK en Radius moet je helemaal niet verwachten dat ze daar soep van kunnen maken.

Kwaliteit schijnt tussen de squeezebox en the transport van logitech in te zitten (zie test op stereophile.com ) maar digi-out is ook voorhanden

ik kan geen test vinden.

Ik ben wel benieuwd naar dit apparaat vooral vanwege de usb ingang. Dan kan ik de pc uit laten als ik muziek van de harde schijf wil luisteren. dan hang ik een extrerne schijf rechtstreeks aan de SB touch.

Ik heb nu de SB3 tot volle tevredenheid maar zou toch een betere geluidskwaliteit willen. En ik had steeds de neiging om een externe dac aan te schaffen. Dus als de geluidskwaliteit ook meer body heeft dan is de aanschaf extra interessant.

Mart

[...] Heb je echter een geavanceerde beveiliging op je netwerk is het helaas nog steeds niet mogelijk die dingen eraan te koppelen.

Ik zou ook geen wifi gebruiken thuis. Mijn Opus hangt gewoon bedraad aan de router, die overigens wel wifi heeft.

Die gaat 's ochtends een half uurtje aan voor buienradar, voordat ik op de fiets spring. De beveiliging gaat natuurlijk met WPA2 (PSK), en het password komt bij GRC vandaan

Verder zo min mogelijk straling in huis halen, dat lijkt mij het beste voor lijf en oor.

Duh....... mijn simpele Sagem/KPN keuken-ethernet-radiootje van nog geen 100 euries snapt gewoon WPA2 met 128 bits keys ... Heb er nu 2, eentje in de keuken en eentje in het knutselhok en zitten elkaar in het geheel niet in de weg op hetzelfde WAN.

Nadeel is wel dat tijdens de personal key refresh de stream even onderbroken wordt en je een drop out hebt. Is wel te ondervangen door het refresh interval voldoende lang te zetten.

;)

P.s. Geen idee waarom je in een thuisnetwerk Radius beveiliging zou willen... :rolleyes: Dat is meer iets voor bedrijfsnetwerken met een centrale server.

Ach ja, duh...

Mijn Noxon radio 2 en Pinnacle soundbridge M1001 lusten het ook hoor.

Maar FLAC vinden ze vies, net als Miracle.

Tja, een streamer heeft nogal wat variabelen die je eerst voor jezelf helder moet hebben voor je slaagt met een aankoop.

Wel-of-niet eigen harde schijf, wel-of-niet internetradio, wel-of-niet wifi, wel-of-niet wpa2 daarbij (is eigenlijk een must), wel-of-niet flac, wav, ogg, wp3, aac aif weetikveel, wel-of-niet eigen display, wel-of-niet afhankelijk van windows, wel-of-niet geschikt voor klassiek, wel-of-niet top-geluid, enzovoort.

Je kunt niet alles tegelijk krijgen, dus je moet prioriteiten stellen.

Kwaliteit schijnt tussen de squeezebox en the transport van logitech in te zitten (zie test op stereophile.com ) maar digi-out is ook voorhanden

ik kan geen test vinden.

Ik ben wel benieuwd naar dit apparaat vooral vanwege de usb ingang. Dan kan ik de pc uit laten als ik muziek van de harde schijf wil luisteren. dan hang ik een extrerne schijf rechtstreeks aan de SB touch.

Ik heb nu de SB3 tot volle tevredenheid maar zou toch een betere geluidskwaliteit willen. En ik had steeds de neiging om een externe dac aan te schaffen. Dus als de geluidskwaliteit ook meer body heeft dan is de aanschaf extra interessant.

Mart

Hier staan wat reviews, oa logitech (was toen nog slim devices <_< ):

http://www.stereophile.com/mediaservers/

De Squeezebox Touch is niet binnekort beschikbaar, maar ik heb hem vanmiddag al in de winkel gezien.

Net als met al die Logitech dingen, en ook anderen zoals de Freecom, is het op papier mogelijk om ze draadloos in je wifi systeem op te nemen. Heb je echter een geavanceerde beveiliging op je netwerk is het helaas nog steeds niet mogelijk die dingen eraan te koppelen.

Ik heb dat zelf met zowel de Squeezebox (gewone, boom en duet) en met een Freecom Musicpal gezien. Web 64 begrijpen die dingen nog net, maar 128 gaan ze niet snappen, en verbinden. PSK en Radius moet je helemaal niet verwachten dat ze daar soep van kunnen maken.

De Touch is medio nov / dec verkrijgbaar (= binnenkort in mijn optiek :D ) .

Volgens de specs op www.logitech.com van de touch is de beveiliging oke...net zo veilig als de gemiddelde

wireless pc verbinding....maar gewoon met een draadje verbinden is ook zo slecht niet <_< , al is het maar

om een kwalitatief goede en constante verbinding te realiseren!

• 2 months later...
Geloof dat deze nog niet genoemd was

http://www.qsonix.com/

Inderdaad.

Dus weer eens zoeken zoeken in alle hoeken naar geschiktheid voor zgn. klassieke muziek. En weer niks gevonden.

Wel dit:

Now available starting at $4450 complete and ready to run

in combinatie met dit:

Ideal for: Audiophiles (especially when paired with external DAC)

En d