Miracle. Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Sommige fabrikanten laten die mislukte producten gewoon doorgaan, meestal het gevolg van slechte of zelfs geen kwaliteitscontrole. Waar bestaat de kwaliteitscontrole eigenlijk uit in zo'n fabriek? Staat er iemand bij de pers of wordt iedere plaat gescand/gechecked? Dat is bij iedere "fabriek" anders. Ik heb gezien dat er steekproefsgewijs met een microscoop gekeken werd (Simply Vinyl), maar ook dat er met een microscoop aan een computer gekoppeld iedere LP werd gescand (Arcade). Helaas heb ik het ook bij verschillenden gezien dat zelfs de 10.000ste LP van de zelfde mal gewoon zonder enige controle in de hoes verdween (oa bij een niet nader te noemen platenperser in het westen van Nederland). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Ha, het sluimerend conlict leeft nog. Back to the trenches, boys! Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Ha, het sluimerend conlict leeft nog. Back to the trenches, boys! Was het echt een vette verrassing? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Ha, het sluimerend conlict leeft nog. Back to the trenches, boys! Wat mij betreft was dat "conflict" al lang verleden tijd, maar als iemand het nogmaals op wenst te rakelen dat hij niet kan en/of wil lezen wil ik hem daar graag nog eens op wijzen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Laat het lekker rusten. Persvet, getver. Dat is toch veel te laagbijdegronds na die inhoudelijke superpostings over de stereobox. Ik ga ze uitprinten en voeg ze mooi bij de box als het zo ver is. Ik kan het ook maar moeilijk hebben als anderen zo zitten te bekvechten, dat is toch mijn terrein Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Ha, het sluimerend conlict leeft nog. Back to the trenches, boys! Wat mij betreft was dat "conflict" al lang verleden tijd, maar als iemand het nogmaals op wenst te rakelen dat hij niet kan en/of wil lezen wil ik hem daar graag nog eens op wijzen hoor. Je hebt gelijk dat je conflict tussen aanhalingstekens plaatst. Het was geen conflict. Het was kolder wat je schreef over persvet en later dan maar gauw veranderde in vet dat vrijkwam bij het persen. Terwijl je simpelweg niet wilde erkennen dat er niets op platen achterbleef dat eraf gewassen diende te worden na het persproces. Maar zoals je zelf ook al aangeeft, we moeten die onzin van je niet opnieuw oprakelen ook al insinueerde je in dat bericht hierboven dat platen, om welke reden dan ook die niets met de wijze waarop platenpersen plaatsvindt te maken heeft, zouden kunnen blijven kleven. Ik ben blij dat je nu toegeeft dat je onzin verkondigde, dan kan het verder tenminste als afgesloten beschouwd worden. Daarin zit je helemaal correct, wat mij betreft. Je excuses zijn aanvaard, wil ik hiermee maar zeggen. Laten we de overige forumbezoekers maar niet meer met je persvetverhalen lastigvallen, zo boeiend is het allemaal niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Het was kolder wat je schreef over persvet ...........................blablablabla Als je niets zinnigs kan schrijven ga dan aub weer snel terug naar de wei waar je de laatste maanden zo lekker vredig hebt staan grazen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 17 september 2009 Report Share Posted 17 september 2009 Ik had je excuses al aanvaard, dus die vette knipoog is, hoewel ongetwijfeld erg lief bedoeld, niet nodig en al helemaal niet mijn stijl, Miracle. Doe verder maar geen moeite, dat wordt toch niks. Wat mij betreft is de persvetnonsens geen punt meer. Maar dan alsjeblieft niet weer op slinkse wijze erover beginnen, okee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Waar kan ik zo'n tube persvet kopen? En nou allemaal weer ontopic !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Waar kan ik zo'n tube persvet kopen? Nog zo'n kwezel die niet kan/wil lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pioniertje Posted 18 september 2009 Report Share Posted 18 september 2009 Waar kan ik zo'n tube persvet kopen? Nog zo'n kwezel die niet kan/wil lezen. Als het ironisch bedoeld is.....is het standpunt nu wel duidelijk. Als het serieus bedoeld is......is een verontschuldiging niet onredelijk?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 september 2009 Report Share Posted 19 september 2009 Nog zo'n kwezel die niet kan/wil lezen. Fijn te weten dat jij goed kan lezen. Doe er je voordeel mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 19 september 2009 Report Share Posted 19 september 2009 Gelukkig heb ik geen lange tenen...... En ik lees voor mjin beroep, dus dat zit wel snor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 september 2009 Author Report Share Posted 22 september 2009 Het gaat in dit geval om een goed onderhouden (hoe oud?) exemplaar van Stevie Ray vaughan. En natuurlijk op het meest gedraaide Tin Pan Alley (aka Roughest Place in Town). Vanavond even de boel goed nat gemaakt en laten draaien. De tikken zijn aanzienlijk minder, maar er blijft nog wel wat over. Nu dus de inweek methode. Na bijna een uur weken in de Okki Nokki vloeistof zijn er inderdaad veel tikken weg. Maar er zijn er nog steeds enkele over. Gelukkig veel minder storend dan eerder. De plaat is overigens zeer goed opgenomen. Bovendien kan ik geen persfoutje ontdekken. Dit was anders met de van de Hul plaat. Hierop zit duidelijk zichtbaar een mat stukje van ca 3 mm diameter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 september 2009 Report Share Posted 22 september 2009 Heb je ze niet te lang laten weken Hans en ben je niet ook de helft van de groef kwijt ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 september 2009 Report Share Posted 22 september 2009 Lost vinyl op dan in schoonmaakmiddel, nee toch? geen angst, daar heb je wel iets krachtigers voor nodig, aceton methylketon ethylketon ethylacetaat en zo. @Hans, mijn opmerking over biotex en soortgelijke wasmiddelen was geen grap, d'r zitten enzymen in die organische prut oplossen. Weet/denk niet dat standaard platenwasmiddelen dat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 september 2009 Author Report Share Posted 23 september 2009 Lost vinyl op dan in schoonmaakmiddel, nee toch? geen angst, daar heb je wel iets krachtigers voor nodig, aceton methylketon ethylketon ethylacetaat en zo. @Hans, mijn opmerking over biotex en soortgelijke wasmiddelen was geen grap, d'r zitten enzymen in die organische prut oplossen. Weet/denk niet dat standaard platenwasmiddelen dat doen. Biotex zou heel goed kunnen... ik ken echter de ontwikkelaar van het Okki Nokki goedje (wie overigens niet) en die zweert bij weken. Vandaar dat ik dat eerst maar eens geprobeerd heb. De volgende stap is Biotex. Ik heb nog een mooie ondraaibare spetter plaat van Ry Cooder die daar eerst in gaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 23 september 2009 Report Share Posted 23 september 2009 . De volgende stap is Biotex. Ik heb nog een mooie ondraaibare spetter plaat van Ry Cooder die daar eerst in gaat. Houdt er wel rekening mee dat een platenwasmachine een reiniging apparaat is en geen reparatie ding. Die tik onder een vergrootglas leggen om eens te bekijken wat er feitelijk aan de hand is lijkt jou geen redelijke optie. Jou mooie Ry Cooder plaat is mogelijk een foute persing. Maak eens een optisch vergelijk met een willekeurig goede plaat uit je collectie. Let daarbij op (mogelijk) verschil van het vinyl (uitloopgroef). Goed vinyl is glanzend diep zwart en een verkeerd geperst exemplaar ziet er een beetje mottig uit. Kans is aanwezig dat je Ry Cooder plaat bij een verkeerde vinyl temperaruur is geperst. Op het eerste gezicht zie je niets vreemds aan de plaat maar het tikt en ruist als de weerga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 september 2009 Report Share Posted 23 september 2009 Kijk hier even bij downloads http://www.qsaudio.nl/ . Ik denk dat je zeer voorzichtig moet zijn bij het weken van platen in alcohol e.d. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 september 2009 Author Report Share Posted 23 september 2009 Kijk hier even bij downloads http://www.qsaudio.nl/ . Ik denk dat je zeer voorzichtig moet zijn bij het weken van platen in alcohol e.d. Daarom heb ik geweekt in de Okki Nokki vloeistof.... Alcohol zit bij mij nooit lang op de plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 september 2009 Report Share Posted 23 september 2009 Lost vinyl op dan in schoonmaakmiddel, nee toch? (...) @Hans, mijn opmerking over biotex en soortgelijke wasmiddelen was geen grap, d'r zitten enzymen in die organische prut oplossen. Weet/denk niet dat standaard platenwasmiddelen dat doen. Biotex zou heel goed kunnen... ik ken echter de ontwikkelaar van het Okki Nokki goedje (wie overigens niet) en die zweert bij weken. Vandaar dat ik dat eerst maar eens geprobeerd heb. De volgende stap is Biotex. Ik heb nog een mooie ondraaibare spetter plaat van Ry Cooder die daar eerst in gaat. Biotex lost inderdaad organische prut op. Zoals je handen... Draag gummi handschoenen, als je die troep gaat gebruiken. Anders krijg je misschien nog epitheel-sedimentatie op je vinyl! (...) Biotex (en andere waspoeders) lossen de toplaag van je huid op, daarom voelen je handen zo glibberig bij het doen van een handwasje: je huid wordt afgebroken.Dit is ook de reden waarom als je heel smerige handen hebt van het sleutelen aan een auto of zo je handen zo goed schoon krijgt met een handwasje. (...) http://forum.fok.nl/topic/412054/1/1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 september 2009 Report Share Posted 24 september 2009 Anders krijg je misschien nog epitheel-sedimentatie op je vinyl! Gewoon je wamachine op naspoelen en centrifugeren zetten Biotex is een z.g.n. biologisch actief wasmiddel ( maar dat zijn de meesten tegenwoordig). Het werkt prima tegen aangedroogde neuskruimels, oorsmeer en snot wat op je platen terecht is gekomen Het is ook een prima ontsmettingsmiddel bij huidinfecties schijnt het. "Biologisch actief" worden de wasmiddelen genoemd die enzymen bevatten. Er zijn enzymen die eiwitten afbreken (proteasen), enzymen die vetten afbreken (lipasen) en enzymen die zetmeel afbreken (amylasen). Maar zonder gekheid, heb die truuk met Biotex al eens vaker hier genoemd en dat werkt idd perfect met ogenschijnlijk hopeloze platen uit de kringloop. Pas wel op met je dure platenwasser: Het tast metalen als aluminium aan. Beste gaat dat platen inweken met de vertrouwde Disco-Antistat, maar dan wel het borsteltje er uit halen en regelmatig rond draaien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2009 Report Share Posted 24 september 2009 ...en, o ja: het etiket van de plaat is van papier gemaakt. Ook organische prut, dus, waar biotex wel raad mee weet.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts