Jump to content

Hoe degelijk zijn Grado hoofdtelefoons?

remcojan
 Share

Recommended Posts

Na jaren intensief gebruik heeft mijn Sennheiser HD540 de pensioengerechtigde leeftijd bereikt (de drivers doen het nog, maar de oorkussen, hoofdband en kabel beginnen uit elkaar te vallen).

In de zoektocht naar iets nieuws zie ik veel lovende tests van Grado hoofdtelefoons. Ik vind ze er echter een beetje fragiel uitzien, zeker in vergelijking met een Sennheiser. Hoe degelijk zijn de Grado's in het dagelijks gebruik en hoe makkelijk zijn reserveonderdelen te krijgen en (zelf) te vervangen?

Heb zelf de grado SR-80 in de V.S gekocht. Snoer is heel degelijk en dik en ze klemmen prima !. Heb hem ook een tijd voor op de fiets gebruikt en dit ging zonder al te veel ongemak. Wel moet ik zeggen dat ze extreem goed klinken. Wel zal ik hem echt uit de v.s laten komen. Ik heb voor mijn SR-80 70euro betaald (omgerekend) terwijl hij hier voor 140 in de schappen licht.

Ik heb de SR-60 ook geluisterd alleen ik vond de weergave van de 80 toch iets mooier. Achteraf heb ik spijt dat ik de 125 niet had gekocht (was daar immers ook enorm veel goedkoper). De klank is prachtig maar de afwerking is matig. Mijn gevoel zegt dat de fabrikant vooral geld heeft gestoken in de sound en niet in de afwerking.

Degelijk ? Zeker pleur hem altijd in mijn locker en hij doet het nog steeds (met een stapel boeken erop..)