peter123 Posted 26 september 2009 Report Share Posted 26 september 2009 Hoi allemaal, Ik ben benieuwd naar ervaringen met Arcam A28/A38 versterkers. Met welke speakers draaien jullie? Alvast bedankt. Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 27 september 2009 Report Share Posted 27 september 2009 Hoi allemaal, Ik ben benieuwd naar ervaringen met Arcam A28/A38 versterkers. Met welke speakers draaien jullie? Alvast bedankt. Peter Met de Arcam A28/A38 weet ik het niet. Zelf heb ik andere Arcamversterkers en ben zeer tevreden over de luidsprekers Totem Forest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 Gezien het tamelijk "neutrale" karakter van deze versterkers kun je ze met veel speakers combineren. Alleen speakers die sterk naar een zeer helder klank-karakter tenderen zou ik er niet op willen aansluiten. Daarnaast is een luidspreker een object waar je tegenaan kijkt, lelijke krengen moet je ook niet willen horen. In onze winkel combineren wij ze meestal met Dynaudio, Totem en Linn luidsprekers. Belangrijk is dat je je luisteropties beperkt tot speakers die je kunt toepassen in de kamer die je hebt. Een beetje hifi-winkelier moet na het aanschouwen van een schets van jouw kamer na een paar aanvullende vraagjes wel een idee hebben welke speakers (uit zijn assortiment) in jouw situatie goed werken, en welke niet. Succes met het uitzoeken van een mooie speakerset! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 Ik zou persoonlijk op Arcam versterking wat levendige speakers aansluiten. Denk eens aan Monitor Audio of zo? Totem kan inderdaad ook goed combineren. In welk segment qua prijs ben je op zoek? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
peter123 Posted 18 oktober 2009 Author Report Share Posted 18 oktober 2009 Bedankt voor jullie reacties. Idd moet et er allemaal wel een beetje leuk uit zien. Ik zat zelf aan Focal Profiles 918 te denken. Wat me wel opviel was dat het met de A28 rustiger klonk dan met de A38. Zien er mooi uit en klinken goed. Dynaudio heb ik ook gehoord (de 220) maar vond ik een beetje saai. Ik heb ooi B&W 804S gehoord op een cambridge (type weet ik niet). Dat klonk ook wel erg goed. Misschien is dat wat icm Arcam? Ik heb nog geen Totem's en Linn's gehoord. Moet ik misschien toch maar is doen. Wat bij mij thuis een probleem is is de akoestek. Als ik in m'n handen klap hoor ik het 1 - 2 secs. heen en weer echoen. Ik heb inmiddels al velours gordijnen en een kleed op de grond (op laminaat) maar dat hielp niet echt. Nogmaals bedankt. Mvgr Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 Hoi allemaal, Ik ben benieuwd naar ervaringen met Arcam A28/A38 versterkers. Met welke speakers draaien jullie? Alvast bedankt. Peter Met de Arcam A28/A38 weet ik het niet. Zelf heb ik andere Arcam Versterkers en ben zeer tevreden over de luidsprekers Totem Forest. Totem (Forest) speakers zijn werkelijk toppers om te zien, presteren qua geluidsweergave zeer goed, maar zijn zeer kieskeurig v.w.b. akoestiek en plaatsing. Als je dat voor elkaar hebt, ben je met deze luidsprekers een gelukkig mens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Totem (Forest) speakers zijn werkelijk toppers om te zien, presteren qua geluidsweergave zeer goed, maar zijn zeer kieskeurig v.w.b. akoestiek en plaatsing. Als je dat voor elkaar hebt, ben je met deze luidsprekers een gelukkig mens. Als Totem Forest bezitter wil ik hier toch wel enige nuance in aanbrengen. De Totem is niet gevoeliger voor akoestiek dan andere luidsprekers. In ieder geval niet in vergelijking met de luidsprekers die ik hiervoor allemaal gehad heb de laatste 20 jaar. (Diverse die ik vergeten ben, vervolgens Pioneer, Linn, Infinity, BNS, Totem Hawk). Hij staat volgens mij zeker niet bekend als een lastige luidspreker. Voor elke luidspreker geldt dat de akoestiek een belangrijke rol speelt. De Totem zet een prachtig driedimensionaal plaatje neer, of eigenlijk tweedimensionaal, breedte en diepte, in ieder geval met de apparatuur die ik hier heb, o.m. Arcam versterking. De muziek plaatst zich tussen de luidsprekers. Ik heb ooit maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 22 oktober 2009 Report Share Posted 22 oktober 2009 CJ heeft het draadje gelezen "mijn luidsprekers verdwijnen niet" en trekt daar de verkeerde conclusies uit... Uhh... nee. Wel draadje gelezen, maar vaker gehoord en, horen zeggen dat de T.F. niet gemakkelijk is, maar wel enorm goed kan presteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
indy Posted 22 oktober 2009 Report Share Posted 22 oktober 2009 Iemand op de Vad-show geweest? Daar stond de avr 600 plus cd-fmj37 te spelen op luidsprekers van Disegnobos??? Mijn mond viel open. Over het uiterlijk valt te twisten (alhoewel alle uitstralingen mogelijk zijn mits het maar stof of leer is) Nu zijn er wel meer die componenten van scanspeak gebruiken maar wat deze heren eruit kregen vond ik indrukwekkend. misschien een idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts