Jump to content

Phonokabels deel 2

carl
 Share

Recommended Posts

Stef,

Zie "d'n 'ollander op vakantie". Die laat ook duidelijk merken dat hij aanwezig is (hij zou wel eens niet opgemerkt kunnen worden :blink: ), denkende dat hij toch wel heel populair gevonden wordt. Die persoon heeft echter niet in de gaten dat hij flink in de gaten loopt en ze 'm liever kwijt dan rijk zijn. (Engelse jeugd op vakantie is ook zo).

Ik moet dit even nuanceren. Als ik in Azi

Zoals het op de VAD gaat is het helemaal niet goed te praten. Tijdens een demo achterin gaan staan te bakkeleien en commentaar leveren wanneer je netjes vraagt of ze buiten willen gaan praten.

Dit was in Krefelt duidelijk beter. Ik vond het wel erg storend dat een dealer voor de open deur van z'n ruimte met een klant te praten en daarbij eigenlijk niet van plan was weg te gaan zodat ik binnen kon. Maar ja... ik had geen camera bij me natuurlijk. Mijn Duits is natuurlijk ook veel slechter dan dat van Sodejuu en ik zie er kennelijk niet uit als een potentiele klant. Dat ik aan de kant geduwd wordt terwijl ik in een platenbak sta te zoeken heb ik echter zelfs in Nederland (nog) niet meegemaakt. En aan gesloten deuren staan zonder enige informatie ook niet.

Ik denk dat het goed gaat wanneer je met hun comedie mee speelt en dat ik daar te bescheiden voor ben.

Het ligt dus aan mij...

:rolleyes:

Maar genoeg erover volgende keer krijgen "ze" weer 'n kans.

:)

Tja, het is gewoon handel Hans en zo te lezen ging het daar er niet anders aan toe dan op de markt op een drukke zaterdagmiddag. Ik ga dan ook al jaren niet meer naar dit soort beurzen.

;)

O jawel, zeker op de VAD kom ik zoveel bekenden tegen dat ik daar alleen een gezellige dag van zou kunnen maken. Dit jaar had ik helaas geen tijd voor twee dagen..

Maar we zijn ondertussen wel een heel eind van de phonokabels afgeweken... :o

:)

In zijn algemeenheid kan je niet zeggen welke kabel het beste is - denk ik. Dat er bepaalde klankverschillen zijn valt volgens mij niet te betwisten. Ik heb ze allemaal uitegprobeerd thuis. Alleen de Chrystal is voor mijn subchasis te stug.

Beste Carl,

De ketting is zo sterk dan zijn zwakste schakel, dan kan dat ook een Phono Versterker zijn. ; )

MvG,

Haudio

In zijn algemeenheid kan je niet zeggen welke kabel het beste is - denk ik. Dat er bepaalde klankverschillen zijn valt volgens mij niet te betwisten. Ik heb ze allemaal uitegprobeerd thuis. Alleen de Chrystal is voor mijn subchasis te stug.

Beste Carl,

De ketting is zo sterk dan zijn zwakste schakel, dan kan dat ook een Phono Versterker zijn. ; )

MvG,

Haudio

Guest Kraus vonBentinck

Beste Carl,

MvG,

Haudio

:confused::confused::confused:

Om het verhaal even kort te houden. De set van Paul is een absolute topset en wat met name opvalt is de totaal ongekleurde laagweergave - niets kunstmatigs.

We hadden een paar nummers geselecteerd namelijk Muddy Waters, de Jazzsinger en Dead Can Dance, Songs to the Stars (met zo'n ultralage Didgeree Doo) We hebben vervolgens eerst met de Kimber AG gespeeld en die klonk erg mooi zoals eerder door mij beschreven, vervolgens de Roksan die ook bij Paul wat dun overkwam en het niet goed deed in deze set, vervolgens de zilveren van de Hul die een goede concurrent was van de Kimber (de laatste klonk toch iets subtieler in mijn oren) en als laatste de Chrystal Ultra die de absolute ster van de show was. Ongelooflijk wat een verbetering ten opzichte van de rest. Ik ben niet zo'n Siltech/Chrystal fan maar mijn vooroordeel werd gelogenstraft. Ik begrijp eigenlijk niet waarom Michael Fremer deze kabel vond tegenvallen in zijn test. Een puntje van kritiek is dat deze kabel erg strak in elkaar gedraaid is en daardoor minder geschikt voor een subchasis. Voor de prijs van deze kabel kan je verder ook een top element kopen dus alleen geschikt voor mensen die dit al hebben alsmede veel geld over hebben. Na de Chrystal hebben we alleen nog muziek geluisterd en gekletst- erg gezellig.

Overigens moet ik zeggen dat nu ik weer eens rustig naar een JA element geluisterd heb het toch opvalt dat je wel erg weinig plaatruis hoort. Morgen nog eens even uitproberen bij mij.

Bedankt Paul voor de geboden faciliteiten, bedankt Henk voor het lenen van de kabels, bedankt Onno, Rogier en Ruud en ook Paul voor het aangename gezelschap en bedankt Eric voor de geestelijke steun (toch een keer die Chrystal uitproberen zou ik zeggen).

Guest Kraus vonBentinck

Ja Charles, dat spijt mij bijzonder dat we elkaar hebben misgelopen.

Maar, dit is duidelijke taal en zoals verwacht, duidelijk hoorbare verschillen.

Waren jullie het trouwens eens over de aard van de verschillen en ook over de winnaar (zo te lezen, wel)

Ik wacht verder rustig de overige berichten af

Ja Charles, dat spijt mij bijzonder dat we elkaar hebben misgelopen.

Maar, dit is duidelijke taal en zoals verwacht, duidelijk hoorbare verschillen.

Waren jullie het trouwens eens over de aard van de verschillen en ook over de winnaar (zo te lezen, wel)

Ik wacht verder rustig de overige berichten af

Ik denk dat Paul de van de Hul mooier vond dan de Kimber. Voor de rest waren we unaniem zeker wat betreft de Chrystal. Toch wel leuk om te horen dat een kabel alleen nog zo'n positief resultaat heeft op een set waarvan je denkt dat die niet meer te verbeteren valt.

Allereerst Paul hartelijk bedankt voor de gezellige middag en de goede verzorging.

De kabeluitslag was achteraf, voor wat betreft de "winnaar", geen verrassing.

De Crystal phonokabel deed alles op zijn op zijn plaats vallen, detailrijke en gulle weergave, kwalitatief alsook kwantitatief zeer goed en gedetailleerd laag. Ook gaf hij vanwaar ik zat, ietsje links van het midden, als enige kabel de stem van Muddy Waters een vaste plek in het geluidsbeeld.

Rest mij om te zeggen dat Paul absoluut

Allereerst Paul hartelijk bedankt voor de gezellige middag en de goede verzorging.

De Crystal phonokabel deed alles op zijn op zijn plaats vallen, detailrijke en gulle weergave, kwalitatief alsook kwantitatief zeer goed en gedetailleerd laag. Ook gaf hij vanwaar ik zat, ietsje links van het midden, als enige kabel de stem van Muddy Waters een vaste plek in het geluidsbeeld.

Mooie beschrijvingen Carl, Ruud en vooral Onno. Dit maakt mij, ondanks mijn aversie tegen Cristal Cable/Silpech toch heel nieuwsgierig naar die kabels.

Dat word dus heel hard sparen en deze kabels, tegen de tijd dat ik ze ook kan betalen, eens uitproberen in mijn set.

Ik ben benieuwd of en wat die kabels nog kunnen verbeteren tov mijn Elco Audio SR22-R's.

(De Kimbers hebben het af moeten leggen tegen de Elco's.)

Beste deelnemers,

Is die van den Hul dezelfde als standaard bij de SME 5009 of 4/5 wordt geleverd?

Die heb ik al eens ter beoordeling aan Charles meegegeven, hij was toen niet overtuigd. Zelf heb ik voor de KImber AG gekozen, dezelfde als in jullie vergelijk. Op basis van de argumenten van Audiopaul(ronder, soepeler etc) heb ik juist voor die gekozen en de van den Hul daarop ingeruild.

Die Crystal heb ik die al eens bij Onno beluisterd? Vond ik toen erg mooi klinken.

Wat kost deze kabel ?

Groet

Hansko

De Crystal Connect Ultra Phono kost per paar ongeveer euro 2750.

Ik heb begrepen dat de Crystal Connect Reference Phono daar heel dicht in de buurt komt; deze kost per paar euro 1600.

Zo, dan nu ook mijn bijdrage aan deze test :rolleyes::D

De stukken die we beluisterd hebben zijn al door Carl opgesomd en volgens mij kent iedereen Muddy Waters wel. Juist omdat die zo bekend is, kan ik daar beter naar verwijzen.

Ten eerste de Kimber TAK AG (€700). Omdat we hiermee startten, was deze kabel de referentie. De muziek via deze kabel klonk rond, gedetailleerd en heel erg rustig. Ik kon er zo bij inslaap vallen. Dat wil niet zeggen dat ie saai is. Alles klonk iig op z'n plaats, al was het hier en daar een beetje dun.

De volgende kabel die beluisterd werd was de Roksan HDC-02A Phono (

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...