Jump to content

Phonokabels deel 2

carl
 Share

Recommended Posts

Hele leuke verslagen allemaal !!

Zeer plezant om lezen en vermits ik de meeste mensen al een beetje ken / ontmoet heb, kan ik mij de gezelligheid, wenkbrouw gefrons, discussies, wel voor de geest halen.

Wat ik onthou is dat de Crystal in een andere league speelt maar had ook geen concurrentie.

Iedreen vond het een zeer knappe kabel waardoor er niet de indruk is om te gaan luisteren naar andere phonokabels uit dezelfde prijsklasse.

Tip om deze goedkoper aan te schaffen? Mss moeten jullie er 5 in 1 keer kopen onder het principe 4 + 1 gratis en heb je 25% korting per kabel. Vragen staat vrij ...

Wat ik ook in mn achterhoofd hou, is dat de set van Paul een gigantisch hoog niveau heeft kwa muzikaliteit waardoor de verschillen tussen de kabels heel duidelijk en afgetekend naar voor kwamen.

Wat mij nieuwsgierig maakt, is er een crystal cable in de prijsklasse van 500 - 1000 euro die de andere 3 ook nog omver blaast ...

Paul int voorjaar probeer ik eens met jou af te spreken

Groetjes aan allen

Stef

Verder nog een drumsolo van Vitesse, nummer weet ik ook niet meer en dat was ook erg goed. De opbouw van het drumstel vond ik erg goed in het geluidsbeeld en alles was goed en los geplaatst in breedte en hoogte.

Was dit niet toevallig het nummer: "RUMMENIGGEKALTZ" op de dubbelaar "Live in Germany" ?

Inderdaad een hele mooie drumsolo. Het hele album is trouwens erg goed opgenomen.

Voor de rest trouwens allemaal mooie verslagen.

Frank. :rolleyes:

De schakels in een ketting kunnen nog zo sterk zijn, een zwakste schakel blijft er toch...

Daarom heb ik wel wat moeite met kreten als matching... Van de andere kant... hier combineert de Siltech duidelijk het best.

Kennelijk is het ingewikkelder dan die zwakste schakel...

Maar toch, ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar geniet toch weer van de "verhalen".

:)

Bij de audioclub kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar bij Paul stond de installatie al meer dan lang genoeg te spelen. Dat we na de Crystal geen andere kabel meer hebben ingelust, ligt er meer aan dat we later dan gepland begonnen zijn en dat er mensen ook wel van de muziek wilden genieten. Er was geen behoefte meer om een andere kabel erin te lussen. We hadden ook na de Kimber, de Crystal aan kunnen sluiten, het verdict was hetzelfde geweest

Ziezo, de Crystal zit weer in de doos net als een Kimber KS-1030 die tijdelijk tussen de phonotrap en de voorversterker zat. Morgen gaat de hele zooi weer retour naar Sneek.

Er zit nu weer een Van den Hul D-501 Silver Hybrid als phonokabel aan de Orion en vanaf de phonotrap een Siltech MXT London die, dacht ik, rondom de €100,- kostte. Klinkt nog steeds uitstekend maar dat het beter kan weet ik uiteraard. Voorlopig laat ik het even zo .....

Resume

1) Paul en Co beleven samen een hele gezellige namiddag bij Paul thuis

2) Paul zn set wordt alom geprezen en dan vooral ook de Thiel speakers die menig gast nu pas wow hoort presteren

3) Zonder enig discussie punt zijn ze het er unaniem over eens dat 1 kabel het best presteert in Paul zn set, echt heel fraai alles laat horen. Wondermooie weergave, betrokkenheid alom

4) Vanaf pagina ?? lees je al de bullshit

Gr

Stef

Waarom zou je als onderdeel van een discussie (het is tenslotte een forum en geen persoonlijke website) het ook niet over de prijs/kwaliteit van een product mogen hebben. Dat vervolgens iedereen over iedereen valt is soms jammer (vooral wanneer het erg persoonlijk en grof wordt) soms vermakelijk. Respecteren van een mening is volgens mij de beste houding en de kunst is in je reactie het dan niet op de persoon te spelen. Sommigen forumers hear zijn daar erg bedreven in.

Prima verwoord, Hans.

De Crystal Cable zette die middag de toon, helaas is de prijs er ook naar. Het had ook

• 2 weeks later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...