Jump to content

Sovtek 6H30

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

Is 2003, 7e maand geen mogelijkheid? Of hadden ze toen vakantie in Rusland?

Dat had ook mogelijk geweest. Bovenstaande is dan ook een slecht voorbeeld, maar ik kon helaas geen foto vinden waar een datum op staat die niet om te draaien is.

Ik WEET dat ze bij Sovtek de europeese datum aanduiding gebruiken.

Ik heb hier bijvoorbeeld een setje EL84M van dit merk met de aanduiding 07 02 op de buisjes, waarvan ik weet dat de vorige eigenaar ze al voor 02-2007 in bezit had.

Op de aankoopbon van deze buisjes staat nl een datum van 2006.

Wanneer een buisje in 2006 word aangeschaft bij een winkel is het onmogelijk dat de productiedatum van 2007 is.

Zie de aanpassing die ik nog gedaan heb in mijn vorige post Hans.

Daarbij, een Sovtek kost toch al snel zo'n €/$ 30,- p.st. voor de particulier, dan ga ik uit van een inkoopprijs die op de helft ligt.

Klopt wel ongeveer. ;)

Wanneer ze die dingen in China na laten maken heb je het over enkele dubbeltjes inkoopprijs.

Dat scheelt in verkoop toch weer behoorlijk. ;)

Maken ze nu ook al Sovteks na? :blink:

Ik heb ze nog niet gezien (gelukkig).........

Maken ze nu ook al Sovteks na? :blink:

Ik heb ze nog niet gezien (gelukkig).........

Ik helaas al wel. Worden meestal geleverd in een blanko doosje met enkel de naam Sovtek (ook al Softec, Sovtec en Softek gezien) erop.

Het originele doosje is wit/rood/blauw en staat die halve ster als logo op.

Ook staat de

Ik jaag tegenwoordig alles wat er aan glas binnenkomt maar even over de AVO, want ook onder de NOS buisjes is er helaas veel kaf onder het koren.

We zullen eraan moeten geloven.........in de (nabije) toekomst zullen slechts Russen en Chinezen onze buizengebakkies bevolken.........

Guest Kraus vonBentinck
Zo'n spleetoog haalt meestal de 60% van wat het zou moeten zijn niet.

Verschrikkelijk. Hoe diep kun je in godsnaam wel niet vallen?

Heb jij wel eens gehoord van artikel 1 in de grondwet?

Ik jaag tegenwoordig alles wat er aan glas binnenkomt maar even over de AVO, want ook onder de NOS buisjes is er helaas veel kaf onder het koren.

Ook bij mij gaan alle buisjes eerst op de AVO voordat ze op of in een apparaat gaan. Een maat van me kocht laats een setje nieuwe Svetlana's (met Winged C logo) via e-bay. Gelukkig kwam hij eerst even bij mij langs om ze te testen voordat hij ze op zijn dure versterker zette.

2 van de 4 bleken gewoon sluiting te hebben.

De buisjes even beter bekeken bleek de aanduiding "Made in Russia" te ontbreken, maar stond er "Made in USSR" op. Voor zover ik na kan gaan staat dat NOOIT op een originele Svetlana. De Svetlana's die ik hier heb en gehad heb stond allemaal "Made in Russia" op. Ook op het doosje.

De doosjes van deze buisjes waren ook weer blanco doosjes, met een stikker met de gegevens erop. Chineese namaak??? :rolleyes:

We zullen eraan moeten geloven.........in de (nabije) toekomst zullen slechts Russen en Chinezen onze buizengebakkies bevolken.........

Die eerste heb ik geen enkele moeite mee, Svetlana, Sovtek en JJ maken mooie buizen. Hopen dat ze dat nog lang blijven doen.

Die Chineezen zullen het over een jaar of 20 toch ook wel kunnen...??? Hopen we dan maar. De Jappen konden in het begin ook alleen maar Yoko kwaliteit maken. Kijk nu maar eens wat ze maken....

Die eerste heb ik geen enkele moeite mee, Svetlana, Sovtek en JJ maken mooie buizen. Hopen dat ze dat nog lang blijven doen.

Die Chineezen zullen het over een jaar of 20 toch ook wel kunnen...??? Hopen we dan maar. De Jappen konden in het begin ook alleen maar Yoko kwaliteit maken. Kijk nu maar eens wat ze maken....

Helemaal mee eens, ik zie het niet somber in. JJ ontwikkelt zelfs nu en dan nieuwe types B)

Zelfs sommige Chinezen leggen de lat hoog, Shuguang b.v. :http://www.tnt-audio.com/accessories/shugu...l34_kt66_e.html

De Jappen konden in het begin ook alleen maar Yoko kwaliteit maken. Kijk nu maar eens wat ze maken....

Niet helemaal waar, de Japanners zijn na de tweede wereldoorlog gelijk begonnen om een technisch hoogstaand land te worden.

Zelfs de eerste 2 transistorradiootjes (ca 1960) waren heel mooi gebouwd.

Yoko bestond toen nog geeneens. Ik betwijfel overigens of dat wel een echt Japans product is/was.

De Chinezen zijn veel meer op massaproductie gefocuseerd. Dat daar dan ook grote rommel tussen zit is niet verwonderlijk.

Net zoals de Oostblokspullen vroeger ook vaak van een rampzalige kwaliteit waren. Maar ook daar werden hoogstaande apparaten gemaakt.

Ik sta er wel van te kijken wat de Chinezen in een heel korte tijd (10jaar??) bereikt hebben.

De Jappaners hebben daar veel langer over gedaan.

Wie wat ouder is kent zeker de TV reclame van Sony met het eerste Integeeeetet Zerkwie. Waar de Russen met hun buizenspullen roepen Biek biek biek, en de Japanners Smell smell smell.

Uiteindelijk kregen ze beiden gelijk.

:)

Guest tubejack
[

Hopen we dan maar. De Jappen konden in het begin ook alleen maar Yoko kwaliteit maken. Kijk nu maar eens wat ze maken....

Nee hoor dat deden ze eerder kijkt maar eens in de Sony historie http://www.sony.net/Fun/SH/

1972! hier konden de Europeese merken een puntje aan zuigen...... was wel duur de ST-5130 1600gulden

http://www.thevintageknob.org/SONY/sonyvau...130/ST5130.html

:)

Svetlana " made in the USSR " is beslist mogelijk, gezien deze fabriek al voor WO II in bedrijf was, na het uiteenvallen van de USSR is deze aanduiding verdwenen en vervangen door " made in Russia "

Overigens moet het toch wel opvallen dat China de laatste paar jaar een enorme inspanning levert om op een hoger kwaliteitsniveau te produceren, ook ontwikkelen de universiteiten aldaar zich in een razend tempo, waardoor er zeker sprake is van een proces dat tot innovatieve ontwikkelingen leidt, voortdurend blijven brullen dat ze uitsluitend namaak en massaprullaria produceren is niet geheel in overeenstemming met de werkelijkheid.

:huh:

Guest Rein!
Overigens moet het toch wel opvallen dat China de laatste paar jaar een enorme inspanning levert om op een hoger kwaliteitsniveau te produceren, ook ontwikkelen de universiteiten aldaar zich in een razend tempo, waardoor er zeker sprake is van een proces dat tot innovatieve ontwikkelingen leidt, voortdurend blijven brullen dat ze uitsluitend namaak en massaprullaria produceren is niet geheel in overeenstemming met de werkelijkheid.

De column van Robbert Dijkgraaf dit weekend in de Wetenschap katern van de NRC werd geschreven in Dalian, een Chinese stad met 6 miljoen inwoners. Door mijn werk in de olie / scheepvaart weet ik dat de haven van Dalian zich enorm ontwikkeld. Maar de wetenschap ook volgens Robbert. Per jaar groeit de economie met 8%, maar investeringen in wetenschap en technologie groeien elk jaar met 30%, investeringen in fundamenteel onderzoek zelfs met 35%. China is the place to be als je vooruit wil.

Jitze, je heb voor een heel groot deel gelijk, je vergeet echter een ding. De "troep" die ze in china maken maken ze voor ons, naar ons ontwerp, voor onze hebzucht en onze gierigheid. Voor "ons" is prijs nu eenmaal heel erg belangrijk, zie het success van een Aldi, Lidl, Mediamarkt etc. Op goed duits "Geitz ist Geil".

In China wordt al heel lang op een heel hoog kwaliteits niveau geproduceerd en de meesten "hear" weten daar helemaal niets van, maarja de meesten denken bij kwaliteit alleen maar aan "mercedes rolls royce", terwijl een 2CV kwalitatief veel hoogstaander kan zijn. Audiovoorbeeld? Ipod, doet precies dat wat de klant wil, maar levert audiofiel gezien geen kwaliteit.

In China wordt al heel lang op een heel hoog kwaliteits niveau geproduceerd en de meesten "hear" weten daar helemaal niets van,
Vast vergelijkbaar met Japan van een aantal jaren geleden; ze overspoelden 'ons' met goedkope meuk en met de gemaakte winsten kochten ze 'onze' kostbaarheden op en bouwden daarmee fantastische apparatuur voor eigen markt.

Japanners en Chinezen weten net zo goed als wij wat kwaliteit is, als wij tevreden zijn met goedkope rommel, zullen zij het leveren. Vragen we kwaliteit kunnen ze het ook leveren, we zullen er alleen wat meer voor moeten betalen. In het verre oosten wonen ook liefhebbers van kwaliteit, bovendien kunnen ze het ook steeds beter betalen.

In China wordt al heel lang op een heel hoog kwaliteits niveau geproduceerd en de meesten "hear" weten daar helemaal niets van,
Vast vergelijkbaar met Japan van een aantal jaren geleden; ze overspoelden 'ons' met goedkope meuk en met de gemaakte winsten kochten ze 'onze' kostbaarheden op en bouwden daarmee fantastische apparatuur voor eigen markt.

Japanners en Chinezen weten net zo goed als wij wat kwaliteit is, als wij tevreden zijn met goedkope rommel, zullen zij het leveren. Vragen we kwaliteit kunnen ze het ook leveren, we zullen er alleen wat meer voor moeten betalen. In het verre oosten wonen ook liefhebbers van kwaliteit, bovendien kunnen ze het ook steeds beter betalen.

Japan en China over dezelfde kam scheren vind ik nogal kort door de bocht hoor (vriendelijk bedoeld)

Om het eventjes bij auto's te houden, not my favorit item, kijk eens welke merken er al jaren de top4 uitmaken; :)

Gr

stef

Japan en China over dezelfde kam scheren vind ik nogal kort door de bocht hoor (vriendelijk bedoeld)
Naar mijn idee zal China binnen afzienbare tijd het technologische stokje van Japan overnemen en zwaar economisch, politiek en cultureel overwicht hebben.

In de wereldgeschiedenis hebben de grote machten immers altijd van oost naar west verplaatst, China is gewoon de volgende en maakt het rondje bijna rond.

Drijft dat nou een beetje, zo'n Zee Eend ? :D
Het drijft prima, het dweilt alleen wat in de bochten (zoals het een Zee Eend betaamt).

• 11 years later...

Misschien een oude koe.....

De "supertubes"  (6h30-dr) zijn toendertijd grotendeels opgekocht door BAT die ze voor het eerst op grotere schaal in een commerciële audio-apparatuur inzette.

http://www.aca.gr/index/hiend/hiendArticles?row=1988

In mijn NAT Audio  Plasma R heb ik er 4 nodig (2 per kant).

De nos pre90's zijn nagenoeg niet meer te verkrijgen en er zijn veel vervalste versies in omloop.

En ik meen dat de 1986 batch de holy grail's zijn. De NOS's van mij dateren uit 1979. Toch maar eens nakijken of ik toendertijd geen fakes gekocht heb. Slik.

Edited by Vinyl_Fuchs
Onvolledig