Jump to content

nieuw speelgoed

Harbeth
 Share

Recommended Posts

Mijn vorige set luidsprekers kon ik moeilijk slijten, dus heb ik ze een een week geleden maar ingeruild op een nieuwe LA Audio A-60 buizenversterker. Ik heb een tijdje een LA Audio - A 50 beluisterd en dat viel me niet tegen. Mijn Cambridge 840 V2 versterker mag een tijdje uitrusten, maar zijn broer de cd 840C heeft het druk momenteel.

Vergeleken met de Cambridge heeft deze buizenversterker een behoorlijk andere klank. 't Is wel zo dat de de ene cd mooier klinkt op de Cambridge en een andere opname gaat prachtig met de LA Audio.

Het laag van de Cambridge is wat slanker en beter gecontoureerd, detailrijker soms. De buis klinkt zeker zo gedetailleerd, maar vloeiender, 'warmer' (zonder warm te klinken) en rytmischer wellicht. Rustige jazz en stemmen doet de buis prachtig: snaren worden mooi aangeslagen en klinken lang uit: zeer vermakelijk. Snellere, complexere muziek lijkt in het voordeel van de Cambridge: het overzicht is wat beter.

Met een week of twee wissel ik weer om zodat ik goed te weten kom hoe de Cambridge eigenlijk klinkt.

LA Audio - ik heb er nog nooit van gehoord in alle eerlijkheid. Heb jij trouwens Harbeth LS ?

http://www.laaudio.com.tw/ Op de website vind je het hele programma. Inderdaad, ik heb een paartje Harbeth HL-P3ES-2 luidsprekers: de dingetjes klinken geweldig als je tenminste een liefhebber bent van Engelse monitorluidsprekers.

Het viel me nog mee dat de buizenversterker fatsoenlijk geluid krijgt uit de luidsprekers: je moet ze wel op de 8ohm luidspreker uitgang aansluiten ipv van de 4ohm uitgang is mijn ervaring.

Deze gaan we even volgen,................................... :D

Alleen al omdat ik al een paar maanden zin heb in een Cambridge 840 samen met het zogenaamde broertje.

Binnenkort naar de Vad en dan gaan we eens knopen doorhakken.

Ik ben benieuwd naar de terug omschakeling van de Cambridge :cool2:

Het viel me nog mee dat de buizenversterker fatsoenlijk geluid krijgt uit de luidsprekers: je moet ze wel op de 8ohm luidspreker uitgang aansluiten ipv van de 4ohm uitgang is mijn ervaring.

Het verbaasd mij niets dat een buizenversterker een mooi geluid uit de Harbeth's krijgt. Een goede buizenversterker is tot veel meer in staat dan vaak gedacht word.

Ik speel met 2 Jadis JCA-30's op Apogee Stage's, 86Db/w/m, en zogenaamd moeilijk aan te sturen. In werkelijkheid is het een droomhuwelijk. Werkelijk alles klinkt er geweldig op, en kwa volume heb ik ook zeker niet te klagen. Max zo'n 100Db, toch wel behoorlijk luider dan wat je in een slaapkamer wilt. :D

De LA-audio versterkers zijn heel mooi opgebouwd, en hebben een zeker niet te kleine voeding, waardoor ze heel stabiel hun werk (kunnen) doen.

Ik heb zo'n ding al op verschillende speakers gehoord, waaronder sommige echt moeilijk aan te sturen speakers, maar ook daar had die versterker echt geen moeite mee. Hooguit dat het soms wat TE romantisch klinkt naar mijn smaak, maar zeker niet verkeerd.

Gefeliciteerd met die mooie aanwinst.

Mvg. Miracle.

Ik heb zo'n ding al op verschillende speakers gehoord, waaronder sommige echt moeilijk aan te sturen speakers, maar ook daar had die versterker echt geen moeite mee. Hooguit dat het soms wat TE romantisch klinkt naar mijn smaak, maar zeker niet verkeerd.

"Te romantisch" is misschien wel de juiste kwalificatie van het geluid dat die voortbrengt, maar zoals je zegt, zeker niet verkeerd.

Het klopt dat de LA Audio A-60 geen enkele moeite heeft mijn lastige luidsprekers (wordt tenminst vaak beweerd) mooi aan het spelen te krijgen.