SpeedyAndr Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek:Nee, dat zou ik niet doen, want anders raak je hem aan de straatstenen niet meer kwijt. Lijkt me eerder andersom Een overeenkomst is er wel: Het zijn allemaal straalkachels Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Een vincent hoef je ook aan de straatstenen niet kwijt, zo goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 een echte van Gogh, wie wil dat nou niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 de northstar is heel goed . de krell is ook heel goed . maar die netsnoeren slaan nergens op hoe verzinnen ze het . 2 keer 4 mm2 dat zit op mijn lasapparaat nog niet eens . en daar zit een 15 kva trafo in . nog effe en er komen van die rooie 380 stekkers bij speedy in huis ps : is wel een goed idee speedy ! neem drie aparte groepen . stop ze in zo,n dikke vijf pens 380v stopcontact prop in de stekker drie netsnoeren ,voor elk komponent Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 Netsnoeren helpen echt wel! Zonder doet niets het. En die dure staan alleen al heel audiofiel! Hoe het klinkt maakt niet uit,is toch onzin. Ik dacht dat ik een nuchtere kijk had,maar Erik jij bent de overtreffende trap. Maar waarom zou bijna elke fiel zo'n ding gekocht en/of gemaakt hebben? IKKE Als ze niet werken gebruik ik ze als waslijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 31 mei 2003 Report Share Posted 31 mei 2003 Geplaatst door Hi-Fifi:Ik dacht dat ik een nuchtere kijk had,maar Erik jij bent de overtreffende trap. ik doe het zelf nie . twas een advies voor andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Hallo Eric, Heb je wel eens een audio netsnoer in huis gehad. Ik wel en heb mijn vrouw "blind" laten luisteren. Ze hoorde exact de zelfde verschillen als ik. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 juni 2003 Report Share Posted 1 juni 2003 Geplaatst door carl:Hallo Eric, Heb je wel eens een audio netsnoer in huis gehad. Ik wel en heb mijn vrouw "blind" laten luisteren. Ze hoorde exact de zelfde verschillen als ik. Groet, het stikt hier van de netsnoeren . kheb die van de strijkijzer van mijn vrouw wel eens geprobeerd . en die van mijn pc . ook heb ik zelf wel eens wat gevlochten . maar het blijft 220 volt wat eruit komt kijk als je als audiofabrikant nou niks meer weet te verzinnen ,dan kom je met allemaal van zulke onzin . denk je nou werkelijk dat je na al dat gamma draad en die grijze lasdoppen in je huis ,die 1 meter dik duur netsnoer een verbetering brengt ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Hai Erik, Ik geloofde ook niet in dat stroomgedoe, maar heb eens een keer een Kimber powercord in de aanbieding gekocht. Volgens mij is het de 4 TC gevlochten luisspeker kabel met een hoesje er om heen. Nooit zo uitgeprobeerd totdat ik een paar weken een extreem dure powercord te leen kreeg. Vergeleken met een normale netkabel maakte dat ding op de CD speler een hoorbaar verschil (duidelijk beter)ook volgens mijn op audiogebied nuchtere vrouw. Toch nog even met de Kimber powercord vergeleken (veel en veel goedkoperdan het geleende exemplaar).Verschillen waren er niet of nauwelijks. Kimber beweert dat hun vlechtconstructie "zuiverend" werkt. Ik weet het niet, wat ik wel weet is dat ik het hoor en dat ik niet de enige ben. Je zou voor de grap toch maar eens een paar netsnoeren moeten proberen. Misschien wordt je wel "bekeerd" net als ik. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Gisteren heb ik een TagMclaren pre/processor op de Krell aangesloten, eerst met een AH! netsnoer en daarna met een afgeschermd xtc-ultimate netsnoer. Je kon vanaf de bank al horen wat er veranderde met de xtc erop, zo'n groot verschil was het Het was trouwens niet alleen mijn waarneming, maar die van de nieuwe 300S eigenaar en zijn vriendin, die vonden het allebei meer dan de moeite waard wat er gebeurde. Ik denk dat de xtc voor digitale apparatuur een perfect netsnoer is, bij iedereen gebeurt ongeveer hetzelfde en dat is niet alleen mijn mening, zie overal op dit forum. De AH! had veel weg van een Lapp netsnoer, leuk om te zien van buiten en hij doet verder niets meer dan lampedraad. Ik raad zo'n netsnoer dan ook af, zonde van het geld. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Je weet het niet, je weet het niet... deze keer wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Erik,zoals jij het stelt,stelde ik het ook. IKKE Nu niet meer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als ik het zo lees, heb je slechts strijkboutnetsnoer o.i.d. gebruikt/geprobeert Erik en nog geen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Allemaal blabla Erik. Denk je Nee, gelukkig heb ik de ballen verstand van techniek, dus luister ik slechts Zouden meer mensen moeten doen. Minder nadenken, minder vooroordelen hebben, meer luisteren ben ik niet met je eens henk . als ik iets koop ,wil ik weten hoe het werkt en of het werkt . en als ik niet weet hoe het werkt dan sloop ik het uitelkaar . maar ,een netsnoer kan niet werken . want er zit niks meer in dan mijn pc snoer . of het snoer van de strijkijzer vanmijn vrouw. en al die verhalen over vlechten is lulkoek . en die afscherming slaat ook nergens op . ik was bij speedy andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Hoe lang loopt dit onderwerp nu al niet? En de vraag blijft open want echt krachtige bewijzen zijn er niet voor . OK ik heb zelf ook mijn netsnoeren veranderd en waarom? Tja de standaard netsnoeren aan de sony apparatuur waren een beetje zielig om te zien met name de stekers. Of het zin heeft gehad? Bij god ik weet het niet laat ik het zo zeggen alles bij elkaar dus betere interlinks en gevlochten lsp kabel leken een beter geluid neer te zetten LET WEL LEEK! Ik zit er niet zo mee de snoeren die er nu aanzitten ogen een stuk degelijker en ook de aansluitingen zijn duidelijk gemarkeerd zodat de fase altijd op de fase komt en voor de rest zal het me worst wezen het klinkt goed en daar gaat het om en misschien vind ik het wel beter klinken wanneer er scheldraad op de apparatuur zit aangesloten maar ja dat staat zo slordig toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Nooit EMC gehad zeker, Erik... Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook niet dat het heel veel uitmaakt, maar theoretisch valt er zeker wel wat te verzinnen... Of het practisch ook werkt, is een tweede... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Henrie:Nooit EMC gehad zeker, Erik... Begrijp me niet verkeerd, ik denk ook niet dat het heel veel uitmaakt, maar theoretisch valt er zeker wel wat te verzinnen... Of het practisch ook werkt, is een tweede... emc ? is dat zo,n storing ? laten we het zo stellen . als ik last zou hebben van welke storing dan ook ,zou ik dit ook horen terwijl de cdspeler op pauze staat . alles werkt dan nog gewoon ,alles word versterkt . maar ik kan de volume knop van mijn vv helemaal open zetten ,en dan hoor ik NIETS . nog geen ruisje ,geen sisje . dus heb ik toch geen last van storing of andere troep ? dus hebben die snoeren toch geen nut ? het leuke is dat ik wel eens bij iemand was die wel alles in de netsnoeren had ,en daar kwam toch een lekijk gesis uit de emim em emit ,terwijl de cdspeler stil stond . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: het leuke is dat ik wel eens bij iemand was die wel alles in de netsnoeren had ,en daar kwam toch een lekijk gesis uit de emim em emit ,terwijl de cdspeler stil stond . Ik vraag me af of je wel echt ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: emc ? is dat zo,n storing ? Nee. EMC staat voor ElektroMagnetische Compatibiliteit. Das een vak dat ik (nog niet zo lang geleden) heb gehad op school. Gaat voornamelijk over ruis/storing en hoe je daar op een goedkope manier af kan komen. Dan worden er bijvoorbeeld snoertjes getwist of gevlochten, of worden er ferrietkernen gebruikt. Of afschermen, dat werkt ook tegen storing van buitenaf. Twisten kan overigens storingen opheffen. Dus ook bij een netsnoer (er zit zeker storing op het net) kun je de storing/ruis opheffen/verminderen door te twisten. En als je dit niet gelooft (wat ik me best voor kan stellen) dan moet je maar eens langskomen. Dan zal ik vragen aan de docent of ik het je ff kan laten zien (m.b.v. een practicum). Eerst (alle draden liggen door elkaar) is er veel storing te zien op de signaallijnen. Daarna, als je alles goed bij elkaar hebt genomen (EN bepaalde draden uit elkaar houdt) en ze daarna gaat twisten, blijft er weinig over van de storing. Een ferrietkern doet de rest. Dus theoretisch kan je het wel degelijk onderbouwen!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Ome Henk: Je moet er wel de oren voor hebben Ik wil het eigenlijk niet over cdspelers hebben, maar als die volgens Erik al bijna geen verschil laten horen, dan kan een netsnoer daar weinig aan veranderen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Nee. EMC staat voor ElektroMagnetische Compatibiliteit. Das een vak dat ik (nog niet zo lang geleden) heb gehad op school. Gaat voornamelijk over ruis/storing en hoe je daar op een goedkope manier af kan komen. Dan worden er bijvoorbeeld snoertjes getwist of gevlochten, of worden er ferrietkernen gebruikt. Of afschermen, dat werkt ook tegen storing van buitenaf. Twisten kan overigens storingen opheffen. Dus ook bij een netsnoer (er zit zeker storing op het net) kun je de storing/ruis opheffen/verminderen door te twisten. En als je dit niet gelooft (wat ik me best voor kan stellen) dan moet je maar eens langskomen. Dan zal ik vragen aan de docent of ik het je ff kan laten zien (m.b.v. een practicum). Eerst (alle draden liggen door elkaar) is er veel storing te zien op de signaallijnen. Daarna, als je alles goed bij elkaar hebt genomen (EN bepaalde draden uit elkaar houdt) en ze daarna gaat twisten, blijft er weinig over van de storing. Een ferrietkern doet de rest. Dus theoretisch kan je het wel degelijk onderbouwen!!! henrie bedankt . maar hoor je dit ook in je installatie ? het lijkt mij wanneer zo,n storing in de trafo komt en door de conensators heen gaat ,dat er niks van overblijft . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: henrie bedankt . maar hoor je dit ook in je installatie ? het lijkt mij wanneer zo,n storing in de trafo komt en door de conensators heen gaat ,dat er niks van overblijft . Das dus ook waar ik over twijfel. Ik denk dat de gelijkrichter en de condensatoren in de voeding, de storing er een heel eind kunnen uithalen. Maar als er nog wat doorkomt, zou dat wellicht best hoorbaar kunnen zijn. Ik weet het niet, ik heb het nog nooit getest. Maar jij wilde graag een theoretische onderbouwing en die heb je nu Of het ook een hoorbaar verschil oplevert, dat weet ik niet. Daar twijfel ik zelf ook zeer over... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door Henrie: Das dus ook waar ik over twijfel. Ik denk dat de gelijkrichter en de condensatoren in de voeding, de storing er een heel eind kunnen uithalen. Maar als er nog wat doorkomt, zou dat wellicht best hoorbaar kunnen zijn. Ik weet het niet, ik heb het nog nooit getest. Maar jij wilde graag een theoretische onderbouwing en die heb je nu Of het ook een hoorbaar verschil oplevert, dat weet ik niet. Daar twijfel ik zelf ook zeer over... dus moeten we net als ome henk maar luisteren . en dat vind ik nou zo irritant . technisch luisteren . dat hou ik 10 seconden vol en dan dwalen mijn gedachten weer naar de muziek . wat een hobby zeg . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts