RonL Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: tuurlijk ben ik geinteresseerd ,maar niemand kan mij het nut van goede netsnoeren bewijzen . en dat is jammer . Geplaatst door Ome Henk: Je moet er wel de oren voor hebben Het bewijs dat gevlochten netsnoeren invloed hebben op electronica was in mijn geval vrij eenvoudig geleverd. En ik hoefde daarbij niet mijn oren maar mijn ogen te gebruiken: Naar aanleiding van de aanhoudende discussie over netsnoeren heb ik in een verloren moment ook een keer een netsnoer gevlochten. Het werd een verlengkabel van 2 meter en dat "verloren moment" liep ook wel uit tot een uur of drie. Het resultaat was spectaculair, want de storing in het tv signaal van RTL4 (diagonale strepen in het beeld) was ineens verdwenen. Voor mij het bewijs dat het "iets" doet met een electrisch signaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Geplaatst door RonL: Het bewijs dat gevlochten netsnoeren invloed hebben op electronica was in mijn geval vrij eenvoudig geleverd. En ik hoefde daarbij niet mijn oren maar mijn ogen te gebruiken: Naar aanleiding van de aanhoudende discussie over netsnoeren heb ik in een verloren moment ook een keer een netsnoer gevlochten. Het werd een verlengkabel van 2 meter en dat "verloren moment" liep ook wel uit tot een uur of drie. Het resultaat was spectaculair, want de storing in het tv signaal van RTL4 (diagonale strepen in het beeld) was ineens verdwenen. Voor mij het bewijs dat het "iets" doet met een electrisch signaal OK ik ga van de week drie netsnoeren vlechten ,en de op mijn apparatuur aansluiten. een mooie verdeeldoos heb ik al ,dus . ik weet nu al dat het beter word . nogal wiedes ,als je drie uur zit te vlechten ,dan MOET het wel beter worden . jullie horen het nog . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Ik weet het nog sterker (maar wel waar!). Ik had ontzettend veel last van een sneeuwerig beeld op Ned.1/2/3,ik dacht: Bij hifi praten ze over in fase,dus uit pure onzinnigheid de stekker eigenlijk omgedraaid. Wat schetst mij n verbazing (nee,het is niet weg!),maar wel een stuk minder. IKKE Toen brak mijn klomp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 2 juni 2003 Report Share Posted 2 juni 2003 Zullen we het topic verplaatsen naar het video forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Hai Erik, Allereerst ik ben niet technisch. Ik weet wel dat een trafo storingen opheft. Dat opheffen van storingen zal "energie" kosten. Dat zou wel eens ten koste van de klankkwaliteit kunnen gaan. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Onno 1234 Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Het lijkt mij dat uit de bovenstaande ervaringen blijkt dat het effect van zo'n speciaal netsnoer vooral is dat andere kabels (antennes, interlinks, luidsprekerkabels) geen last hebben van interferentie van de velden rond zo'n netkabel en niet zo zeer verbetering van de kwaliteit van de aan de versterker geleverde stroom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door carl:Hai Erik, Allereerst ik ben niet technisch. Ik weet wel dat een trafo storingen opheft. Dat opheffen van storingen zal "energie" kosten. Dat zou wel eens ten koste van de klankkwaliteit kunnen gaan. Groet, Ik weet ook dat een trafo heel veel troep uitzend... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door Onno 1234:Het lijkt mij dat uit de bovenstaande ervaringen blijkt dat het effect van zo'n speciaal netsnoer vooral is dat andere kabels (antennes, interlinks, luidsprekerkabels) geen last hebben van interferentie van de velden rond zo'n netkabel en niet zo zeer verbetering van de kwaliteit van de aan de versterker geleverde stroom. Ja hoor, dat kan wel. Een getwiste of gevlochten draad heft storing op (zowel de storing die hij zelf anders zou uitzenden, als de storing die hij opvangt). Een afscherming voorkomt dat er 'extra' storing op het signaal komt, of zorgt dat de (afgeschermde) kabel niet zelf andere signalen stoort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Is tie weer: Twisten vs vlechten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door Pjotr:Is tie weer: Twisten vs vlechten Volgens mij heeft dat meer te maken met het aantal aders. Als je er 2 hebt ga je twisten (moet je wel als je wat wilt), als je 3 hebt, ga je vlechten. Als je er meer hebt, moet je maar zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Ach Leo, Het is geen lulkoek, jij vindt het lulkoek. Had je maar wat beter op moeten letten bij natuurkunde. Van mij mag je hoor. De crux is dat vlechten of twisten minder storing t.g.v. het netsnoer naar de omgeving veroorzaakt. Zo komt er minder van die storing in je signaalinterlinks. Naast horen is dit nou juist ook iets wat je goed kan meten. Heb dat destijds ook gedaan. De (in mijn geval) getwiste netsnoeren gaven zo'n 60 dB minder netherrie te zien in de interlink tussen VV en eind. Het kan minder zijn, dat hangt af hoe zorgvuldig je de signaalinterlinks uit de buurt van de netkabels houdt. Met het wegfilteren van netherrie uit het net zelf naar de voeding van je versterker heeft het idd weinig te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door RonL:Zullen we het topic verplaatsen naar het video forum? Deze problemen komen ook voor bij video weergave en de grap is dat eventuele storing uit netsnoeren een **zichtbare** invloed hebben. Bij audio blijkt eenzelfde mate van storings overdracht niet of nauwelijks waarneembaar op het gehoor. Ook hier geld dus maar weer: Niet alleen op de oortjes vertrouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Nu we zowel op audio als op video gebied aantoonbare resultaten hebben gezien, ondersteund door technische uitleg, lijkt het mij erg lastig om nog te blijven volhouden dat netsnoeren geen enkele invloed op de werking van elektronische netgevoede apparatuur hebben Het is ook heel logisch, de term "garbage in, garbage out" is wel heel letterlijk van toepassing Henno verkoopt geen netsnoer zonder dat de resultaten de moeite waard zijn en als verbetering worden gezien, al is het maar vanwege de goede stekkers die minder spanningsverlies opleveren, het hoorbaar en zichtbaar schonere signaal in de installatie krijg je er als bonus bij Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Nou Speedy wat een kabels heb je in jouw set. Als ik nog eens een SM feestje wil organiseren kan ik dan bij jouw terecht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door carl:Nou Speedy wat een kabels heb je in jouw set. Als ik nog eens een SM feestje wil organiseren kan ik dan bij jouw terecht? Natuurlijk, en als je wilt weten/horen waarom die kabels er eigenlijk in zitten, ben je ook welkom Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door RonL: Het bewijs dat gevlochten netsnoeren invloed hebben op electronica was in mijn geval vrij eenvoudig geleverd. En ik hoefde daarbij niet mijn oren maar mijn ogen te gebruiken: Naar aanleiding van de aanhoudende discussie over netsnoeren heb ik in een verloren moment ook een keer een netsnoer gevlochten. Het werd een verlengkabel van 2 meter en dat "verloren moment" liep ook wel uit tot een uur of drie. Het resultaat was spectaculair, want de storing in het tv signaal van RTL4 (diagonale strepen in het beeld) was ineens verdwenen. Voor mij het bewijs dat het "iets" doet met een electrisch signaal Die diagonale strepen worden veroorzaakt door instraling op je coax. Of dit door het netsnoer komt valt ten zeerste te betwijfellen. Meestal is het instraling van digitale bronnen als telefoons en het in zwang raken van digi tenne. Een goede oplossing voor diagonale strepen zeker bij digtale toestellen is een goede coax (lees hirshmann) en afgeschermde stekers van metaal dus en eventueel een zogenaamd 100 hz kabeltje waarin ferriet kernen verwerkt zitten. Ook kan je eenvoudig een lsje in je coax leggen vlakbij de televisie en je probleem is verholpen. Ik denk dus dat het stom toeval is en dat je per ongeluk het een en ander anders hebt neergelegd waarmee ik niet beweer dat de netsnoeren geen invloed hebben echter ik hoor het niet zo zoals ik aangaf het is denk ik meer het totaal plaatje van goede componenten en goede kabels dat iets doet Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door Don van der Deijl: Die diagonale strepen worden veroorzaakt door instraling op je coax. Of dit door het netsnoer komt valt ten zeerste te betwijfellen. Meestal is het instraling van digitale bronnen als telefoons en het in zwang raken van digi tenne. Een goede oplossing voor diagonale strepen zeker bij digtale toestellen is een goede coax (lees hirshmann) en afgeschermde stekers van metaal dus en eventueel een zogenaamd 100 hz kabeltje waarin ferriet kernen verwerkt zitten. Ook kan je eenvoudig een lsje in je coax leggen vlakbij de televisie en je probleem is verholpen. Ik denk dus dat het stom toeval is en dat je per ongeluk het een en ander anders hebt neergelegd waarmee ik niet beweer dat de netsnoeren geen invloed hebben echter ik hoor het niet zo zoals ik aangaf het is denk ik meer het totaal plaatje van goede componenten en goede kabels dat iets doet Dus, waarschijnlijk geen zichtbaar bewijs dat netsnoeren werken? En Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Powerkabels, zucht... Wordt het niet eens tijd dat er acceptatie optreedt jegens het feit dat sommige mensen wel verschil horen en anderen niet? Ik denk dat het in bepaalde sets gewoon niet hoorbaar is of dat bepaalde mensen het verschil gewoon niet horen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door @:Powerkabels, zucht... Wordt het niet eens tijd dat er acceptatie optreedt jegens het feit dat sommige mensen wel verschil horen en anderen niet? Ik denk dat het in bepaalde sets gewoon niet hoorbaar is of dat bepaalde mensen het verschil gewoon niet horen... Volgens mij is het eerder niet WILLEN horen, want ze moeten dan van hun ONgeloof afstappen Ik zou zo iemand in mijn fauteuil kunnen laten plaatsnemen, ik sluit 4 verschillende netsnoeren op mijn dac aan en hij hoort van alle 4 precies wat ze doen, resteert nog het lekkerste smaakje te kiezen. Mijn set laat de verchillen met het grootste gemak horen, bij Quad hoor je het misschien helemaal niet, want je hoort wel vaker iets niet met Quad ...... Dat zegt dan alleen iets over Quad en niets over alle andere merken. Helaas zijn hier een aantal figuren die de ervaringen met hun eigen set klakkeloos op ieders set projecteren, fout, dit is totaal niet representatief voor een ander. Ik heb 'het nut' inmiddels wel bewezen door op 10-tallen sets verschillende netsnoeren te testen, met zoveel ervaring durf ik stellig te beweren wat men van mij inmiddels wel weet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
@ Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 3 juni 2003 Report Share Posted 3 juni 2003 Dat zegt dan alleen iets over Quad en niets over alle andere merken. Welnee, ook Quad laat verschillen met netsnoeren horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 Andre en andere netsnoeren aanhangers: Door te stellen dat jullie duidelijk verschillen horen heb je nog niets bewezen. De 'ongelovigen' zullen hiermee niet worden overtuigd. We zouden voor eens en altijd van deze dicussie af kunnen zijn als een van jullie in een statistisch relevante dubbel blind test aantoont dat je inderdaad verschil hoort. Zou dat er nog eens van komen? PS: hiermee wil ik niet zeggen dat er geen verschil zou zijn tussen netsnoeren, maar ook niet dat er wel verschillen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 juni 2003 Report Share Posted 4 juni 2003 dus is een quad een hele goede versterker . want hij is ongevoelig voor storingen op het lichtnet . anders hadden er wel verschillen te horen geweest . het feit dat jou dac ,andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts