Hans van Liempd Posted 8 oktober 2009 Author Report Share Posted 8 oktober 2009 Het is helemaal niet de bedoeling kampen te kweken..., maar wanneer de verschillen tussen de verschillende versterkertypes zo groot zouden zijn, dat er met de ene niet te leven valt en de andere voor jouw het goede uit de muziek haalt is dat toch prima. Dat dit voor verschillende mensen anders is, lijk mij wel duidelijk. Goodtube heeft echter w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 oktober 2009 Author Report Share Posted 8 oktober 2009 Gelezen in Music Emotion: Na veel vergelijken tussen buizen en transistorsversterkers o.a. tijdens opname's bleek: Letterlijk: Hierdoor kwam aan het licht dat buizen inderdaad fantastisch goed kunnen presteren, maar ook op 'n bepaalde manier ruimtewerking erbij verzinnen. Zo'n extra groot en luchtig ruimtebeeld klinkt erg mooi, prettig en aangenaam, maar is niet 100% het realisme zoals het recht uit de microfoon kwam en wat wij nastreven. Einde citaat. En dat gevoel heb ik bij buizenversterkers nou ook altijd gehad... Dag Hans, Natuurlijk "klinken" thermische buizen "luchtiger" dan transistoren, de electronen moeten zich immers bewegen door een bijna luchtledig vac Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Maar met die buizen... weten die elektronen met zoveel vrijheid wel welke richting ze in moeten.... Ja hoor, er zit een 'elektronenzuiger' in en die heet anode Dat een zwart laagje in een buis bestaat uit 'overleden elektronen' vind ik trouwens maar een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 8 oktober 2009 Author Report Share Posted 8 oktober 2009 Maar met die buizen... weten die elektronen met zoveel vrijheid wel welke richting ze in moeten.... Ja hoor, er zit een 'elektronenzuiger' in en die heet anode Dat een zwart laagje in een buis bestaat uit 'overleden elektronen' vind ik trouwens maar een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Dat er wat vervuiling in zit die verbrandt en neerslaat op het glas okee, maar elektronen kunnen helemaal niet verkolen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Oh nee? Meen je dat nou? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 [...] hier is het volledige verhaal te lezen. Zo Jitze, dat is wel een aardige kluif, die ik voor het weekend bewaar. Het door jou geciteerde deel lezend, kan ik je wel zeggen dat ik dacht dat het stuk uit de koker van Dr Richard Bews of Professor Malcom Hawksford afkomstig zou zijn. Dat zijn de ontwerpers van mijn LFD versterker. Maar er zijn gelukkig nog meer van dat soort mensen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Dat er wat vervuiling in zit die verbrandt en neerslaat op het glas okee, maar elektronen kunnen helemaal niet verkolen.. ze hebben anders wel massa dacht ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Ja, wel 9,109534 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Ja, wel 9,109534 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 8 oktober 2009 Report Share Posted 8 oktober 2009 Die Bijdehandjes die jij blijkbaar op hebt passen anders ook niet in haar dieet hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 Fijn te lezen dat je nog alive en kicking bent Jerry en je je Hear weer een roert. Ja Peter, En intussen opa geworden. Ook fijn om te zien dat er nog een redelijk aantal bekende leden Hear nog (aktief)zijn. Tsja, buizen of torren, ieder zijn ding. Heb ze allebei in gebruik soms, en v/d twee geintegr.Vfets amps. die ik nog heb gebruik ik all Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 Maar met die buizen... weten die elektronen met zoveel vrijheid wel welke richting ze in moeten.... Ja hoor, er zit een 'elektronenzuiger' in en die heet anode Dat een zwart laagje in een buis bestaat uit 'overleden elektronen' vind ik trouwens maar een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 Dag Roger. Groeten, Jerry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 oktober 2009 Author Report Share Posted 9 oktober 2009 Hoe is het met de Omega's? Groeten, Jerry. Zoals altijd .... prima... Kom maar eens 'n keer luisteren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 maar wanneer de verschillen tussen de verschillende versterkertypes zo groot zouden zijn, dat er met de ene niet te leven valt en de andere voor jouw het goede uit de muziek haalt is dat toch prima. Hallo Hans, Ik ben ooit op zoek geweest naar een andere eindversterker en had vanwege de beschikbare ruimte, gekozen voor klasse D. Ik ben niet over een nacht ijs gegaan en heb er een aantal gehoord op mijn eigen boxen en kabels en CD speler. Jij noemt in bovenstaande quote verschillen tussen verschillende principes. Ik kan je vertellen dat er ook enorme verschillen zitten tussen verschillende klasse D versterkers. Als je dus gaat vergelijken tussen de verschillende principes, moet je zeker van elk principe een paar kandidaten testen. Je voelt hem al aankomen: Onbegonnen werk. En dan valt er over smaak ook nog eens niet te twisten. Ik ben overigens zeer tevreden over mijn buis voor- en Klasse D eindversterker. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 oktober 2009 Author Report Share Posted 9 oktober 2009 Ik ben overigens zeer tevreden over mijn buis voor- en Klasse D eindversterker. Groet, Leobus Dat weet ik, ik heb die eens gehoord weet je nog. Dat waren de eerste klasse D's die mij lieten horen dat er wel degelijk muziek uit kan komen. Tot die tijd en ook vaak daarna bleek het met klasse D toch bedroevend gesteld. Ondertussen heb ik meer goede gehoord. Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe die zich houden t.o.v. buizen en transistors (kl a + a-b ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 Als de speakers van Klaas worden gebruikt kom ik misschien ook wel. Maar niet om te tillen! Hoi Mumsoft, je mag hier ook komen luisteren, neem je transistor versterker en muziek mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 of hier ;-) Maar Jack zal wel dichterbij zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 Als de speakers van Klaas worden gebruikt kom ik misschien ook wel. Maar niet om te tillen! Hoi Mumsoft, je mag hier ook komen luisteren, neem je transistor versterker en muziek mee. O, dat lijkt me leuk. Dat transistordingetje van mij weegt 8 kg en kan gemakkelijk in de schoudertas (dan kan ik er mee zwaaien als ik enge langharige kerels tegenkom ) Ik ben ook erg benieuwd hoe die zich verhoudt met jouw MvdV buizenversterker. Ik stuur wel een PB voor de afspraak. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 oktober 2009 Report Share Posted 9 oktober 2009 of hier ;-) Maar Jack zal wel dichterbij zijn Ook bedankt. Zaanstad is idd wat behapbaarder. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 oktober 2009 Report Share Posted 10 oktober 2009 Vandaar dat ik erg benieuwd ben hoe die zich houden t.o.v. buizen en transistors (kl a + a-b ). Kom gerust eens hier luisteren Hans. De MF Tri-Vista heeft een appart gevoede klasse A (Raytheon 5703WB) buizen voorversterker met 2 ook appart gevoede mono transistor eindversterkers in zich. Het lijkt een ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 10 oktober 2009 Report Share Posted 10 oktober 2009 .....................(dan kan ik er mee zwaaien als ik enge langharige kerels tegenkom ) . .....ben ik blij dat die versterker in het rek stond, en niet in een schoudertas zat toen ik bij jou ben geweest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 oktober 2009 Report Share Posted 10 oktober 2009 .....................(dan kan ik er mee zwaaien als ik enge langharige kerels tegenkom ) . .....ben ik blij dat die versterker in het rek stond, en niet in een schoudertas zat toen ik bij jou ben geweest. goed lezen he .............................................................alhoewel Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 oktober 2009 Report Share Posted 10 oktober 2009 Ik bedoel eigenlijk... ...mijn handtasje M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts