buizenbart Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 @Leobus: Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 ik noem dat gewoon blabla volgen mij zit je bij een buizen sekte natuurlijk buis is het beste ,stop met die onzin En jij bent duidelijk de nieuwste trol hear. Pleur toch op joh, betreurenswaardig persoon Bart, dit is duidelijk een geval van veel geschreeuw en weinig wol... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 En jij bent duidelijk de nieuwste trol hear. Pleur toch op joh, betreurenswaardig persoon Hallo, (dit hallo is niet voor Wol bedoeld; zie verder) Ook maar even off topic dan! Hebben jullie ooit gezien hoe een zekere Monty Roberts paarden opvoedt. Hij laat ze een poosje in een ronde omheining rennen en vervolgens gaat hij over tot negeren. Binnen de kortste keren is het beest zo mak als een lammetje en komt zeer onderdanig naar Monty toe. Hij (het paard) wil immers graag bij de groep horen. Dat heb je met dit soort trollen ook. Ze willen ook ergens bij horen; desnoods op een negatieve manier. Laat ze gewoon even rennen (posten dus) en negeer ze gewoon. Grote kans dat ze hun fatsoen gaan houden of verdwijnen. In beide gevallen: doel bereikt! Denk nou niet dat mensen anders reageren dan paarden; we zijn per slot van rekening allemaal levende wezens met veelal dezelfde trekjes. Ik denk dat M44 daar nog wel wat over kan zeggen. Groet, Leobus ik kan hier met het grootste gemak iets positiefs danwel negatiefs uithalen. graag nadere uitleg leobus. anders moet ik gaan invullen. en ik probeer me juist de laatste tijd alleen bezig te houden met wat MIJ aangaat. ik probeer niet op de barrikade te springen voor anderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 ik noem dat gewoon blabla volgen mij zit je bij een buizen sekte natuurlijk buis is het beste ,stop met die onzin En jij bent duidelijk de nieuwste trol hear. Pleur toch op joh, betreurenswaardig persoon Bart, dit is duidelijk een geval van veel geschreeuw en weinig wol... En weinig verstand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 altijd gezellig zo'n gloeilampen topic. schijnt zelfs in denhaag een issue te zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 oktober 2009 Author Report Share Posted 14 oktober 2009 noem mij eens de voordelen van een buizen versterker , wat die wel aan kan ze zeggen buis dit en buis dat, maar daar zit ook nog een uitgang trafo in, maar een hele goede ben ik in de afgelopen dertig jaar niet tegen gekomen of de bas is niet goed of het hoog loop vast of klinkt schril het allemaal zo opgepept Alle vooroordelen op een rijtje. Ik kan alleen maar zeggen dat je de laatste 30 jaar dan niet goed hebt opgelet. Bovendien gaat het in dit topic helemaal niet over beter of slechter, maar over de door Spectral geconstateerde eigenschap dat een buizenversterker wat toevoegd. Ik denk overigens dat zelfs d Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 ik kan hier met het grootste gemak iets positiefs danwel negatiefs uithalen. graag nadere uitleg leobus. anders moet ik gaan invullen. Hallo M44 Niks negatiefs bedoeld hoor. Voor zover ik weet, ben jij in het dagelijks leven bezig met het doorgronden van mensen. Daar zul je vast wel dierlijke trekjes tegenkomen. Ik beschouw jou als deskundige. Ikzelf ben maar amateur psycholoog. Sorry voor het feit dat het voor dubbele uitleg vatbaar was. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 ik kan hier met het grootste gemak iets positiefs danwel negatiefs uithalen. graag nadere uitleg leobus. anders moet ik gaan invullen. Hallo M44 Niks negatiefs bedoeld hoor. Voor zover ik weet, ben jij in het dagelijks leven bezig met het doorgronden van mensen. Daar zul je vast wel dierlijke trekjes tegenkomen. Ik beschouw jou als deskundige. Ikzelf ben maar amateur psycholoog. Sorry voor het feit dat het voor dubbele uitleg vatbaar was. Groet, Leobus gelukkig bedankt voor de uitleg leobus. het zoals jij het noemt " doorgronden van mensen" is voor mij geen keuze. ik kan niet anders via een scherm is dat voor mij moeilijker. maar mensen lezen komt gelukkig geen spelling aan te pas maar om op je vraag terug te komen. helaas daar kan ik niets over vertellen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Stevig laag geloof ik ook direct, gecontroleerd laag is iets waar een aantal buizen versterkers niet heel goed in zijn, dat hoeft niet erg te zijn. Maar het aantal transistor versterkers dat een woofer goed onder controle houd is groter dan het aantal buizenversterkers diie dat doen. Ooit een set dure Atma einversterkers gezien, had even met de verkoper zitten babbelen en volgens hem waren het hele goede versterker voor mid en hoog, maar als je en goede laagcontrole wou moest je toch wat anders kopen. Die Atma waren dacht ik 140watt mono blokken. Zou dat te wijten kunnen zijn aan de speakers ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Zou dat te wijten kunnen zijn aan de speakers ? Ik had al zien staan en dacht "reageer maar niet" Ja d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 Bovendien gaat het in dit topic helemaal niet over beter of slechter, maar over de door Spectral geconstateerde eigenschap dat een buizenversterker wat toevoegd. Ik denk overigens dat zelfs d Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 (...) De man geeft zijn mening, een mening hoeft niet gefundeerd te zijn.Zelf ben ik ook geen voorstander van (politiek) populisme. Beste mordante, "Een mening hoeft niet gefundeerd te zijn"? Dan kan elke gek zomaar alles beweren en toch gelijk hebben... (Dat zoiets op een bepaald audioforum wordt geaccepteerd, betekent nog niet dat het goed is!) Als een mening w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 Zou dat te wijten kunnen zijn aan de speakers ? Ik had al zien staan en dacht "reageer maar niet" dat denk ik bij iedere discussie over buizenversterkers, "ze hebben gen benul van luidsprekers". Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 (...) De man geeft zijn mening, een mening hoeft niet gefundeerd te zijn.Zelf ben ik ook geen voorstander van (politiek) populisme. Beste mordante, "Een mening hoeft niet gefundeerd te zijn"? Dan kan elke gek zomaar alles beweren en toch gelijk hebben... (Dat zoiets op een bepaald audioforum wordt geaccepteerd, betekent nog niet dat het goed is!) Als een mening w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 Zou dat te wijten kunnen zijn aan de speakers ? Ik had het al zien staan en dacht "reageer maar niet" dat denk ik bij iedere discussie over buizenversterkers, "ze hebben gen benul van luidsprekers". Luidsprekers en de versterker moeten goed op elkaar afgestemd zijn, als d Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 net als een goede bank die je geen te dure hypotheek verstrekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 oktober 2009 Report Share Posted 15 oktober 2009 net als een goede bank die je geen te dure hypotheek verstrekt Dan moet je dus niet naar "De Slechte Bank" gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 jullie zijn wel snugger ik bedoel slim Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 net als een goede bank die je geen te dure hypotheek verstrekt Dan moet je dus niet naar "De Slechte Bank" gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 Een goede bank bestaat niet. Let maar op, over 20 jaar beginnen de problemen. Dan zijn veel hypotheken uit het "beleggingspolis" tijdperk 30 jaar verder, en zal blijken, dat de opbrengst van de polis nog lang niet de schuld dekt. Vooral de hypotheken waar geen spaardeel in de polis zit, zullen problemen veroorzaken. Dit krijgt nog wel een staartje! en geldt echt niet alleen voor De Slechte Bank of De Slimme Bankeigenaar of De Sluwe Boef. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 Een goede bank bestaat niet. Let maar op, over 20 jaar beginnen de problemen. Dan zijn veel hypotheken uit het "beleggingspolis" tijdperk 30 jaar verder, en zal blijken, dat de opbrengst van de polis nog lang niet de schuld dekt. Vooral de hypotheken waar geen spaardeel in de polis zit, zullen problemen veroorzaken.Dit krijgt nog wel een staartje! en geldt echt niet alleen voor De Slechte Bank of De Slimme Bankeigenaar of De Sluwe Boef. ...en iets nieuws is dat ook niet! Toen zo'n dertig jaar geleden een goede vriend in Hengelo werkte, in de Vredesindustrie*, gingen veel jongelui met optimistische toekomstperspectieven wonen in een nieuwbouwbuurt, de "Hasseler Es". Ze konden vaak hun huis alleen kopen wanneer beide partners bleven werken. En ze namen een zgn. "groeihypotheek". Want ze waren er van overtuigd, dat ze steeds meer zouden gaan verdienen. Maar het ging niet zo jofel met cr Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Buizen hebben een 'mooiere' vervorming ,waardoor ze aangenamer klinken. Tevens hebben buizen meer last van microfonie, dat misschien het ruimtelijke effect creeert. (Dat wat wordt weergegeven door de luidspreker in de ruimte ,wordt weer opgepakt door de buizen en met minieme vertraging en volume weer weergegeven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Buizen hebben een 'mooiere' vervorming ,waardoor ze aangenamer klinken. Buizen vervormen maximaal op maximaal vermogen, transistoren vervormen minimaal op maximum vermogen, dit verschil wordt nogal eens over het hoofd gezien bij het vergelijken van versterkers, daarnaast overheersen de even harmonischen bij buizen, terwijl transistoren - halfgeleiders in het algemeen - een overdaad aan oneven harmonischen produceren, inderdaad bijzonder onplezierig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Die vervorming word er altijd bijgehaald maar zegt helemaal niets aangezien de grootste vervorming in de speakers plaatsvind wat maakt het uit als je 0.001% of met hele getallen achter de komma aan komt zetten als je luidsprekers tientallen procenten vervormt. Dat een goeie buizen versterker beter klinkt dan een transistor komt gewoon doordat een triode het meest liniaire versterker element is dat er ooit uitgevonden is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts