bossmannetje Posted 4 oktober 2009 Report Share Posted 4 oktober 2009 Op klusgebied ben ik net in staat om een kruiskop-schroevendraaier zonder levensgevaar te hanteren. Technische kennis ook zeer beperkt. Dus svp niet teveel jargon. De woofers uit mijn BOSE boxen hebben na bijna 30 jaar afscheid genomen van hun foamranden; of andersom. Ik heb geen zin in plakken & klooien met wasknijpers, dus woofers vervangen. Specificaties van BOSE voor de 301 woofers zijn: 8 inch 8 ohm crossover 1.5 kHz/2.5 kHz belastbaarheid tot 75 watt Ik weet nu niet welk frequentiebereik ik moet hebben voor de nieuwe woofers. Wb kwaliteit stel ik geen al te hoge eisen, de 301 was op z'n best een middenklasser. Dus Bijv. is de VISATON LMC 20 een geschikte vervanger of heeft iemand een betere suggestie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 oktober 2009 Report Share Posted 4 oktober 2009 Op klusgebied ben ik net in staat om een kruiskop-schroevendraaier zonder levensgevaar te hanteren. Technische kennis ook zeer beperkt. Dus svp niet teveel jargon. De woofers uit mijn BOSE boxen hebben na bijna 30 jaar afscheid genomen van hun foamranden; of andersom. Ik heb geen zin in plakken & klooien met wasknijpers, dus woofers vervangen. Specificaties van BOSE voor de 301 woofers zijn: 8 inch 8 ohm crossover 1.5 kHz/2.5 kHz belastbaarheid tot 75 watt Ik weet nu niet welk frequentiebereik ik moet hebben voor de nieuwe woofers. Wb kwaliteit stel ik geen al te hoge eisen, de 301 was op z'n best een middenklasser. Dus Bijv. is de VISATON LMC 20 een geschikte vervanger of heeft iemand een betere suggestie? Je hoeft dat plakken helemaal niet zelf te doen. Audiolab in Follega doet dat keurig voor je. Altijd goedkoper dan nieuwe woofers. Anders kun je met je speakers b.v. naar Speakerland, Remo of Speaker en Co, gaan. Daar hebben ze zeker een vervangend type. In het uiterste geval kun je Bose eens benaderen. 'ns kijken hoe de service d Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 oktober 2009 Report Share Posted 4 oktober 2009 bose service werkt over het algemeen prima. willen mij nog graag te woord staan over mijn versterkertje. mij tip. koop voor een habbekrats 2 latere modellen. volgens mij kost je dat de kop niet op marktplaats Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 oktober 2009 Report Share Posted 4 oktober 2009 zo te zien een euro of 50/60,- heb je 2 andere speakers. schroef de woofer eruit, zet in je oude kast. rest berg je weg voor reserve onderdelen. volgens mij waren de 301 en de 301 versie 2 stiekem identiek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 4 oktober 2009 Report Share Posted 4 oktober 2009 De beste woofer voor een Bose 301 is een Monacor SP-90. Die kost ca 35,- per stuk en past gewoon. De woofer is bij de 301 ongefilterd. Het filter van een 301 bestaat uit een enkele bipolaire elko voor het hoog. Met die Monacor gaat de 301 ook nog beter klinken. Tip: Vervang dan ook gelijk de interne bedrading door een stuk 1,5mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 oktober 2009 Report Share Posted 4 oktober 2009 mischien hoeft ie wel niet beter te klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 mischien hoeft ie wel niet beter te klinken Beste m44, Het zal voor jou een verrassing zijn... maar de meeste mensen waarderen een verbetering positief! En vooral wanneer die nog goedkoop is ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 Op klusgebied ben ik net in staat om een kruiskop-schroevendraaier zonder levensgevaar te hanteren. Technische kennis ook zeer beperkt. Dus svp niet teveel jargon. De woofers uit mijn BOSE boxen hebben na bijna 30 jaar afscheid genomen van hun foamranden; of andersom. Ik heb geen zin in plakken & klooien met wasknijpers, dus woofers vervangen. Specificaties van BOSE voor de 301 woofers zijn: 8 inch 8 ohm crossover 1.5 kHz/2.5 kHz belastbaarheid tot 75 watt Ik weet nu niet welk frequentiebereik ik moet hebben voor de nieuwe woofers. Wb kwaliteit stel ik geen al te hoge eisen, de 301 was op z'n best een middenklasser. Dus Bijv. is de VISATON LMC 20 een geschikte vervanger of heeft iemand een betere suggestie? Beste m44, Het zal voor jou een verrassing zijn... maar de meeste mensen waarderen een verbetering positief! En vooral wanneer die nog goedkoop is ook. en wil jij dan bij hem thuis dat komen doen? hij heeft geen zin in allerlei technisch geneuzel en gedoe. hij wil gewoon 2 andere woofers erin. dus schuifjes eraf, schuifjes erop en dan goed opletten of ie + & - niet door elkaar haalt. hij speelt met deze dingen al jaaaaren waarschijnlijk en ze bevallen hem goed. typisch audiofiel geneuzel om hem dan te gaan vertellen dat ze niet goed zijn en dat ie een kabeltje moet gaan vervangen. mensen dingen aanpraten word erg veel geld mee verdiend binnen de audio. bijv dat kasten van speksteen moeten zijn....... ik weet dat sodejuu het goed bedoelt maar niet iedereen denkt zo. en jij bemoeit je hier puur en alleen mee om te trollen kijken of kraus en goodtube nu ook komen met commentaar. lijkt me wel zo logisch Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 (...) en jij bemoeit je hier puur en alleen mee om te trollen (...) Beste m44, Ik gaf alleen aan dat Sodejuu gelijk had, en dat jouw reactie nergens op slaat. (Zoals gewoonlijk.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 (...) en jij bemoeit je hier puur en alleen mee om te trollen (...) Beste m44, Ik gaf alleen aan dat Sodejuu gelijk had, en dat jouw reactie nergens op slaat. (Zoals gewoonlijk.) en weer trollen goedzo grote jongen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 (...) en jij bemoeit je hier puur en alleen mee om te trollen (...) Beste m44, Ik gaf alleen aan dat Sodejuu gelijk had, en dat jouw reactie nergens op slaat. (Zoals gewoonlijk.) en weer trollen goedzo grote jongen Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 kijken of kraus en goodtube nu ook komen met commentaar. Commentaar? nee hoor, niets aan toe te voegen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 kijken of kraus en goodtube nu ook komen met commentaar. Commentaar? nee hoor, niets aan toe te voegen verassend Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 oktober 2009 Report Share Posted 5 oktober 2009 (...) verassend Door hun gebrekkige argumentatie en vaak ontoereikende logica, maar evenzeer als gevolg van hun gebrekkige taalvaardigheid - met name de onbeholpen formuleringen, de grammaticale fouten en de dikwijls onjuiste spelling! - is het voor de beter opgeleiden onder ons vaak moeilijk de intellectueel zwakkeren serieus te nemen. Want "Met spelling en grammatica is het net als met kleding," aldus destijds prof. A.A. Reichling (Universiteit van Amsterdam): "Het is eigenlijk volstrekt onbelangrijk, maar moet wel altijd correct zijn." Neem nu bovenstaand voorbeeld. Ongetwijfeld werd hier "verrassend" (van "verrassen": onverwacht iemand iets aangenaams aandoen) bedoeld, en niet "verassend" (van "verassen": door verbranding of verkoling tot as vergaan). Het is zo jammer, dat de taalzwakken met zulke miskleunen telkens weer minachting en spot over zich afroepen! Wat kunnen de taalvaardigen dan doen, om de taalzwakken hier tegen te beschermen? Zou het niet een goed idee zijn om "taalmentoren" aan te stellen, naar wie forummers met een slechte taalbeheersing hun bijdragen ter correctie kunnen sturen, alvorens deze worden gepubliceerd? Om hiermee een goed begin te maken: m44 mag voortaan al zijn bijdragen eerst naar mij toe sturen ter correctie. Ik zal hem graag niet alleen met de formele, maar ook met de inhoudelijke aspecten helpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 bravo ga zo door stuur me anders weer een keer een PM om me de huid vol te schelden. dat doe je ook heel goed. tuurlijk ontken je dat later weer als jij het maar kwijt bent he Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 [...]Het is zo jammer, dat de taalzwakken met zulke miskleunen telkens weer minachting en spot over zich afroepen! [...] Het is inderdaad jamer voor bepaalde taalvaardigen dat ze zich daartoe laten verleiden. Het zou je sieren als je grammatica en spelling uit de discussie houdt. Er zijn vast wel andere forums (markten) waar jij dit ei kunt leggen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Ik dacht dat het hier over een woefer voor die Bose dingen ging.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 moet je bij klaas feenstra zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 moet je bij klaas feenstra zijn die forumt niet, dus ff bellen ! (en het kan zijn, dat hij niet opneemt, want hij is druk aan de hobby met mijn toekomstige steentjes ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 als ik bel zal spido wel opnemen dan he? aangezien klaas feenstra en spido dezelfde personen zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 als ik bel zal spido wel opnemen dan he? aangezien klaas feenstra en spido dezelfde personen zijn Beste m44, Wat beweer je nu weer? Dat Klaas Feenstra en Spido dezelfde personen (meervoud!) zijn? Wat een rare bewering! Echt weer iets voor jou... Spido is Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 [...]Het is zo jammer, dat de taalzwakken met zulke miskleunen telkens weer minachting en spot over zich afroepen! [...] Het is inderdaad jamer voor bepaalde taalvaardigen dat ze zich daartoe laten verleiden. Het zou je sieren als je grammatica en spelling uit de discussie houdt. Er zijn vast wel andere forums (markten) waar jij dit ei kunt leggen. M rc Beste mumsoft, Spido heeft geen sier nodig! Jammer dat jij "jamer" schreef... En een ei leggen laat Spido liever aan anderen over. Soms kruipt er namelijk een heel raar kuikentje uit zo'n eitje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 het houdt echt op bij mij wijzen op spellings en taal fouten he? laat wel zien hoe wanhopig je bent. de oude ad hominem routine probeer de persoon die iets roept belachelijk te maken. dan hoef je niets met zijn uitspraken te doen. wijs hem op zijn irrelevante fouten om je zelf superieur te kunnen voelen maar sommige hier zullen zien wat ik zie. het ware nare gezicht van klaas feenstra. ik ga ook stoppen om te zeggen dat klass wel oke is en alleen spido een pak voor zijn broek verdiend. klaas ben ik ook klaar mee. en ik zal zeggen. ga zo door klaas vooral met die leuke pm. ga zo door Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Wat een miere geneuk,............................of was het nou mierengeneuk,..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 6 oktober 2009 Report Share Posted 6 oktober 2009 Het is hear weer reuze gezellig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts