Jump to content

Geluidreflecterend materiaal

Sascha
 Share

Recommended Posts

Ik ben bezig met een onderzoek naar geluidslocalisatie. Er zal gedurende dit onderzoek uit verschillende boxen geluiden worden aangeboden. Wanneer er een geluidreflecterende plaat op de grond ligt kan de verticale richting waar het geluid vandaan komt beter worden waargenomen.

Nu moet dit een geluidreflecterende plaat zijn die opvouwbaar is, daar ik deze mee moet nemen naar verschillende adressen.

Heeft iemand enig idee hoe ik aan dit materiaal kan komen en wat ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Ik ben bezig met een onderzoek naar geluidslocalisatie. Er zal gedurende dit onderzoek uit verschillende boxen geluiden worden aangeboden. Wanneer er een geluidreflecterende plaat op de grond ligt kan de verticale richting waar het geluid vandaan komt beter worden waargenomen.

Nu moet dit een geluidreflecterende plaat zijn die opvouwbaar is, daar ik deze mee moet nemen naar verschillende adressen.

Heeft iemand enig idee hoe ik aan dit materiaal kan komen en wat ik hiervoor het beste kan gebruiken?

Interessant, kun je misschien iets meer vertellen over je onderzoek?

Het onderzoek gaat over het mentaal vormen van een spatial image, een soort ruimtelijke representatie is dat.

Het idee is dat je woorden visualiseert, dus dat je het woord voor je ziet wanneer je dit leest.

Nu ga ik in mijn onderzoek testen of deze spatial image ook gevormd wordt bij enkel auditieve input.

Het visuele onderzoek wat al is uitgevoerd betreft dit:

Als er twee woorden worden aangeboden en de vraag is of deze bij elkaar horen, is er verschil in reactietijd wanneer deze woorden in een bepaalde volgorde worden getoond.

Wanneer bijvoorbeeld de woorden zolder en kelder worden getoond in een verticale volgorde en zolder staat boven en kelder staat onder, dan is de reactiesnelheid korter dan wanneer kelder boven staat. Het idee hierachter is dus dat je een visuele representatie vormt van de woorden zolder en kelder. Omdat wanneer zolder boven staat, dit overeenkomt met de werkelijke ruimtelijke verhouding is je reactiesnelheid korter.

Ik wil gaan onderzoeken of dit ook mogelijk is met auditieve aanbieding. Dus de woorden enkel laten horen uit een hoge of lage box.

Uit ander onderzoek blijkt dat dit hoogteverschil beter wordt waargenomen wanneer er geluidsreflecterend materiaal op de vloer ligt. Vandaar dat ik dit nodig heb om mee te nemen naar de participanten die ik zal gaan onderzoeken.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.

Vandaar dat ik dit nodig heb om mee te nemen naar de participanten die ik zal gaan onderzoeken.

Sacha,

vrijwel iedere vloer waar hgeen tapijt op ligt is hard, reflecterend. Dus gewoon situaties kiezen met plavuizen, beton, parket en als er een kleed ligt dit weg rollen.

Wil je het echt reproduceerbaar en herhaalbaar aanpakken, koop een doos klik-laminaat.