Jump to content

Hoe verbeteren jullie je draaitafel..??

WanFie
 Share

Recommended Posts

Wat ook een verschil is met de Fat Bob, dat de arm via de kunststof chassisplaat met het lager zit verbonden.

Hoi Hans,

Het plexiglas deel waarop de arm(en) gemonteerd worden heeft de vorm van een halve cirkel van ca. 25 mm. dik en 12 cm. breed en staat volledig los van het 40 mm dikke chassisdeel waarin het bovendeel van de FMD en de lagerpen is geplaatst. Alleen via de enorme boortorens zou nog contact kunnen worden gemaakt het lager geplaatste chassisdeel maar die zijn individueel gedempt. Zover ik kan beoordelen is er dus geen sprake van contact met het lager en dat is tevens een belangrijk verschil met de Leonardo waar alles in

Wat ook een verschil is met de Fat Bob, dat de arm via de kunststof chassisplaat met het lager zit verbonden.

Hoi Hans,

Het plexiglas deel waarop de arm(en) gemonteerd worden heeft de vorm van een halve cirkel van ca. 25 mm. dik en 12 cm. breed en staat volledig los van het 40 mm dikke chassisdeel waarin het bovendeel van de FMD en de lagerpen is geplaatst. Alleen via de enorme boortorens zou nog contact kunnen worden gemaakt het lager geplaatste chassisdeel maar die zijn individueel gedempt. Zover ik kan beoordelen is er dus geen sprake van contact met het lager en dat is tevens een belangrijk verschil met de Leonardo waar alles in

Supermooie tafel Paul.

Beaam ik ten volle

Als er eens tijd is inde toekomst of voorjaar, kom ik graag eens naar die bassisten bij je luisteren

Maar ook over je interieur praten want ik meen daar in het verleden mooie foto's van gezien te hebben, of vergis ik mij weer

Gr

Stef

Supermooie tafel Paul.

Beaam ik ten volle

Als er eens tijd is inde toekomst of voorjaar, kom ik graag eens naar die bassisten bij je luisteren

Maar ook over je interieur praten want ik meen daar in het verleden mooie foto's van gezien te hebben, of vergis ik mij weer

Gr

Stef

Dan maken we daar gewoon tijd voor, Stef. Ben bang dat je je weer vergist want mijn interieur is duidelijk ondergeschikt aan de set, die een flink deel van de ruimte inpikt. We houden van modern maar de donkergroene leren bankjes zijn inmiddels ook al weer 13 jaar oud en eentje er van staat sinds kort met een afgebroken poot op zolder z'n verdere lot af te wachten. Op die plek staat nu een oud IKEA-stoeltje. :D

Supermooie tafel Paul.

Beaam ik ten volle

Gr

Stef

Dan maken we daar gewoon tijd voor, Stef. Ben bang dat je je weer vergist want mijn interieur is duidelijk ondergeschikt aan de set, die een flink deel van de ruimte inpikt. We houden van modern maar de donkergroene leren bankjes zijn inmiddels ook al weer 13 jaar oud en eentje er van staat sinds kort met een afgebroken poot op zolder z'n verdere lot af te wachten. Op die plek staat nu een oud IKEA-stoeltje. :D

Paul,

Jij hebt dus een paar jaar terug niet verbouwd en een mooie houten vloer gelegd? Set stond eerst in de breedte en toen in de lengte want ej vond de klank niet ok ... :)

Sorry als ik mij vergis, de 40 voorbij h

analoog heeft allen maar zin als je de elpee,s draait voor 1985 denk ik

tegenwoordig word 90 procent digitaal opgenomen dus je krijg het geluid van de DA convertor er bij op de plaat :D

analoog heeft allen maar zin als je de elpee,s draait voor 1985 denk ik

tegenwoordig word 90 procent digitaal opgenomen dus je krijg het geluid van de DA convertor er bij op de plaat :D

Op zich helemaal geen probleem, mits de resolutie maar hoog genoeg is.

:)

Paul,

Gebruik je eigenlijk die zware ronde aandrukring voor alle lp's?

Greetz,

Lestat

Die stabilisatiering is van RVS en weegt 3.5 kg. Ik heb 'm in het begin een paar keer uitgeprobeerd bij wat hobbelige platen maar vind het een onding in gebruik. Hij is lastig te plaatsen vanwege de krappe marge door plexiglas rand om het plateau, gaat erg strak over het plateau en veroorzaakt daardoor lelijke krassen in het accryl.

Bovendien is die ring aan de brede kant waardoor ik de radius van de SME-armen niet optimaal kan instellen. Bij correcte afstelling (215 mm. van hart spindel tot naaldtip) komt de ring tegen de armsteunen op. Ook met de extra marge die SME daarvoor geeft (max. 3 mm. extra) gaat dat net niet lukken. Nu kan ik die armsteunen wel modificeren maar op dit moment zit de ring, met correct afgestelde armen, permanent op het plateau en wordt vooral de 760 gram zware puck gebruikt om lp's vlak te drukken. Voordelen heeft de permanente plaatsing zo ook nog omdat de zware ring extra massa aan het plateau geeft en bovendien kan ik, met de ring er op, het plateau gemakkelijker een "slinger" geven voordat ik de motoren opstart. Verder ben ik er dus nog niet echt weg van.

En zoals beloofd de foto van de Orion Reference uit de review van Hifi & Records ...

anim_puke.gif:rolleyes:

Als je de foto bedoeld moet ik het volledig met je eens zijn Bart, die doet die tafel geen eer aan, om het maar netjes uit te drukken.

De tafel vind ik een prachtding in het echt.