Audiopaul Posted 11 oktober 2009 Report Share Posted 11 oktober 2009 Een alu plateau komt wellicht ook op dat lijstje... E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 oktober 2009 Report Share Posted 11 oktober 2009 Wat ook een verschil is met de Fat Bob, dat de arm via de kunststof chassisplaat met het lager zit verbonden. Hoi Hans, Het plexiglas deel waarop de arm(en) gemonteerd worden heeft de vorm van een halve cirkel van ca. 25 mm. dik en 12 cm. breed en staat volledig los van het 40 mm dikke chassisdeel waarin het bovendeel van de FMD en de lagerpen is geplaatst. Alleen via de enorme boortorens zou nog contact kunnen worden gemaakt het lager geplaatste chassisdeel maar die zijn individueel gedempt. Zover ik kan beoordelen is er dus geen sprake van contact met het lager en dat is tevens een belangrijk verschil met de Leonardo waar alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 oktober 2009 Author Report Share Posted 11 oktober 2009 Wat ook een verschil is met de Fat Bob, dat de arm via de kunststof chassisplaat met het lager zit verbonden. Hoi Hans, Het plexiglas deel waarop de arm(en) gemonteerd worden heeft de vorm van een halve cirkel van ca. 25 mm. dik en 12 cm. breed en staat volledig los van het 40 mm dikke chassisdeel waarin het bovendeel van de FMD en de lagerpen is geplaatst. Alleen via de enorme boortorens zou nog contact kunnen worden gemaakt het lager geplaatste chassisdeel maar die zijn individueel gedempt. Zover ik kan beoordelen is er dus geen sprake van contact met het lager en dat is tevens een belangrijk verschil met de Leonardo waar alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 11 oktober 2009 Report Share Posted 11 oktober 2009 Daar valt volgens mij weinig meer aan te verbeteren. .....alhoewel, met DT's weet je maar nooit wat er nu weer uitgevonden word. Supermooie tafel Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 oktober 2009 Report Share Posted 11 oktober 2009 Supermooie tafel Paul. Beaam ik ten volle Als er eens tijd is inde toekomst of voorjaar, kom ik graag eens naar die bassisten bij je luisteren Maar ook over je interieur praten want ik meen daar in het verleden mooie foto's van gezien te hebben, of vergis ik mij weer Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 oktober 2009 Report Share Posted 11 oktober 2009 Supermooie tafel Paul. Beaam ik ten volle Als er eens tijd is inde toekomst of voorjaar, kom ik graag eens naar die bassisten bij je luisteren Maar ook over je interieur praten want ik meen daar in het verleden mooie foto's van gezien te hebben, of vergis ik mij weer Gr Stef Dan maken we daar gewoon tijd voor, Stef. Ben bang dat je je weer vergist want mijn interieur is duidelijk ondergeschikt aan de set, die een flink deel van de ruimte inpikt. We houden van modern maar de donkergroene leren bankjes zijn inmiddels ook al weer 13 jaar oud en eentje er van staat sinds kort met een afgebroken poot op zolder z'n verdere lot af te wachten. Op die plek staat nu een oud IKEA-stoeltje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 oktober 2009 Report Share Posted 11 oktober 2009 Supermooie tafel Paul. Beaam ik ten volle Als er eens tijd is inde toekomst of voorjaar, kom ik graag eens naar die bassisten bij je luisteren Maar ook over je interieur praten want ik meen daar in het verleden mooie foto's van gezien te hebben, of vergis ik mij weer Gr Stef Dan maken we daar gewoon tijd voor, Stef. Ben bang dat je je weer vergist want mijn interieur is duidelijk ondergeschikt aan de set, die een flink deel van de ruimte inpikt. We houden van modern maar de donkergroene leren bankjes zijn inmiddels ook al weer 13 jaar oud en eentje er van staat sinds kort met een afgebroken poot op zolder z'n verdere lot af te wachten. Op die plek staat nu een oud IKEA-stoeltje. Paul, Jij hebt dus een paar jaar terug niet verbouwd en een mooie houten vloer gelegd? Set stond eerst in de breedte en toen in de lengte want ej vond de klank niet ok ... Sorry als ik mij vergis, de 40 voorbij h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Paul, Jij hebt dus een paar jaar terug niet verbouwd en een mooie houten vloer gelegd? Set stond eerst in de breedte en toen in de lengte want ej vond de klank niet ok ... Sorry als ik mij vergis, de 40 voorbij h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 @ AudioPaul: Waar heb jij dat LED lampje vandaan? Lijkt me ideaal voor late luistersessies... Verder is de tafel in het echt nog veel mooier... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 @ AudioPaul: Waar heb jij dat LED lampje vandaan? Lijkt me ideaal voor late luistersessies... Verder is de tafel in het echt nog veel mooier... Dat LED-lampje heb ik bij de Kwantum gekocht, kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 (...) Dat LED-lampje heb ik bij de Kwantum gekocht, kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 (...) Dat LED-lampje heb ik bij de Kwantum gekocht, kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 (...) Dat LED-lampje heb ik bij de Kwantum gekocht, kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 (...) Dat LED-lampje heb ik bij de Kwantum gekocht, kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 (...) Dat LED-lampje heb ik bij de Kwantum gekocht, kostte iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Heeftie mazzel, want dit is ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Ik zou alleen die lamp niet op de headshell monteren.... Leek me handig, ik zal 'm er weer afhalen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Over verbeteringen gesproken: in de meest recente >> Hif & Records << staat een fraaie test met veel foto's van de Transrotor Orion Reference, waarvoor ik Audiovorden nogmaals wil bedanken voor de scan van deze review. Ten opzichte van de "gewone" Orion is er, vanwege de vele aanvragen hiervoor, een aluminium plateau geplaatst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 analoog heeft allen maar zin als je de elpee,s draait voor 1985 denk ik tegenwoordig word 90 procent digitaal opgenomen dus je krijg het geluid van de DA convertor er bij op de plaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 14 oktober 2009 Author Report Share Posted 14 oktober 2009 analoog heeft allen maar zin als je de elpee,s draait voor 1985 denk ik tegenwoordig word 90 procent digitaal opgenomen dus je krijg het geluid van de DA convertor er bij op de plaat Op zich helemaal geen probleem, mits de resolutie maar hoog genoeg is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Paul, Gebruik je eigenlijk die zware ronde aandrukring voor alle lp's? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Paul, Gebruik je eigenlijk die zware ronde aandrukring voor alle lp's? Greetz, Lestat Die stabilisatiering is van RVS en weegt 3.5 kg. Ik heb 'm in het begin een paar keer uitgeprobeerd bij wat hobbelige platen maar vind het een onding in gebruik. Hij is lastig te plaatsen vanwege de krappe marge door plexiglas rand om het plateau, gaat erg strak over het plateau en veroorzaakt daardoor lelijke krassen in het accryl. Bovendien is die ring aan de brede kant waardoor ik de radius van de SME-armen niet optimaal kan instellen. Bij correcte afstelling (215 mm. van hart spindel tot naaldtip) komt de ring tegen de armsteunen op. Ook met de extra marge die SME daarvoor geeft (max. 3 mm. extra) gaat dat net niet lukken. Nu kan ik die armsteunen wel modificeren maar op dit moment zit de ring, met correct afgestelde armen, permanent op het plateau en wordt vooral de 760 gram zware puck gebruikt om lp's vlak te drukken. Voordelen heeft de permanente plaatsing zo ook nog omdat de zware ring extra massa aan het plateau geeft en bovendien kan ik, met de ring er op, het plateau gemakkelijker een "slinger" geven voordat ik de motoren opstart. Verder ben ik er dus nog niet echt weg van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 En zoals beloofd de foto van de Orion Reference uit de review van Hifi & Records ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 En zoals beloofd de foto van de Orion Reference uit de review van Hifi & Records ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 En zoals beloofd de foto van de Orion Reference uit de review van Hifi & Records ... Als je de foto bedoeld moet ik het volledig met je eens zijn Bart, die doet die tafel geen eer aan, om het maar netjes uit te drukken. De tafel vind ik een prachtding in het echt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts