mumsoft Posted 13 oktober 2009 Report Share Posted 13 oktober 2009 Wat mij betreft, echt hoor, strijden de gebruikersinterface en de klank om de nummer 1 plaats, en wint voor mij de eerste. Want, of je nu naar Engeland, Tiel of naar Huizen gaat voor je modificatie, aan de gebruikersinterface doen de modificaties niets. M.a.w. bevalt het geluid niet, kun je het laten verbeteren, maar daar houdt het bij op. Linn lijkt mij typisch gericht op een zo fraai mogelijk geluid. Ik was niet onder de indruk van het gebruiksgemak. Linn leunt daarbij sterk op derde partijen. De Transporter doet het veel beter op gebruiksgemak, en dat lijkt me wel iets als je gekozen hebt voor een NAS. Het rip-probleem met m.n. klassieke muziek lost het echter niet op. Enfin, zo kwam mumsoft op de Olive Opus No.4, waar nu ook weer een verbeterde versie van uit is. Het geluid haalt het niet bij Linn, maar niet getreurd, er kan een DAC aan, en dan kun je tot grote hoogte stijgen. Hij is in pricipe zichzelf genoeg, maar praat met een NAS als daar een muziekserver op draait, bv Twonky. Ik krijg de indruk dat de audioclub -what's in a name- zich concentreert op precies het minst belangrijke aspect. Mijn onbescheiden mening... M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Wat mij betreft, echt hoor, strijden de gebruikersinterface en de klank om de nummer 1 plaats, en wint voor mij de eerste. [...] en helaas bij vrijwel alle apparaten is m.i. nu juist die (G)UI hopeloos. Ik zal wel weer ouderwets of zo zijn, ik heb b.v. ook de pest aan de "desktop", ik werk gewoon vanuit de verkenner/explorer/commander. Selecteer gewoon het bestand dat ik wil bewerken, horen of wat dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Ik las in de nieuwsbrief dat ze kwamen met de Logitech Duet, de Linn Majik DS en de Linn Klimax DS. Leuke vergelijking ik ben benieuwd naar jouw bevindingen in klank dan gebruik gemak is ondergeschikt natuurlijk. Ik heb zelf al eens een vergelijk mogen horen tussen de Transporter en de Majik DS en dat was niet echt een uitdaging voor de Linn. Ik ben benieuwd hoe dit naast elkaar klinkt. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Wat mij betreft, echt hoor, strijden de gebruikersinterface en de klank om de nummer 1 plaats, en wint voor mij de eerste. [...] en helaas bij vrijwel alle apparaten is m.i. nu juist die (G)UI hopeloos. Ik zal wel weer ouderwets of zo zijn, ik heb b.v. ook de pest aan de "desktop", ik werk gewoon vanuit de verkenner/explorer/commander. Selecteer gewoon het bestand dat ik wil bewerken, horen of wat dan ook. Psies en daarom gebruik ook lekker J.River's MC op mijn EeePC'tje. Heeft alle mogelijkheden om te taggen, te rubriceren en te zoeken zoals je zelf wilt. Enig probleem was tot nu toe: Hoe krijg ik kwalitatieve top audio uit USB. Dat lijkt zoals het er nu naar het uitziet opgelost met de Musiland USB --> S/PDIF converter. Die doet het op zichzelf voortreffelijk, zelf een DAC naar smaak toevoegen en smullen maar (zie http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...t&p=355323) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Wat mij betreft, echt hoor, strijden de gebruikersinterface en de klank om de nummer 1 plaats, en wint voor mij de eerste. [...] en helaas bij vrijwel alle apparaten is m.i. nu juist die (G)UI hopeloos.[...] Niet bij de Olive. Punt. Ik zag dat Pjotr ook weer van de partij is hear. Welkom terug in het rijk van Kraus. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 14 oktober 2009 Report Share Posted 14 oktober 2009 Ik zag dat Pjotr ook weer van de partij is hear. Welkom terug in het rijk van Kraus. M rc Ach zo lang ie geen kwaad kan doen met het eventueel uitpoetsen van zijn eigen geschiedenis... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 Naar die avond zou ik best willen komen maar ben die dag lekker op excursie naar Ieper & Brugge en dus pas laat terug; jammerOverigens is de transporter een apparaat van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 Even een late reactie, ik vind de Duet juist een erg goed apparaat. Makkelijk te bedienen via een mooie afstandsbediening draaiend onder Linux, maar ook via mijn Mac en het squeezenetwork zijn betaalde streams zoals DI.FM gemakkelijk toe te voegen. De klantenservice is ook erg goed. Hij zit technisch goed in elkaar en de prijs/kwaliteit is verbluffend goed. De gebruikte Wolfson WM8501 DAC 24bits 192khz vind ik opmerkelijk voor deze prijsklasse. Echt een "slim device" zeer innovatief. http://www.wolfsonmicro.com/products/WM8501 Natuurlijk valt er wel het e.e.a. te "verbeteren" maar zo uit de doos klinkt hij heel behoorlijk. Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Linn <=> Logitech Duet lijkt me logisch.... = 10:1 Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 De Majik doet het zoals verwacht beter en de duurdere nog weer wat beter. Dat 'nog wat beter' van de duurdere (Klimax?) heeft een prijskaartje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 @ Hans Hartelijk dank voor de info over deze wereld die volop in beweging is. Ik vermoed dat voor de installatie van de toekomst een aparte DAC met heel veel aansluit- en instelmogelijkheden een even belangrijke & onmisbare component gaat worden als de versterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 oktober 2009 Report Share Posted 16 oktober 2009 De Majik doet het zoals verwacht beter en de duurdere nog weer wat beter. Dat 'nog wat beter' van de duurdere (Klimax?) heeft een prijskaartje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Hij zit technisch goed in elkaar en de prijs/kwaliteit is verbluffend goed.De gebruikte Wolfson WM8501 DAC 24bits 192khz vind ik opmerkelijk voor deze prijsklasse. Echt een "slim device" zeer innovatief. http://www.wolfsonmicro.com/products/WM8501 Natuurlijk valt er wel het e.e.a. te "verbeteren" maar zo uit de doos klinkt hij heel behoorlijk. Je moet natuurlijk geen appels met peren vergelijken. Linn <=> Logitech Duet lijkt me logisch.... = 10:1 Groet, Jack Wolfson maakt inderdaad mooie DACs. Een ex forum genoot werkt er (of heeft er gewerkt). TP heeft er ook in gebruikt http://www.twistedpearaudio.com/digital/opus.aspx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Laten we eerlijk zijn, als je dit nu Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 een uitgebreider verslagje volgt. Donderdag avond verzorgde Music Experience uit Nuenen de demo op onze audioclub. Het thema was digital streaming. Er stond een set bestaande uit enkele digitale bronnen (logitec Duet, Linn Majik en Akurate). Als voorversterker diende een meerkanaals Linn met ingebouwde dac, als eindversterker een stereoversie van Linn. De luidsprekers waren van Audio Physic. Bekabeling redelijk eenvoudig van Linn. Men begon met een powerpointpresentatie waar streaming werd uitgelegd. Dit verduidelijkte voor veel leden dit voor de meeste audiofielen onbekend terrein. Hierna werd de Logitech met de analoge uitgang met de Linn verbonden.. Oei... dit klonk echt niet audiofiel en zelfs nog niet een klein beetje. Een plat geluid waarmee je niet zou zeggen dat hier een set van enkele tienduizenden euro's stond te spelen. Daarna ging de Logitech via de digitale uitgang naar de Linn. Deze heeft een ingebouwde DAC. Deze is kennelijk veel beter dan die in de Logitech. logisch ook wanneer je naar de prijs kijkt. Toch overtuigde het mij niet helemaal. Het bleef toch allemaal redelijk plat en saai klinken. Dit met muziek die ik ken als behoorlijk hoogwaardig. Daarna werd de Majik op de Linn aangesloten... analoog dus. Dit was w Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Hans bedankt. Accurate=Akurate M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Hans bedankt. Accurate=Akurate M rc Pas ik aan... lastige namen ook allemaal... ja, Linn houdt van die Noors-achtige namen. Als je het hebt aangepast haal ik mijn berichtjes wel weer weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 hans,bedankt voor het interessante verslag.Ik lees toch een beetje uit je verslag dat streaming wat jou betreft de cd-speleer nog niet kan vervangen. tochleuk om te lezenwant ik lig ten tweede male toegetakeld in een ziekenhuisbedje met flinke vaart weggeleden op een scheefliggendwildrooster. linker sleutelbeen gebroken, bijna 30 minuten buiten westen geweest endaarom nu in het zekenhuis voor controleop hersenletsel (zal wel meevallen, op e ct-scan was alles okay; ook foto.s gemaakt voor gebroken nek- en rugwervels(=vrij eng) ;de gebroken rechterheup isnog in orde en nu op de linkerzijde alleen van knietot aan heup een vervelend brandende schaafond. als je goed stl blijft liggen doet zo.n gebroken sleutelbeen helemaal geen pijn ikws net weer 2 wekjes aan het werk, dit gaat langer duren. men gt mj de komendetijd n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Niet normaal meer zoveel pech je hebt (ik zou ervan aan de drank gaan). Hoop dat je snel weer geneest. Sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 ja wel pech maar ik leef nog. mjn helm wa op 1 punt compleet gespleten dus zondr had ik u in hhet morturarum gelegen het ekkeis dat ik mij nu in het ziekenhuis te pletter verveel (alles slaapt al vaaf half 10 ) en ik barst van de honger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Dat is knap kl*te Kraus. Heb je wel een leuk uitzicht op de lieve zustertjes? Je fiets wegdoen is wel een goed idee, daar rust geen zegen op. Neem er dan een normale voor terug en doe het wat rustiger aan. Veel sterkte en beterschap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Goed dat je een helm op had Kraus! Is er niet een automaat met gevulde koeken of andere versnaperingen? Anders een slaappil om relaxed en pijnloos de nacht door te brengen? Ik weet niet of dat mag.... Kun je de nachtzuster/broeder niet even roepen.... Die fiets op MP lijkt me een goed idee, er zijn zoveel leuke en minder gevaarlijke hobby's. Sterkte!, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 pillen is niet zo mijn ding. en morfinepuitje is mij vorige maal heel slechtbevallen (( gaat onderhuids enis dan totaal ander dan in de ader) slapen gaat toch niet want om de 2 uur worden de pupillen gemeten en nog het en en ander. de humor er maar van inzien. dt lukte vniddg even niet want ik moest op mijn leftijd inns janken ls een klein kind (vrouw opgetommeld door politie; k voelde mij erg dom) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 17 oktober 2009 Report Share Posted 17 oktober 2009 Ik voel me ook wel eens dom.... maar later lach ik er meestal om Aan de andere kant hoe meer kennis hoe meer je inziet dat je een hoop niet weet. Had ik je al verteld dat mede dankzij jou LP' s weer heel goed klinken Bij de volgende ronde, zou ik gewoon aangeven dat je honger hebt. Ga zo naar bed, Groeten, Jack P.s. pillen is ook niet mijn ding... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Sterkte Kraus. Hopelijk mag je snel weer naar huis. Hartelijke groet Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Ik heb wel eens om minder moeten huilen. Hopelijk een goed nachtrust gehad en nu een lekker ontbijt. Je echtgenote zal ook wel flink geschrokken zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts