WanFie Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Ochgotte... je maakt het wel mee... twee keer achter elkaar. Misschien toch wat rustiger gaan fietsen of bij 'n club. Enkele vrienden van mij doen dat ook. Deze hebben (meestal op zondagmorgen) een route van zo'n 120 km. Dit over vaste routes. De meesten uit die clubs zijn ook rond de 60 en trappen toch nog zo'n 30-35 gemiddeld. Voor mij hoeft dat gejaag niet. Ik geniet meer van een tochtje van zo'n 50 a 60 km in de natuur samen met m'n vrouw en eventueel vrienden. Terrasje en bankje op z'n tijd. Ik denk dat ik dat langer volhoud... Van de andere kant zie je steeds meer senioren op zo'n electrisch ondersteunde fiets met een snelheid van 25 km/uur door de stad rijden. Wanneer die senioor dan rond de 80 is, krab ik ook wel eens op m'n hoofd... Voor jouw even geen digitaal domein... Het ding van Ayre wat ik gisteren op de VAD hoorde was het eerste apparaat wat me werkelijk kon overtuigen. Zeker de opname in masterkwaliteit van Linn klonk extreem goed. Beterschap... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Dat is knap kl*te Kraus. Heb je wel een leuk uitzicht op de lieve zustertjes? Je fiets wegdoen is wel een goed idee, daar rust geen zegen op. Neem er dan een normale voor terug en doe het wat rustiger aan. Veel sterkte en beterschap. Driemaal is scheepsrecht. Misschien is het nu tijd voor zo`n hippe Zweedse slagers fiets. Boodschappen voor op het rek. Of gewoonweg niet natuurlijk maar wel sterkte met je herstel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Het ding van Ayre wat ik gisteren op de VAD hoorde was het eerste apparaat wat me werkelijk kon overtuigen. Zeker de opname in masterkwaliteit van Linn klonk extreem goed. Hoi Kraus/Eric, wees je wel een beetje zuinig op jezelf? Hopelijk mag je snel weer naar huis en ben je voldoende hersteld om binnenkort op het luistermiddagje te komen. Lukt dat niet, dan verschuiven we de afspraak met het groepje naar een andere dag. Neem in ieder geval alle tijd voor een goed herstel. Beterschap! @ Hans: Dat ding hoorde ik in april al bij >> Mijn Hifi << en klonk inderdaad overtuigend goed. De bediening was ook wel prettig, gewoon aanklikken in het beeldscherm wat je wil horen. Mijn vrouw was er ook helemaal weg van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Ochgotte... je maakt het wel mee... twee keer achter elkaar. Misschien toch wat rustiger gaan fietsen of bij 'n club. Enkele vrienden van mij doen dat ook. Deze hebben (meestal op zondagmorgen) een route van zo'n 120 km. Dit over vaste routes. De meesten uit die clubs zijn ook rond de 60 en trappen toch nog zo'n 30-35 gemiddeld. Bij een club? Weet je wel hoe gevaarlijk dat is, met zo'n groep rijden? Het enige voordeel is dat als je valt, dat er dan altijd wel iemand zal zijn die meteen hulp kan inroepen (112 bellen bijvoorbeeld) en dat je niet 30 minuten buiten westen ligt in een greppel, zonder dat iemand je vindt. Maar het risico op vallen is in een groep veel groter. Vooraan heb je overzicht, maar als je op de 2e rij fietst, of nog verder naar achteren, moet je er maar van uitgaan dat ze vooraan goed uitkijken en opstakels optijd aangeven. Bovendien rij je in een groep gemiddeld wat harder, dus val je ook harder... Het is klote dat het Kraus nu 2x vlak achter elkaar gebeurt, maar om dan maar te adviseren om helemaal te stoppen, is ook wat voorbarig. Moet Kraus bovendien ook zelf beslissen. En je moet er ook niet te veel bij nadenken. Ik ben laatst met 63km/h de Diepe Hel (Holterberg) afgereden, achter een stel auto's. Achteraf denk je dan wel eens, 'die had niet plotseling moeten remmen', of 'als er een haas vlak voor je de weg op vliegt, ga je hard op je bek', maar dat moet je niet denken. Vooral niet op dat moment En vallen kan je ook als je gaat wandelen of gewoon rustig gaat fietsen. Beetje van de natuur genieten, zoals jij graag doet, en je let even niet op en je rijdt tegen een paaltje @Kraus, Sterkte ermee. Eerst maar weer eens beter worden en fietsen kan volgend jaar wel weer. Risico op vallen is in deze tijd van het jaar wat groter denk ik (blaadjes, eikels, kastanjes enz. op de weg, vochtige plekken)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 misschien m0rgen naar huis n vandaagnog aan het zekeenhuiseten. vanchtend weer allerlei fotos eneen nieuw kruk omdat k maar1 arm kan gebriken. wt 7 novembet betreft; het staatnu al vast dat ik dan niet kan rjden. janne jaansen in het concertgebou is ook onzker dat fietsen is o a link omdat jeniet meer onbevangen op de fiets zit dit is mijn derde groteongeluk op ergens tussen de 80- en 100000 km; aleen nu 2 kot achter elke geeft wel denken. minstens 6 wekende tjd daarvoor overigens best spannend want vanochtend moesten ertoch nieuwefoto.s v d heup gemaakt worden en ook vn nekwervels n ieder gval het hoofd maarkoel houden maar geukkig geen aanleiding voor nog een ct-scan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Zo te lezen heb jij een engeltje op je schouder Kraus. Eerst een heup en nu een sleutelbeen breken is niet lekker, maar het had veel erger kunnen zijn.......en dan zeggen ze dat sporten gezond is.... Sterkte met je herstel....ennehhh, laat je vrouw je leesbril voor je meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 en dan zeggen ze dat sporten gezond is.... Sporten wel ja. Ongelukken houden niet. Maar die gebeuren niet alleen tijdens het sporten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Mensenkinderen, Kraus, wat een ongelofelijke pechvogel ben je toch. Nu ben ik zelf al twee keer onderuit gegaan in het afgelopen jaar, maar zoals jij steeds wordt toegetakeld door de valduivel... Nou, heel veel sterkte, en als je er weer zin in hebt, moet je dit geheimpje maar eens lezen. Het lijkt sterk op jouw Hear-dac, alleen voor USB zou ik die Ayre liever nemen. Groeten, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 oktober 2009 Report Share Posted 18 oktober 2009 Het lijkt mij best een mooi ding die dac-wave maar vooral als voorbeeld. mocht het zover komen dat er een volledig wensenlijstje is dan ziet 1 van de commerci'elen hear er misschien wel brood in en dan nog in een genummerde oplage met de eigen naam er op daar zou ik gelijk voor tekenen. pech heb ik wel maar toch niet anders dan een kledder schaafwonden, sleutelbeen op 2 plaatsen gebroken en een flinke blauwe plek op de schedel ondanks/dankzij de helm. mentaal is de klap wel harder want wat mijn werk betreft zie ik niet goed in hoe het nu verder moet. een school is een snel rijdende trein en ik ben er af gevallen. maar..... de oren zijn nog heel en ik ben er vrij zeker van dat ik 26 oct gewoon bij janine jansen zit op rij 20 in het concertgebouw, een hele troost (ik heb ook mijn brilletje weer op en mijn vrouw is ook een beetje bekomen van de schrik; politie aan de deur is altijd ....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 oktober 2009 Report Share Posted 19 oktober 2009 ... enorm schrikken. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 augustus 2010 Report Share Posted 9 augustus 2010 Struinend door veel te dure audio sites kwam ik deze Duitse uber dac tegen. http://www.bmc-audio.de/en/bmc-dac-digital-analogue-converter.asp http://www.soundstagenetwork.com/avtour2009/he_ss06.html Toch een mooie reden om deze draad van deze goede gast eens een beetje omhoog te tikken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Duck, weet jij hoe je dat ding aansluit, met die superlink? Ik neem aan dat de bron er op zijn minst ook geschikt voor moet zijn. M rc PS: Die goede gast zien we hier nooit meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Duck, weet jij hoe je dat ding aansluit, met die superlink? Ik neem aan dat de bron er op zijn minst ook geschikt voor moet zijn. M rc PS: Die goede gast zien we hier nooit meer. Dat superlink zal wel een proprietary interface zijn, bedoeld voor hun eigen transport. Hoewel CEC kent ook een superlink, vraag me af of het uitwisselbaar is. http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_superlink.htm Er zijn ook merken die proberen het met I2S, maar dat is eigenlijk alleen bedoeld voor korte afstanden (chip naar chip binnen een apparaat). En er zal vast wel meer bestaan. Deze meneer is eens in die cec superlink gedoken http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/110446-get-i2s-cec-superlink.html PS. Ik hoop dat de goede gast gewoon weer lekker kan fietsen en zo. Hij is in ieder geval standvastig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Kan die BMC dac wel klinken, voller kan niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ze hebben in ieder geval aandacht aan de voeding gegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Duck, weet jij hoe je dat ding aansluit, met die superlink? Ik neem aan dat de bron er op zijn minst ook geschikt voor moet zijn. M rc PS: Die goede gast zien we hier nooit meer. Dat superlink zal wel een proprietary interface zijn, bedoeld voor hun eigen transport. Hoewel CEC kent ook een superlink, vraag me af of het uitwisselbaar is. http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_superlink.htm Er zijn ook merken die proberen het met I2S, maar dat is eigenlijk alleen bedoeld voor korte afstanden (chip naar chip binnen een appraat). En er zal vast wel meer bestaan. Deze meneer is eens in die cec superlink gedoken http://www.diyaudio.com/forums/digital-source/110446-get-i2s-cec-superlink.html PS. Ik hoop dat de goede gast gewoon weer lekker kan fietsen en zo. Hij is in ieder geval standvastig. Ik moest ook direct denken aan mijn CEC loopwerk met superlink uitgang. Ik gebruik deze niet. Ik vraag mij wel eens af of het een verbetering zou zijn als ik een DAC zou gebruiken die met deze link overweg kan. Zover ik kan zien gebruikt die BMC DAC hetzelfde systeem als CEC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Ha, die tandwielen die het SP/DIF signaal vermalen doet het hem. Hoe kan ik daar toch mee leven! Ik luister naar gruis! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 link zal wel een proprietary interface zijn, bedoeld voor hun eigen transport. Hoewel CEC kent ook een superlink, vraag me af of het uitwisselbaar is. http://www.clofis.nl/nl/cec/cec_superlink.htm Klopt. Die CEC link is niets anders dan een I2S implementatie tussen een los CEC loopwerk en een CEC dac. Niet echt iets bijzonders maar ik denk niet dat het gaat werken met andere apparatuur als van CEC. Marc, Die tandwielen persen de digitale olie uit het signaal. Je moet daar een bakje onder zetten en die olie opvangen. Daarna de olie koken, dan gaat de digitale structuur info er uit en hou je alleen de analoge muzikale over. Daarna je boxen er mee insmeren. Vergelijk het met rauw gehakt vs gebraden gehakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Dat zijn geen tandwielen. Dat is een gehakt molen. Deze gehaktmolen brengt structuur aan in de muziek maar om die structuur te kunnen horen moet je wel dingen insmeren met slaolie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Dat zijn geen tandwielen. Dat is een gehakt molen. Deze gehaktmolen brengt structuur aan in de muziek maar om die structuur te kunnen horen moet je wel dingen insmeren met slaolie. LOL... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Dat eigenlijk werk voor Marc die BMC, insmeren met de kwast en dan EEN liters blik trollen snot gebruiken dan komt er structuur in the music Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Wat jammer dat jullie het geheim hebben verklapt! M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
mart Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 (edited) Wat jammer dat jullie het geheim hebben verklapt! M rc geweldige reactie Marc Er zijn er die om minder reageren. maar i2s naar i2s over langere afstand kan niet? Ik had de hoop om een extra interne ingang op mijn cd speler te laten maken op basis van i2s. Ik had ergens op internet iets gezien van een i2s digitale uitgang op een squeezebox. Mart (typefoutje in mijn naam aangepast. tja marc en mart lijkt wel op elkaar maar ik noem me toch maar mart.) Edited 10 augustus 2010 by mart Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Tuurlijk kan I2S over langere afstand wel. Kwestie van de juiste elektronica en kabeltjes. Het is alleen geen standaard zoals S/PDIF dat is. CEC (en anderen) hebben daarom zelf iets geknutseld. Voordeel is dat de DAC clock niet uit het digitale signaal teruggewonnen hoeft te worden en je daardoor minder problemen met jitter hebt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2010 Report Share Posted 10 augustus 2010 Wat jammer dat jullie het geheim hebben verklapt! M rc geweldige reactie Marc Er zijn er die om minder reageren. [...] Marc Mart, als ik niks kon hebben was ik op dit old-school wetenschappelijk forum niet begonnen over eh... eh... Nou ja, eigenlijk vraag ik me nu alleen af; heet jij ook Marc, Mart? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts