Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Zat even lekker te struinen over marktplaats. Zag ik op eens een advertentie met daarin Translator Reference luidsprekers. Ben nogal ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Zat even lekker te struinen over marktplaats. Zag ik op eens een advertentie met daarin Translator Reference luidsprekers. Ben nogal ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Bedankt spido. De moeite waart om dus even te beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nitwit Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Voor zover ik me herinner was de luidspreker intern Van der Hul - bekabeld. Werd ook nog als een verkoopargument gebruikt. In de diverse testen (HomeStudio, HVT), werden ze de hemel in geprezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Als ze gereconed zijn met rubberranden zou ik er maar met een heel grote boog omheen lopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Als ze gereconed zijn met rubberranden zou ik er maar met een heel grote boog omheen lopen. Beste Ruud, Waarom? Met zulke stevige rubber surrounds is het gevaar dat de woofers uit de boxen worden gelanceerd juist aanmerkelijk kleiner geworden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Even een foto van de unit's gevraagd. De rand ziet er nogal zwart en rubberachtig uit. Ik loop er dus met een boog om heen. Daar gaat je bas weergave. En dat word dan professioneel reconen genoemd ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Even een foto van de unit's gevraagd. De rand ziet er nogal zwart en rubberachtig uit. Ik loop er dus met een boog om heen. Daar gaat je bas weergave. En dat word dan professioneel reconen genoemd ??? Beste Langspeelplaat, Heel goed! Dan komen de speakers wellicht bij iemand terecht die zo'n verbetering wel waardeert. Alle goede woofers hebben tegenwoordig rubber surrounds. De enige goede & duurzame alternatieven zijn ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 je kunt toch gaan luisteren LP? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Volgens mij heeft Geerdie uit Apeldoorn die luidsprekers. Ik zie hem hier tegenwoordig jammer genoeg weinig, maar je zou hem een mailtje kunnen sturen. Ik heb die daar wel eens beluistert, en vond het middengebied door die 50 mm dome nogal "aanwezig". Verder een prachtige speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Ik ga ze zeker luisteren Moet ten eerste nog maar zien of het uberhoud wel een upgrade is. En nog een vraagje voor spido : Waarom heeft de originele ontwerper van de unit dan in gods naam niet voor rubber randen gekozen ???. Rubbere randen zijn veel zwaarder en een stukkie stugger. De woofer haalt de originele specificaties dus niet meer (hij is zwaarder) Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Ik heb indertijd mijn Kappa 9 schuimranden ook laten vervangen door dunne en soepele rubberranden. Na reparatie klonken de speakers in het laag beter dan ooit tevoren. Ik denk dat dat schuim behalve broos ook hard word waardoor het te veel gaat dempen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 rubber heeft een hogere mechanische demping dan foam. Dus de speakers klinken anders. Misschien wel beter, maar waarschijnlijk slechter. Translator luidsprekers waren altijd (die ik gehoord heb in ieder geval) zeer uitgewogen. Als je daar iets aan verandert, dan wordt die uitgewogenheid in ieder geval minder. En dat was nou juist hun grote pluspunt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Wanneer je echt een verbetering wilt, zou ik eens gaan kijken naar die MC Systems M3. Voor dat geld koop je absoluut niks beters. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Bedankt, Ik ben niet actief op zoek naar nieuwe speakers alleen ik was alleen benieuwd wat zo'n translator nou was. En e.v.t is het wel wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 rubber heeft een hogere mechanische demping dan foam. Hans e.a. dit soort generalisaties helpen niemand iets verder, er zijn rubbers die zo soepel zijn als verse snot in een boeren zakdoek, er zijn ook knalharde schuimen (en als je wilt ook nog mierzoet). Waar het om gaat is of er een rubber van de juiste kwaliteit gebruikt is, gelukkig ziet Langspeelplaat dat in een oogopslag aan een foto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Je heb mij goed ingeschat ik zie dit soort dingen namelijk meteen Daar ben ik het wel mee eens. De randen op mijn Eton woofers zijn van behoorlijk hard rubber. Terwijl de randen op mijn Philips luidsprekers zo soepel zijn als foam (terwijl het rubber is). Alleen er is ook geen factuur aanwezig van de gedane herstelwerkzaamheden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Ik zou het advies van Ruud maar heel serieus nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Neem ik ook zeker. Wel leuk om een nieuw merk ontdekt te hebben. Dankzij fred heb ik ook heel wat info over de mail gekregen. De randen vind ik echt wel jammer. De verkoop schreef dat hij het niet zeker wist maar dat het in ieder geval niets voor de klank uit zal maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans 67 Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 De randen op mijn Eton woofers zijn van behoorlijk hard rubber. Terwijl de randen op mijn Philips luidsprekers zo soepel zijn als foam (terwijl het rubber is). Ook bij enkele kHz-en? Ik kan mijn handen niet zo snel wapperen om het te controleren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Waarom maak je er niet een leuke luisteravond van, waarna je je gehoor en je portomonee laat beslissen? Voor hetzelfde geld zijn ze klankmatig prima en heb je voor 450 Euronen een buitenkansje. En anders een gratis leuke avond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 Dat was is zowiso al wel van plan.(lekker zuilen met mijn eigen versterker) Zal me verbazen of ze echt beter zijn dan mijn luidsprekers. Maar het kan zijn dat mij de klank beter bevalt. Wel allen bedankt voor de info. Het verbaast mij trouwens dat er zoveel Nederlandse luidspreker merken te vinden zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heino Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Ben je trouwens op de hoogte van de speciale filosofie van waaruit deze luidsprekers zijn ontworpen (ontwerp: Q is 0,5 of minder)? Tegenwoordig is dat min of meer gemeengoed, maar destijds was het `Baanbrekend`...... Wellicht heeft iemand hear nog een (online) originele Translatorfolder of -test, waarin dat wordt uitgelegd voor je? Spido wellicht? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 12 oktober 2009 Author Report Share Posted 12 oktober 2009 neen, Echter met zo'n rubbere rand is daar niet meer zo veel van over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 12 oktober 2009 Report Share Posted 12 oktober 2009 Translator website Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts