Jump to content

Kent imand Translator Reference Luidsprekers

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

rubber heeft een hogere mechanische demping dan foam.

Hans e.a. dit soort generalisaties helpen niemand iets verder, er zijn rubbers die zo soepel zijn als verse snot in een boeren zakdoek, er zijn ook knalharde schuimen (en als je wilt ook nog mierzoet). Waar het om gaat is of er een rubber van de juiste kwaliteit gebruikt is, gelukkig ziet Langspeelplaat dat in een oogopslag aan een foto.

:(

Klopt! Er zijn altijd rubber surrounds te vinden die qua compliantie heel goed de originele schuimstof (PVC) surrounds kunnen vervangen.

Maar ze zijn thermoplastisch veel stabieler (minder temperatuurgevoelig: ook t.a.v. de warmte door inwendige wrijving) en bovendien duurzamer. PVC schuimstof verhardt en verpulvert na verloop van tijd. (Dat gebeurt vrijwel altijd n

Dat was is zowiso al wel van plan.(lekker zuilen met mijn eigen versterker) Zal me verbazen of ze echt beter zijn dan mijn luidsprekers. Maar het kan zijn dat mij de klank beter bevalt.

Wel allen bedankt voor de info. Het verbaast mij trouwens dat er zoveel Nederlandse luidspreker merken te vinden zijn.

Ja h

Ik vind dat deze veel te veel hebben... <_<

Mee eens drie keer is te veel :D

Beste kappa7,

Inderdaad was mijn posting door het in dit forum ingebouwde Automatic Ranking System (ARS) niet minder dan drie keer achtereen opgenomen.

Dit gebeurde vanzelfsprekend geheel buiten mijn wil, maar onderstreepte hoe belangrijk het systeem mijn bijdrage vond!

Uit bescheidenheid heb ik echter meteen de redundantie gewist, zodat de inderdaad sublieme bijdrage - afgezien van reproductie door anderen, waar ik geen controle over heb! - nu slechts