Jump to content

Best sound of the show... VAD 2009

Hans van Liempd
 Share

Best sound of the show  

58 members have voted

1. 1. Helaas een maximum van tien

• Audiac met Revel Ayre en Wilson audio
      4
    • B&W grote set
      0
    • D&D met de Arabesque
      4
    • Dynaudio
      0
    • Hanstedt met Martin Logan en Jadis
      8
    • WLM met Manley
      6
    • Marantz
      0
    • Monitor Audio + Leema en Transrotor
      1
    • Music 2
      9
    • Studionoot met Aitos
      5

Recommended Posts

audio life nr 1

dss nr 2 weet niet hoe die verzameling totaal heet. arden en kt liepen daar rond

adam nr 3

audio life nr 1

dss nr 2 weet niet hoe die verzameling totaal heet. arden en kt liepen daar rond

adam nr 3

Dan moet wel de poll invullen natuurlijk... anders wordt het nog niks...

:rolleyes:

joa moar Hans...ze stoan dernie bij :huh:

audio life nr 1

adam nr 3

Dan moet wel de poll invullen natuurlijk... anders wordt het nog niks...

:rolleyes:

joa moar Hans...ze stoan dernie bij :huh:

Verrek nou je 't zegt... tja.. ik had er maar tien... Zou je dan niet op Music 2 stemmen waar die DSSsen stonden...

:)

WLM met Manley staat er ook niet bij. Met stip op 1. En Dynaudio kun je wat mij betreft wel van de lijst schrappen. Goede tweede is wat mij betreft de glazen speaker van Crystal/Siltech huize.

Lourens

Ik vond het helemaal niks (toen ik er was), maar ik heb omdat er nu twee zijn die dit de TOP vonden, Joenit verbannen (vond ik van de beste 10 de minste).

Ik vond de WLM's erg veel op een PA installatie lijken. Veel te grofstoffelijk dus.

WLM met Manley staat er ook niet bij. Met stip op 1. En Dynaudio kun je wat mij betreft wel van de lijst schrappen. Goede tweede is wat mij betreft de glazen speaker van Crystal/Siltech huize.

Lourens

Ik vond het helemaal niks (toen ik er was), maar ik heb omdat er nu twee zijn die dit de TOP vonden, Joenit verbannen (vond ik van de beste 10 de minste).

Ik vond de WLM's erg veel op een PA installatie lijken. Veel te grofstoffelijk dus. :)

serieus? :blink:

music 2 gestemd

Smaken verschillen. Ik heb me juist reuze vermaakt in de kamer bij WLM/Manley. Verreweg de beste plek om van muziek te genieten. En met liefde gepresenteerd. Dat was in veel andere ruimtes wel anders. Weinig uitleg over de apparatuur en dan de muziek die ze opzetten. Maar ok

NB. De 80k speakers van Dynaudio met McIntosch elektronica pasten klankmatig goed bij elkaar, klonken prima, maar ik had er meer van verwacht. Volgens iemand van McIntosch kwam dat omdat de eindversterkers slechts 500watt waren: de Consequences hadden beter met de 1200watt eindbakken kunnen huwelijken...

500 W niet voldoende om speakers aan te sturen...??? dat zou ook verboden moeten worden. Waar g

Ik denk dat ik Rega/Totem Wind de beste vond van deze show. Ik denk dat er met een andere versterker de Wind echt heel mooie speakers kunnen zijn. Ik ken de gebruikte Rega versterker niet maar wat ik in het verleden van Rega versterkers heb gehoord was altijd wat wollig.

WLM deed mij weinig maar daar draaide ze ook de vreselijke tingel tangel jazz. Denk als je Wagner op oorlogs sterkte op die set zou draaien dat het vreselijk door de mand zou vallen.

Dynaudio heb ik helaas niet kunnen horen. De zaal was contineu overvol.

de jongens van audio life staan wel open voor een potje steviger muziek hoor.

tijdens mijn bezoek daar gingen ze niets uit te weg.

kwestie van verzoekje doen ;)

dynaudio,b&w,acoustic energy vielen al door de mand zonder wagner en ook met tingel tangel jazz

wat mij betreft

dynaudio,b&w,acoustic energy vielen al door de mand zonder wagner en ook met tingel tangel jazz

wat mij betreft

Niet op de VAD geweest, maar wel op de Audiolife WLM show. Vreselijke speakers. Wat een kleuring en bij complexe muziek hopeloos. Bij tingel tangel muziek gaat het wel.

Wagner op WLM, niet te pruimen lijkt me.

Ik zie dat er nog iemand op de Arabesque gestemd heeft... We zijn daar niet lang geweest, maar tijdens de 4 of 5 muziekstukken die ze daar lieten horen zat weinig basgeweld. M.a.w. het geluid wat daar gepresteerd werd had met een klein monitortje ook wel gekunt. Bij het enige stuk waar een klein beetje laag in zat (contrabas) zoemde het al behoorlijk. Ik moet w

wat mij betreft

Niet op de VAD geweest, maar wel op de Audiolife WLM show. Vreselijke speakers. Wat een kleuring en bij complexe muziek hopeloos. Bij tingel tangel muziek gaat het wel.

Wagner op WLM, niet te pruimen lijkt me.

Hey Hans,

Die scala die we hoorden kun je helemaal niet vergelijken met de Grand Viola die er nu stond.

Ik vraag mij wel af of er achter het gordijn een sub stond mee te spelen.

Ben net terug, hartstikke verkouden ...

Heb veel mooie dingen gehoord, bepaalde niet gehoord wegens te druk enz.

De mooiste speakers, ongeacht prijs, waren voor mij de wilson audio sacha (schrijf ik het juist)

Hele mooi osund en puik verzorgde demo

Aitos ( Stydio Noot dacht ik) zette een geweldig mooie stage neer. Muziek was daar helemaal niet mijn ding terwijl ik pingel pangel jazz meer en meer kan pruimen.

Hou mn stem nog even in beraad.

DSS als monitor kan mij ook bekoren

Gr

Stef

Hey Stef... weer 'n hoop geleerd..??

Ik vind de telling in de poll wel een beetje raar. Volgens de telling hebben er 18 mensen gestemd, maar staan er maar 8 achter de keuzes (opgeteld).??

Zeker Hans !! Het draait echt meer en meer om de muziek en de emotie, CD of LP wordt ondergeschikter is mijn gevoel. eerst moet het totaal plaatje evenwichtig zijn.

Veel zaken konden mij bekoren, nogmaals ik voel mij grieperig en futloos

Ik vind het echt heel moeilijk het stemmen. Ben geneigd om naar Jadis te gaan omwille van de draaitafel.

Deze staat niet in de poll zeker :)

Wilson audio is outstanding als luidspreker. Over die Sacha zal ik een lange tijd niet uitgepraat raken.

Gr

Stef

Ik vind het echt heel moeilijk het stemmen. Ben geneigd om naar Jadis te gaan omwille van de draaitafel.

Gr

Stef

Jawel hoor...

Hans was dat niet Martin Logan ipv final op die Jadis monoblokken?

Gr

Stef

Gr

Stef

Jawel hoor...

Hans was dat niet Martin Logan ipv final op die Jadis monoblokken?

Gr

Stef

Precies... ik zal het aanpassen.

:huh:

Hallo,

Vandaag geweest.

Eigenlijk viel het mij tegen. Er zijn steeds minder exposanten en de kwaliteit wordt er ook niet beter op.

Ik heb de indruk dat de audio het filmgeweld aan het nadoen is.

Vrijwel overal heb ik mij gestoord aan het overheersende dreunende laag en een overdreven volume.

Wat me ook stoorde was het stoer doen met een paar kleine speakertjes waarbij men most laten horen hoe hard ze wel konden en hoeveel laag eruit kwam. Bij Totem hoorde ik de units aanlopen.

Een paar uitzonderingen waren er natuurlijk wel.

Ik heb gestemd op Hanstet. Een prima uitgebalanceerde set waar ik de platenspeler (Bergman?) heb gehoord.

Ook de Arabesque vond ik goed klinken. Ik hoorde daar de "Dance Macabre" op. Genoeg laag hoor Hans.

Ik heb tot nu toe in alle jaren dat de VAD er is, pas twee keer gemist, maar dat gaat vaker worden.

Groet,

Leobus