Jump to content

Best sound of the show... VAD 2009

Hans van Liempd
 Share

Best sound of the show  

58 members have voted

1. 1. Helaas een maximum van tien

• Audiac met Revel Ayre en Wilson audio
      4
    • B&W grote set
      0
    • D&D met de Arabesque
      4
    • Dynaudio
      0
    • Hanstedt met Martin Logan en Jadis
      8
    • WLM met Manley
      6
    • Marantz
      0
    • Monitor Audio + Leema en Transrotor
      1
    • Music 2
      9
    • Studionoot met Aitos
      5

Recommended Posts

Voor mij was het de eerste keer dat ik naar de VAD ben geweest,................................

leuke beurs.

Ik ging die kant op om te proeven van wat verschillende merken die mijn interesse hadden gewekt

via bladen, forums en recenties ik wilde zodoende hier wat "eerste indrukken" op doen voordat ik serieus een winkel instap.

Tot mijn grote verbazing was de deur van Hepta speakers dicht, alleen lagen er wat flyers op een tafeltje ::) vreemd en jammer want ik wilde de Hepta one wel even in het echt zien en horen.

Buiten heel veel high end wat boven mijn budget ligt maar wel leuk is om te zien en te beluisteren heb ik ook een set gehoord in "mijn" budget, dat was de Leema i.c.m. de Monitor Audio RX-8 speakers.

Man wat klonk dat lekker in mijn oren, ik kreeg het zelfde gevoel als toen ik een tijdje terug de Cambridge 840 met de Spendor A5 speakers hoorde, ook een combinatie die me erg aansprak.

De Leema met de Monitor Audio set is wel wat directer en is iets agressiever in mijn beleving,

stevie ray vaughan tin pan alley kwam met veel overtuiging de speakers uit.

Verder heb ik nog een CDtje van Diana Krall gekocht, deze wilde ik al een tijdje hebben en voor 5,95 heb ik hem dus niet laten liggen.

Kortom een geslaagde dag.

Kennelijk vinden meer mensen WLM mooi... voor mij onbegrijpelijk... :huh:

:)

Ik denk dat het de combi is met Manley Hans

Heb Manley verschillende keren gehoord op andere speakers, manley heeft niets ... kan hiet goed verwoorden.

Wat stoort je bij WLM, en Gran Viola? Te warm?

Ik ben ook zwaar gecharmeerd as you know.

Ondanks er veel jazz speelde, geraakte ik er haast niet buiten ...

Voor mij w het heel emotioneel weergegeven en mss is het voor jou niet strak en neutraal genoeg.

Alvorens ik wist waar in te schrijven vr Marantz, was het volzet

Gr

Stef

Heb Manley verschillende keren gehoord op andere speakers, manley heeft niets ... kan hiet goed verwoorden.

Voor mij w het heel emotioneel weergegeven en mss is het voor jou niet strak en neutraal genoeg.

Gr

Stef

Ik vind het onnatuurlijk en te warm klinken. Het lijkt realistisch, maar alleen voor versterkte muziek. Natuurlijke instrumenten worden gekleurd weergegeven. Zoals ik al schreef, vind ik het op een PA installatie lijken. Dit jaar viel het volume waarop gedraaid werd mee, eerder werd je daar kompleet weggeblazen. Scheurende gitaren en zo gaat prima, maar laat er eens een klassiek orkest of natuurlijke stemmen op horen, dat gaat dan plotseling heel anders.

Alvorens ik wist waar in te schrijven vr Marantz, was het volzet

Gr

Stef

ik dacht dat jij wlm juist miks vond?

Vandaag genoten van de show.

wel vaak bij Bergman langs geweest om op een gegeven moment daar ook wat stevigers te horen dan het standaard ook mooie maar toch niet altijd mijn ding akoestische muziek.

na even wachten werd daar op mijn verzoek ook even wat Hendriks op gezet en ja ook dat gaat goed op zo een set kan ik je melden.

Daarnaast vond ik het prettig om ook bekenden van Hear en daar buiten tegen te komen.

Altijd weer even prettig om weer iemand live tegen te komen in plaats van alleen achter het toetsenbord.

Op zich geen echte toppers gehoord maar zo als altijd zat het vernijn weer in de staart.

de beurs was al bijna teneinde en ik was eigenlijk opweg naar de uitgang en kwam toen pas langs Quad daar heb ik nog even bijna een priv

Ik vind de telling in de poll wel een beetje raar. Volgens de telling hebben er 18 mensen gestemd, maar staan er maar 8 achter de keuzes (opgeteld).??

Ik heb namelijk ook nog niet gestemd, ga morgen pas, en geeft aan dat ik al gestemd heb?

ik dacht dat jij wlm juist miks vond?

De je keer dat ik het hoorde Robin was met de Gran Viola vloerstaander, de sub erbij, manley 250W monoblokken en de CDspeler loop dac van Metronome Technology ... kun je rekenen :)

Toen bij audio life kon de scala niet overtuigen

Ik ben nog steeds benieuwd naar de Diva vloerstaander Robin

@Hans

Ik denk dat je het goed schetst, de gitaar liefhebbers houden waarschijnlijk van WLM dr dat warme. Buizen gitaarversterkers ala Fender, Mesa Boogie vinden wij ook (of moet iik alleen zeggen :) ) prettiger klinken dan de transistoren van bvb Peavey ... onbewust houden wij van dat gekleurde bij versterkte muziek. Het is maar een idee.

Ik vind het een boeiend gegeven dat er geen tussenweg is. Helemaal voor of tegen, maar niet iets van ja maar ...

Heeft iemand recent WLM al eens gehoord op andere versterkers ipv Manley?

Nu ga ik slapen (met koorts)

Gr

Stef

bij de WLM kwam het laag niet mee met het midden hoog van de elektrostaat

dan maar een Quad

grappig

mijn eravring was juist een uitegspoken live gevoel. vreselijk veel detail, de ruimte van de opname mooi afgebeeld en erg reklaxed om naar te luisteren.

in 1 woord muziek.

weet iemand waarom PMC altijd zo teleurstellend de spullen neerzet. je moet altijd staand luisteren, veel te kort bij.

daar zou ik nu juist een mooie demo van willen horen

@ kappa

mcintosh met het scherm was idd indrukwekkend. echt het gevoel dat je erbij was. zat zelfs diepte in

Beterschap, Stef!

Tanx allemaal

Ben uiteindelijk toch naar de dokter gegaan omdat ik koorts blijf maken ...

Je verslag is heel leuk Ivan ... dat post ik beter in de andere draaad :)

@M44

Is ook mijn gevoel bij WLM zoals jij het schrijft

Gr

Stef

Om nog even terg te komen op wat ik eerder zei. De totem speakers klonken erg goed, ik heb hoofdzakelijk de Totem Wind gehoord. Vond het wel leuk om deze een keer te horen. De wind is toch een van de speakers die ik altijd al een keer heb willen horen. Heb wel al een paar keer een Totem Hawk gehoord en wast andere modellen en het klonk eigenlijk altijd goed. Ook de wind klonk naar mijn oren gewoon erg goed. Ik zat niet op de sweet spot en zou ze wel een keer echt willen beoordelen onder wat betere omstandigheden.

De set met Jadis en Martin Logan was ook goed. Heb Martin Logan speakers nog niet zo vaak gehoord, maar zeker de modellen met de actieve sub zijn best ok.

Dan was er nog de nieuwe Wilson Audio Sacha, toch wel een droom luidspreker. In de goede ruimte met de juiste electronica denk ik dat de Sacha heel moeilijk te overtreffen is. Mensen zeggen wel eens dat Wilson Audio veel te duur is, ik denk dat die mensen gelijk hebben. Zoveel geld voor een speaker is eigenlijk overdreven. Maar zelf heb ik nog nooit wat beters gehoord. De Watt/puppy 7 met de Nagra CDP en Boulder versterking blijft wel een van de beste sets die ik ooit heb gehoord.

Ik vind de telling in de poll wel een beetje raar. Volgens de telling hebben er 18 mensen gestemd, maar staan er maar 8 achter de keuzes (opgeteld).??

Ik heb namelijk ook nog niet gestemd, ga morgen pas, en geeft aan dat ik al gestemd heb?

Och, dat had ik ook zo vaak.

Volgens mij vergaat de kans om te stemmen zodra je berichtjes in de poll gaat lezen zonder eerst te hebben gestemd.

Ik zal niet stemmen want ik kwam voor de gezelligheid. En om eens te ruiken aan die show. Ik weet nu waar het is, en dat het drie kwartier fietsen is vanaf Eindhoven CS.

Gesproken met Kappa7, KT88, Audiofreak, Henkes, en superkort met de heren van Hanzehifi.

Het leukste vond ik het radio- en computermuseum. Daar stond mijn Osborne I die ik in 1981 kocht voor Fl 6300,- als "Osbourne" met een verkeerde prijs. Praatje met de beheerder betekende oude herinneringen ophalen.

BTW het museum zoekt nog een Kaypro. Iemand van de grijsaards hear?

Ook een lezing daar over muziekreproductie door de eeuw(en) heen vond ik interessant.

M :ph34r: rc

Och, dat had ik ook zo vaak.

Volgens mij vergaat de kans om te stemmen zodra je berichtjes in de poll gaat lezen zonder eerst te hebben gestemd.

Ik zal niet stemmen want ik kwam voor de gezelligheid. En om eens te ruiken aan die show. Ik weet nu waar het is, en dat het drie kwartier fietsen is vanaf Eindhoven CS.

Gesproken met Kappa7, KT88, Audiofreak, Henkes, en superkort met de heren van Hanzehifi.

Het leukste vond ik het radio- en computermuseum. Daar stond mijn Osborne I die ik in 1981 kocht voor Fl 6300,- als "Osbourne" met een verkeerde prijs. Praatje met de beheerder betekende oude herinneringen ophalen.

BTW het museum zoekt nog een Kaypro. Iemand van de grijsaards hear?

Ook een lezing daar over muziekreproductie door de eeuw(en) heen vond ik interessant.

die lezing had ik idd ook wel willen horen. en dan die prachtige magnat speakers daar :):o

Beterschap, Stef!

Tanx allemaal

Ben uiteindelijk toch naar de dokter gegaan omdat ik koorts blijf maken ...

Je verslag is heel leuk Ivan ... dat post ik beter in de andere draaad :)

@M44

Is ook mijn gevoel bij WLM zoals jij het schrijft

Gr

Stef

wij hebben dan ook jonge oren en een uitmuntende smaak :lol::P;)

die lezing had ik idd ook wel willen horen. en dan die prachtige magnat speakers daar :):o

O, waren dat Magnat speakers. Ik zat vooraan en dacht even dat er geluid uitkwam. Maar nee, het waren die opgehangen bakken aan de wand. JBL denk ik. :unsure:

Maar Robin, wat ik niet snap, is dat je zo super tevreden bent met je huidige speakers, en dan toch naar de een na de andere speaker gaat luisteren.

Is dat nu die beroemde audiofilie? :confused:

Ik vroeg me daar rondlopend af of ik er wel thuishoorde, want ik ben nergens naar op zoek (nou ja, op kabels wellicht na).

Ik sprak Kappa7, die naar die dure draaitafel van Wol was gaan luisteren. Hij vindt dat leuk, ook al heeft hij er het geld niet voor over. Mij boeit het niet omdat ik er het geld niet voor over heb. Dat is toch een andere insteek vrees ik.

Dan daarbij... wil je naar iets luisteren, dan krijg je al het andere kado. Ik zou nieuwsgierig kunnen zijn geweest naar de Ayre USB DAC, maar dan hoor je die in een set die je thuis niet hebt. Wat heb je dan aan die indruk?

Voor mij blijft het een beetje bij kassies kijken, zo'n show. Mensen zijn leuker.

wij hebben dan ook jonge oren en een uitmuntende smaak :lol::P;)

Dat zeg je nou.... maar er zit wel wat in.

Toen ik jonger was luisterde ik heel anders naar muziek dan wat ik nu doe.

Toen meer over het totaal gezien, nu let ik meer op details.

Wanneer ik b.v. een sax live hoor, probeer ik op te nemen hoe die sax precies klinkt.

Op audiosets klinkt die sax in ieder geval anders, maar ik vind het beter wanneer die het meest op de live versie lijkt.

Eind zeventiger jaren had ik samen met nog iemand een (hobby)opnamestudiootje.

Ik kan me nog herrineren dat ik toen ook het geluid juist meer tot een geheel wilde smeden dan dat je de afzonderlijke instrumenten kon waarnemen.

Nu zou ik het laatste doen, op een manier dat het toch lekker klinkt.

Zo iets als Fritz de With doet.

p.s.

over smaak valt niet te twisten...

O, waren dat Magnat speakers. Ik zat vooraan en dacht even dat er geluid uitkwam. Maar nee, het waren die opgehangen bakken aan de wand. JBL denk ik. :unsure:

Maar Robin, wat ik niet snap, is dat je zo super tevreden bent met je huidige speakers, en dan toch naar de een na de andere speaker gaat luisteren.

Is dat nu die beroemde audiofilie? :confused:

Ik vroeg me daar rondlopend af of ik er wel thuishoorde, want ik ben nergens naar op zoek (nou ja, op kabels wellicht na).

Ik sprak Kappa7, die naar die dure draaitafel van Wol was gaan luisteren. Hij vindt dat leuk, ook al heeft hij er het geld niet voor over. Mij boeit het niet omdat ik er het geld niet voor over heb. Dat is toch een andere insteek vrees ik.

Dan daarbij... wil je naar iets luisteren, dan krijg je al het andere kado. Ik zou nieuwsgierig kunnen zijn geweest naar de Ayre USB DAC, maar dan hoor je die in een set die je thuis niet hebt. Wat heb je dan aan die indruk?

Voor mij blijft het een beetje bij kassies kijken, zo'n show. Mensen zijn leuker.

het is ook kassies kijken. leuk om luidsprekers te horen. ben altijd benieuwd. ik ben erg tevreden. voor het budget wat ik uitgegeven heb is er voor mij absoluut niets beters te vinden.

wel vind ik het leuk om in de toekomst te kijken. zoeken naar luidsprekers die doen wat ik zoek.

WLM deed dat alsmede audionote , harbeth.

en kijken en luisteren is niet hetzelfde als aanschaffen.

ik heb niets gehoord waarmee ik zo zou willen ruilen zaterdag.

wel zou ik een grote schuur willen hebben vol met luidsprekers om voor de lol af en toe te wisselen.

vrder hoiren mensen om mij heen van alles wat ik niet hoor.

iemand die in een onbekende ruimte, bij een onbekende set iets zinvols kan zeggen over de klank van de cd speler .................tja het zal wel.

ik hoor alleen een totaal plaatje ;)

die magnats stonden aan de zijkant. niet aangesloten

Hans, ik mis in de poll de Leema/Monitor audio set.

Deze vond ik persoonlijk toch wel heel erg lekker klinken. :rolleyes:

De kleine phono-amp die ze nu in hun programma hebben is overigens een hele vooruitgang t.o.v. de ingebouwde phono-amp in de Pulse.

De kleine phono-amp die ze nu in hun programma hebben is overigens een hele vooruitgang t.o.v. de ingebouwde phono-amp in de Pulse.

Ik schrok wel een beetje van de prijzen bij Leema, de phono voorversterker wat iets van

Ik ook,...................... met Mercedes Sosa en Stevie Ray Vaughan vond ik de set erg goed te pruimen.