Jump to content

Best sound of the show... VAD 2009

Hans van Liempd
 Share

Best sound of the show  

58 members have voted

1. 1. Helaas een maximum van tien

• Audiac met Revel Ayre en Wilson audio
      4
    • B&W grote set
      0
    • D&D met de Arabesque
      4
    • Dynaudio
      0
    • Hanstedt met Martin Logan en Jadis
      8
    • WLM met Manley
      6
    • Marantz
      0
    • Monitor Audio + Leema en Transrotor
      1
    • Music 2
      9
    • Studionoot met Aitos
      5

Recommended Posts

Hansted had verreweg de beste demo.

Bij WLM kreeg ik echt maagkrampen, zo'n verschrikkelijk schel geluid

:lol:

offcourse

Hans, ik mis in de poll de Leema/Monitor audio set.

Deze vond ik persoonlijk toch wel heel erg lekker klinken. :rolleyes:

De kleine phono-amp die ze nu in hun programma hebben is overigens een hele vooruitgang t.o.v. de ingebouwde phono-amp in de Pulse.

Het jammere is dat ik er niet meer dan 10 kwijt kan...

Maar ehhh die Leema stond toch bij Monitor Audio... ik zal Leema daar bij vermelden.

:)

Weer wat opgeknapt..??

Ben toch naar de dokter geweest omwille van de koorts ...

het gaat wel beter nu

morgen nog een dagje op krachten komen en hup er weer volop tegenaan

Tegen zondag ben ik tiptop

Gr

Stef

beterschap stef.

benco uit antwerpen van het AF forum was ook al niet lekker. maar die heeft ook achterliggende klachten

Ik ook,...................... met Mercedes Sosa en Stevie Ray Vaughan vond ik de set erg goed te pruimen.

Of we hebben tegelijkertijd in deze ruimte gestaan, of ze hebben beide dagen alleen maar Mercedes Sosa en Stevie Ray Vaughan gedraaid.... Ik lees namelijk in elke recensie dat SRV zo geweldig klonk, en ik kan me niet voorstellen dat we net op dat moment met z'n allen in 1 ruimte stonden. De meesten die ik gesproken heb vonden de Leema/Monitor Audio combinatie trouwens bijzonder goed klinken.

Dat klopt ook wel, die Leema Pulse/Stream set is ook een geweldige set vind ik. (behalve die enigszins tegenvallende ingebouwde phono :angry:, maar daar wordt aan gewerkt)

Ik vond het overigens wel geinig om te zien, al die mensen met hun Leema tasje. :D

@Hans, dankjewel voor het vermelden van Leema.

[...]De Ayre set-up met de USB DAC op Revel speakers kon mij ook overtuigen (eindelijk eens) dat er in dit medium een toekomst heeft t.o.v. de cd.

[...]

Dit waren voor mij enkele highlights van de show.

Mooi, helder verslagje. Betekent voor mij dat ik eens wat gezelschap moet zoeken als ik zo'n beurs bezoek, want ik had maar een paar concrete doelen, en liep voor de rest tamelijk doelloos rond.

De Ayre DAC was een van die doelen, maar juist toen ik er binnenkwam was de demo voorbij.

Met het geluid van mijn eigen gehakte DAC nog vers in het geheugen had ik mogelijk iets kunnen opsteken hiervan.

Daarom ook des te jammer dat er geen Hear dagen meer zijn.

M :ph34r: rc

Het verbaasd mij dat niemand wat zegt over de Rega/Totem set. Weet niet of het de beste van de show was maar de presentatie vond ik erg goed. Er werd ook trance en electro pop gedraaid tijdens de demo. Niet helemaal mijn ding maar wel weer wat anders dan het zoveeste jazz trio of tingel tangel muziek.

volgens mij zitten daar alleen Rega en Totems freaks, het is er altijd druk

dat heb je bij Naim ook. :D

Ik ben op de platenspelers nah zeker geen Rega freak, Totem maakt naar mijn oren best goede producten. Ook Naim is wel een merk wat ik best goed vind over het algemeen.

volgens mij zitten daar alleen Rega en Totems freaks, het is er altijd druk

dat heb je bij Naim ook. :D

Ik ben op de platenspelers nah zeker geen Rega freak, Totem maakt naar mijn oren best goede producten. Ook Naim is wel een merk wat ik best goed vind over het algemeen.

Ben jammer genoeg niet gaan luisteren. heeft onbewust te maken met het feit dat ik Totem en Rega gemakkelijk in Belgi

heb ik gezegd dat het geen goede producten zijn :D

ik zeg alleen dat het elk jaar daar lekker druk is

nou ik heb die naim speakers voor 8000 euro,s gehoord waren niet slecht ik had een hoger prijskaartje

verwacht Naim kennende

Het enige jammere, maar ook wel weer leuke van Naim vind ik dat ze nog sterk aansturen dat je een hele set van het merk moet aanschaffen ivm DIN connectoren (ze ook tegenwoordig ook RCA) en dat sommige producten geen eigen voeding hebben, zoals de stageline phono pre en ik dacht dat de voorversterkers ook geen eigen voeding hadden.

[...]De Ayre set-up met de USB DAC op Revel speakers kon mij ook overtuigen (eindelijk eens) dat er in dit medium een toekomst heeft t.o.v. de cd.

[...]

Dit waren voor mij enkele highlights van de show.

Mooi, helder verslagje. Betekent voor mij dat ik eens wat gezelschap moet zoeken als ik zo'n beurs bezoek, want ik had maar een paar concrete doelen, en liep voor de rest tamelijk doelloos rond.

De Ayre DAC was een van die doelen, maar juist toen ik er binnenkwam was de demo voorbij.

Met het geluid van mijn eigen gehakte DAC nog vers in het geheugen had ik mogelijk iets kunnen opsteken hiervan.

Daarom ook des te jammer dat er geen Hear dagen meer zijn.

M :ph34r: rc

Ik moet de volgende keer ook een beter planning maken

heb achteraf veel niet gezien en gehoord.wel vond ik

dat verhaal van Jan douwe kroeske boeiend hij vertelde

over de ervaring die hij had met verschilende artiesten

bij zijn live opnames van 2meter sessies.dit was bij

dynaudio.ik kan Niks zinnigs zeggen over deze grote

speakers om dat ik er zowat in zat.maar ik heb wel een

leuke dag gehad.ook doordat ik de lp box van radiohead

the best of voor een mooi prijsje heb gescoord.

Gr henkes

Ik ben ook geweest, goede dingen gehoord helaas niet iets wat echt bijzonder was.

Opvallend was wel de bijondere goede uitleg op de stand van Audiac.

Opm. ik heb wel de mensen van Dynamic Solutions zien lopen en hun nog aangesproken

waarom zij niet op de VAD show staan. hun demo's vond ik altijd met erg goed

zij vertelde mij dat er volgend jaar misschien weer van de partij zijn.

voor mij

1 Wilson

2 Crystal/Bryston/Siltech

Rest klonk goed maar vaak te mooi en te lief niets met realisme te maken. Jammer

weinig platenspelers te beluisteren.

Mazzel

Jempie

Ik ben ook geweest, goede dingen gehoord helaas niet iets wat echt bijzonder was.

Opvallend was wel de bijondere goede uitleg op de stand van Audiac.

Opm. ik heb wel de mensen van Dynamic Solutions zien lopen en hun nog aangesproken

waarom zij niet op de VAD show staan. hun demo's vond ik altijd met erg goed

zij vertelde mij dat er volgend jaar misschien weer van de partij zijn.

voor mij

1 Wilson

2 Crystal/Bryston/Siltech

Rest klonk goed maar vaak te mooi en te lief niets met realisme te maken. Jammer

weinig platenspelers te beluisteren.

Mazzel

Jempie

Hoi Jempie... heb je al gestemd..??

Guest PeterV

Hoi allemaal.

Ik ben zaterdag geweest en vond het absoluut geen slechte show. Ik heb met veel plezier geluisterd bij Guru en Naim, heel spectaculair maar veelal muziek met nadruk op het laag. Deze speakers zou ik nog wel eens met wat andere muziek willen horen. Het wegdreunen bij die grote ADAM speakers probeer ik maar zo snel mogelijk te vergeten. De meest opvallende sound heb ik gehoord bij Music2, zo een groots geluid uit 2 monitoren, heel erg mooi. Helaas heb ik niet op zondag kunnen luisteren toen zou er met de versterkers van Luxman worden gedemonstreerd. Misschien een volgende keer. Ik heb er in ieder geval wel op gestemd.

Groeten, Peter

Hoi allemaal.

Ik ben zaterdag geweest en vond het absoluut geen slechte show. Ik heb met veel plezier geluisterd bij Guru en Naim, heel spectaculair maar veelal muziek met nadruk op het laag. Deze speakers zou ik nog wel eens met wat andere muziek willen horen. Het wegdreunen bij die grote ADAM speakers probeer ik maar zo snel mogelijk te vergeten. De meest opvallende sound heb ik gehoord bij Music2, zo een groots geluid uit 2 monitoren, heel erg mooi. Helaas heb ik niet op zondag kunnen luisteren toen zou er met de versterkers van Luxman worden gedemonstreerd. Misschien een volgende keer. Ik heb er in ieder geval wel op gestemd.

Groeten, Peter

Das heel mooi...., Marco staat nu op een gedeelde eerste plaats... B)

Het verbaasd mij dat niemand wat zegt over de Rega/Totem set. Weet niet of het de beste van de show was maar de presentatie vond ik erg goed. Er werd ook trance en electro pop gedraaid tijdens de demo. Niet helemaal mijn ding maar wel weer wat anders dan het zoveeste jazz trio of tingel tangel muziek.

Toen de blauwe Totems draaiden kon ik niet verder dan 1 meter naar binnen. Daar was het laag niet om aan te horen. Maar dat kan ook niet anders helemaal in de hoek.