rienberends Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Ben toe aan een nwe. cd-speler. Heb jaren genoten van mijn Rotel RDD 980 loopwerk in combi. met PS Audio dig.link II,beide gemod. Het loopwerk vertoont wat mankementjes /slijtage en ben zelf ook wel aan een nwe. uitdaging toe. Mijn gedachten gaan uit naar een geintr .speler met wel een dig. uitgang . Zou Arcam een optie zijn? En wat is er zoal veranderd in pakweg 10 jaar tijd op het gebied van CD speler/dac? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 het voornaamste wat er de laatste 10 jaar is veranderd is natuulijk de verdere afbraak van de CD. Denk er om: de meeste CD's die tegenwoordig verkocht worden zijn geen 'red-book'-cd meer. Als je wat hogere eisen wilt stellen aan een dedicated cd-speler: kijk dan vooral tweedehands. Wil je nieuw orienteer je dan -veeel- breder en houdt in gedachten dat men overal af wil van kasten vol met CD's; dat ga jezelf ook krijgen, die druk om alles op te slaan en de dure cd's netjes verpakt in mapjes in de verhuisdoos op zolder, "om ruimte te maken" Achteraf zullen we zeggen dat wij de hoogtijdagen (een gouden tijdperk heeft de cd nooit gehad) van de cd nog hebben meegemaakt en het is ook best leuk om 2e hands iets uit die tijd (wat je altijd al........enz) op de kop te tikken. Neem er lekker de tijd voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2009 Report Share Posted 21 oktober 2009 Wat is je budget? Er zijn zat mooie CD spelers te koop, nieuw en 2de hands. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van oudere CD spelers, niet vanwege het geluid maar kans op storingen bij oudere CD spelers zijn groter dan bij oudere versterkers of speakers heb ik het idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts