Jump to content

akoestiek probleempje..

WanFie
 Share

Recommended Posts

niet alle waarde laat zich in geld vertalen.

............maar,,,,,,, Gratis (software) is niet voor niets gratis. ;)

Houd het email adres wat je regelmatig gebruikt op het zelfde ip-adres wat je gebruikte om die "gratis" software te downladen maar eens in de gaten. De eerste maanden na downladen loopt je spam folder steeds voller.

Ook ontvang je steeds meer email over dingen die aansluiten aan de sites die je bezoekt, en die verband houden met dat programma.

Gratis software word niet geschreven om jouw ten dienst te zijn, maar om bedrijven die dat sponsoren ten dienst te zijn.

Daardoor is het vaak bijna altijd zo brak als maar mogelijk is. Het is niet bedoeld om jou de goede info te geven, enkel om bedrijven info over jou te verschaffen. ;)

Beste Mirakel,

Wat tref jij het toch altijd slecht. Zou dat je karma zijn?

Als jij zoveel ellende met gratis software hebt zou ik maar eens wat selectiever worden en wat beter uitkijken.

Er zijn ook nog goede programmeurs die voor hun hobby schrijven (maar wel vanuit hun professie) en vaak in collectief met vele anderen. Hun werk houden ze niet voor zich zelf maar delen dat met anderen. WinISD en REW zijn daar voorbeelden van. Veel "Gratis" software komt ook van universiteiten als resultaat van onderzoekswerk. Arta is daar een voorbeeld van en dat was oorspronkelijk ook gratis.

;)

P.s. Ik heb hier ook WinISD en heb daardoor nog nooit spam in mijn mailbox gekregen, gebruik het overigens vrijwel niet omdat het niet makkelijk te bedienen is. PayPal stuurt je meer spam. Het is zo makkelijk om als je zelf iets niet goed doet anderen daar de schuld van te geven..........

[...]

Wat een volslagen onzin!

Ik heb jaren lang aan gratis software gewerkt, dat pakket (POV-Ray, zo'n 700 pagina's documentatie geschreven) wordt al jaren zonder enige bijbedoeling gedistribueerd. Sterker nog, commercieel hergebruik van de broncode of commerciele distributie van het pakket is niet toegestaan. Als je eens wist hoe moeilijk het is om hen die van onze code misbruik maken voor de rechter te krijgen en vervolgens veroordeeld.

Guest tubejack

Te kort door de bocht Miracle, wat "controle" en spyware betreft z

Het gaat met name om spoeltjes die stabiel zijn begreep ik. Voor het filter tussen voor- en eindversterker.

:)

Als je op die toer gaat dan kun je net zo goed een PEQ inzetten, doet hetzelfde. Maar daarmee ga je het niet redden.

Wil je het echt goed doen in het laag dan is het of je kamer acoutisch aanpassen en dat gaat niet lukken voor het laag, of je gaat met een DSP aan de slag met 1 of 2 extra subwoofers. Met een DSP zonder extra subs ga je het ook niet redden. Kom je op systemen als dit uit:

Die DSP is naar audiofiele maatstaven met $799 niet eens duur.

;)

• 2 weeks later...

De eigenaar tobt nog steeds met z'n probleem.

Hij denkt nu aan drie oplossingen:

1. de baspoort dempen met een bundel limonade rietjes.

2. andere speakers, waarbij z'n gedachten naar de Magnepan MG 12 gaan.

3. andere CD speler, omdat het probleem met de draaitafel veel kleiner is.

De eigenaar tobt nog steeds met z'n probleem.

hebben jullie nu een sub met instelbare (tegen)fase geprobeerd of niet?

De drie "oplossingen" zijn m.i. geen oplossingen :(

De tegenfase sub is nog niet geprobeerd omdat het nogal wat inhoud om de spullen even bij elkaar te krijgen. Ook zijn er nogal mensen die ik ook hoog inschat die het helemaal niet zien zitten en een hoop problemen met fase voorspellen.

Of die drie oplossingen helpen..??? Het zou allemaal iets kunnen bijdragen, alhoewel ik van de drie het meeste zie in de Magnepans. Goed opstellen is dan een ander probleem en alleen met de speakers thuis te testen.

Of die drie oplossingen helpen..??? Het zou allemaal iets kunnen bijdragen, alhoewel ik van de drie het meeste zie in de Magnepans. Goed opstellen is dan een ander probleem en alleen met de speakers thuis te testen.

Ik begrijp het niet goed.....met LP is het wel goed, met CD niet?

En dan ga je andere luidsprekers proberen?

Ik zou eerst eens uitzoeken of de bron wel onverdacht is, vandaar uit verder werken.

De MG12 is wel heul erg klein hoor, ik denk dat je dan teveel laag gaat missen.........

Ik begrijp het niet goed.....met LP is het wel goed, met CD niet?

En dan ga je andere luidsprekers proberen?

Ik zou eerst eens uitzoeken of de bron wel onverdacht is, vandaar uit verder werken.

De MG12 is wel heul erg klein hoor, ik denk dat je dan teveel laag gaat missen.........

Met LP is het probleem minder omdat de meeste platen niet zoveel laag bevatten.

Inderdaad.......ik heb zat platen die echt dieper gaan dan of minstens gelijk zijn aan de CD..........

Er zijn wat bas-magere jaren '70 kringlopers bij ja, maar het merendeel is goed in balans.

Die jaren '70 dingen klinken net zo dun op CD.

Het gaat met name om spoeltjes die stabiel zijn begreep ik. Voor het filter tussen voor- en eindversterker.

Als je op die toer gaat dan kun je net zo goed een PEQ inzetten, doet hetzelfde. Maar daarmee ga je het niet redden.

Wil je het echt goed doen in het laag dan is het of je kamer acoutisch aanpassen en dat gaat niet lukken voor het laag, of je gaat met een DSP aan de slag met 1 of 2 extra subwoofers. Met een DSP zonder extra subs ga je het ook niet redden. Kom je op systemen als dit uit:

Die DSP is naar audiofiele maatstaven met $799 niet eens duur.

;)

Het jammere van deze Audissey (en de versie van SVS) is dat jezelf helemaal geen controle hebt. Wil het apparaat een dip van 20 db op 30 hz corrigeren, dan doet het dat gewoon..

(weet overigens niet of de software echt zo dom is dat het dat zal doen)

Het jammere van deze Audissey (en de versie van SVS) is dat jezelf helemaal geen controle hebt. Wil het apparaat een dip van 20 db op 30 hz corrigeren, dan doet het dat gewoon..

(weet overigens niet of de software echt zo dom is dat het dat zal doen)

Deze en die van SVS zijn identiek. Bij de SVS krijg je een meetmicrofoon bijgeleverd en uitgebreidere software. De SVS is n.l. bedoeld als standalone apparaat, de Audissey als onderdeel van hun grotere MultEQ-HT processor. Wil je het fijne weten dan download je toch de handleiding bij SVS? Krijg je ook een betere indruk van wat het doet en wat het kan.

Het is iets complexer dan zomaar een frequentiekarakteristiek egaliseren.

Beide zijn zodanig bedoeld dat iedere dombo die weet wat ie doet, er mee overweg kan. Wil je alles zelf in de hand houden dan zul je met REW en een eigen convolver aan de slag moeten. Dat is heel wat meer werk.

;)

Kennelijk mag je niks van platen zeggen.... :rolleyes:

Ik ervaar op mijn draaitafel ook dat de meeste platen minder vet klinken dan CD's op m'n Droplet. Mijn arm kan ik tijdens het draaien in hoogte instellen en merk niet dat het laag dan vetter wordt. Wel is het hoog en midhoog minder aanwezig met een lagere arm. Ook het wijzigen van de afsluitweerstand brengt niet veel. Dat kan ik n.l. vanuit m'n stoel met de afstandsbediening.

W