Egbert Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Met de KLIPSCH P-38F luidsprekersEn de TUBE ELYSIUM APOTHEOSES mono buizenversterkers op het Mid/Hoog. En de VINCENT SP 993 op het laag(Door twee potmetertjes aan de ingangen te zetten is de GAIN gelijk gesteld aan die van de Apotheoses) Voorversterker is de AUDIO RESEARCH LS 25 MK2 De SA(CD) spelers zijn een gemodificeerde MARANTZ SA-11S1. En een DENON DVD 2910 cd-sacd speler Luidsprekerkabels:W&M Audio LS-1,Van Den Hul The Wind MK2. Siltech LS80 G3 Interlinks: Zelfbouw RG59,Zelfbouw,Croneberg Serie3 en JVG interlink, XLR interlink: SIGN&AUDIO en W&M Audio BC-1 Stekkerdozen:Zelfbouw Netkabels:Zelfbouw met LAPP kabel en Kopp stekkers Aparte Stroomgroep: met LAPP kabel ziet er zeeer imposant uit.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 willekeurige volgorde: 1) Pierre Lurne Dac / Copland CTA 301 / Bryston 4BE / Thiel 3.6 2) TAG- McLaren surround set (VAD 1994?) 3) Krell CD 20 / Gryphon voortrap / zelfbouw buizen 65 W single ended triode uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Ik denk dan aan de mastering-suite van Galaxy studios. SPL controller, Perreaux 350P (gemod) en de Egglestonworks Savoy. http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/hoget500/...ite_galaxy.jpeg gsm fotootje zeker? iest scherpere http://www.spl.info/fileadmin/user_upload/...gateway1500.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Ik vind de set van Henk ook prachtig om te zien ! Trouwens, een mooie foto met een mooie kleurstelling. Zo komt zo'n vloer toch nog aardig uit Dit model Klipsch heb ik nog niet gehoord, op de VAD 2008 was het wisselfilter niet klaar. En de set van John met die mooie JK spullenboel, ook prachtig! Een dergelijke set heb ik gehoord in 't Harde maar ook bij de vorige VAD. Mooi hoor. Maar op de vraag wat ik het mooiste vind dat ik ooit gehoord heb, kan ik eigenlijk geen zinnig antwoord geven. Wel heb ik ooit sets gehoord met een prijskaartje waar je een Porsche voor kunt kopen die mij niet echt imponeerden, voor het geld dan. En mijn stelling is toch wel dat als ik het geld er niet aan af zie of hoor, is het het niet waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Ik denk dan aan de mastering-suite van Galaxy studios. SPL controller, Perreaux 350P (gemod) en de Egglestonworks Savoy. http://www.cmd.tech.nhl.nl/users/hoget500/...ite_galaxy.jpeg gsm fotootje zeker? iest scherpere http://www.spl.info/fileadmin/user_upload/...gateway1500.jpg Ja, maar de foto die jij post is van Bob Ludwig zijn ruimte (Gateway mastering) met de grote Egglestonworks.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Het mooiste wat ik ooit heb gehoord is toch wel de Mazda 787B Le Mans 4 schijfs wankelmotor op volle toeren op het circuit van Silverstone UK. 787B Mazda was build in 1991. With Wankel Rotary (4) engine type, sized at 2622 ccm it was able to deliver 700 bhp @ 9000 rpm and 841 Nm of torque. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Het mooiste wat ik ooit heb gehoord is toch wel de Mazda 787B Le Mans 4 schijfs wankelmotor op volle toeren op het circuit van Silverstone UK. 787B Mazda was build in 1991. With Wankel Rotary (4) engine type, sized at 2622 ccm it was able to deliver 700 bhp @ 9000 rpm and 841 Nm of torque. lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 een Audio Note set in de winkel van De Jong Systems toen hij nog in dat tempeltje op het Rijswijkseplein in Den Haag zat. dat was bijna het aanwezig zijn bij een live voorstelling. bijna omdat de artiest ontbrak. groet Jij hebt wel een goeie smaak Robx Audio Note is in de juiste setting inderdaad super. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 robx heeft een uitmuntende smaak en bij audio note klinkt het ook geweldig wanneer je niet exact in het midden zit. wat met sommige hele dure speakers in dit topic .....................tja Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 Hetgeen ik mij herinner ... Spectral met Avalon Manley Mono 250 met The Raven en WLM vloertaanders uit het topsegment Set van Hans VL blijft mij ook bij Jan Allaerts op welke draaitafel ook maar bij Henk in combi met de Blueamp phono magisch mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
fmjwillems Posted 26 oktober 2009 Report Share Posted 26 oktober 2009 robx heeft een uitmuntende smaak en bij audio note klinkt het ook geweldig wanneer je niet exact in het midden zit. wat met sommige hele dure speakers in dit topic .....................tja Dat klopt inderdaad m44 zo ervaar ik het ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Hetgeen ik mij herinner ... Spectral met Avalon Manley Mono 250 met The Raven en WLM vloertaanders uit het topsegment Set van Hans VL blijft mij ook bij Jan Allaerts op welke draaitafel ook maar bij Henk in combi met de Blueamp phono magisch mooi Ahum, wat heb jij een slechte herinnering. Even ter herinnering voor je 2 sets in Almere bij ene R en bij O. Wist da je zoiets ging posten heb het een beetjs bewust gedaan ... Heb je fatbob met JA nog niet gehoord h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruis Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 een Audio Note set in de winkel van De Jong Systems toen hij nog in dat tempeltje op het Rijswijkseplein in Den Haag zat. dat was bijna het aanwezig zijn bij een live voorstelling. bijna omdat de artiest ontbrak. groet Tempeltje? Dat gebouwtje is lang geleden gebouwd als belastingkantoor Het is nu een advocatenkantoor. Niet zo gek als je die buurt kent Ruis Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Tempeltje? Dat gebouwtje is lang geleden gebouwd als belastingkantoor Het is nu een advocatenkantoor. Niet zo gek als je die buurt kent Ruis Ja, echt een buurt voor Audio Nood.. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 De Rinsma set die Alco noemt is de allerbeste die ik ooit gehoord heb. Staat / stond altijd opgesteld in de achterste kamer Als ik 'm beluisterde stond ie meestal in de grootste luisterkamer, direkt links als je de gang naar de luisterkamers in loopt. Op zich vond ik dat best vreemd, aangezien 't om kleine speakers gaat, die waarschijnlijk beter tot hun recht komen in een wat minder grote kamer. (komt ook meer overeen met de gemiddelde woonkamer denk ik) Heb de PEN's echter nog nooit gehoord, in een 'real-life' opstelling, dus minder ver de kamer in, want ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die ze zo vrijstaand op kunnen stellen. (tenzij men single is, een grote woon- of dedicated luisterkamer heeft) Maar goed... als ze voldoende vrij staan opgesteld en de bron goed genoeg is (zoals de AVID draaitafels met Hadcock arm) dan was/is 't absoluut genieten geblazen! (ben er al jaren niet meer geweest) Wel jammer dat de speakers zo smal en ongewoon diep zijn. Daardoor is er vrijwel geen enkele, passende stand bij te vinden. (behalve de hoge, iele stands van PENaudio zelf, waardoor 't imho niet alleen een onogend geheel word, maar tevens errrug wankel) Hier nog een foto van 'n jaartje of 5 gelezen, van de PENaudio Rebel bij Rinsma: (op de prijzige subwoofer-'stands' zagen ze er wel beter uit, maar vond ze zonder sub beter) En hier nog 'n plaatje van de Sonneteer Alabaster: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Ik zou er maar snel de kap opzetten. Nogaal laag opschep gehalte in versterker land. Alleen de trafo heeft wel een aardige grootte. (natuurlijk weet ik ook wel dat het ontwerp veel bepalender is dan de dikte van de kast etc) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 En hier nog 'n plaatje van de Sonneteer Alabaster: Ik verwonder me altijd over de belabberde draadjes die "men" in z.g. highend apparatuur gebruikt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 27 oktober 2009 Report Share Posted 27 oktober 2009 Als ik 'm beluisterde stond ie meestal in de grootste luisterkamer, direkt links als je de gang naar de luisterkamers in loopt. Volgens mij heb jij nooit meer geheel gemodificeerde versterkers + eigenbouw draaitafel op de pen's gehoord. Die stond in het achterste kamertje opgesteld. Echt magic! Helaas is mijn gemodificeerde Alabaster er niet meer, die is twee jaar geleden uitgebrand. En dat risico wil ik liever niet weer lopen. Voor mij geen even Rinsma tweaks meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Bij mijn Campion zaten er niet van die mooie luidspreker klemmen op. Verder niets dan goeds over Sonneteer, mooi Array alternatief Alleen een beetje weinig vermogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Volgens mij heb jij nooit meer geheel gemodificeerde versterkers + eigenbouw draaitafel op de pen's gehoord. Die stond in het achterste kamertje opgesteld. Echt magic! O,..nee, dan is 't dus toch nog langer geleden dan ik dacht... heb wel eens gemodificeerde Sonneteer versterkers bij Rinsma gehoord, maar een eigenbouw draaitafel nog niet. Helaas is mijn gemodificeerde Alabaster er niet meer, die is twee jaar geleden uitgebrand. En dat risico wil ik liever niet weer lopen. Voor mij geen even Rinsma tweaks meer. Holymoly.... Yikes,...dat kan ik me goed voorstellen dan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Wat me het meest is bijgebleven is de presentatie, door Nico Disselkoen van de Firma Duson, van de Stax ESL83 en de IMF SACM beide gevoed door Stax versterkers, waarvan enkele enorme monoblokken (op wieltjes) in Slot Zeist Beide gaven een enorm realistisch beeld waarvan de IMF een rijk, drukvol laag toevoegde ten opzichte van de Stax. Kennelijk is daar mijn voorliefde voor goedgebouwde transmissionline's geboren en tevens mijn antipathie t.a.v. (de meeste) basreflexen dingen Wat me de laatste tijd ook enorm verraste waren de huidige speakers van KT88, dit was absoluut de beste set-up met Magnapans die ik ooit gehoord heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 bij Pruis in Amsterdam Krell met Appogee en ik had vroeger thuis Magnapan mg2b met Sony Ta 88 b gewoon super, gewoon muziek draaien, twee tegen over gestelde formaten Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Wat me het meest is bijgebleven is de presentatie, door Nico Disselkoen van de Firma Duson, van de Stax ESL83 en de IMF SACM beide gevoed door Stax versterkers, waarvan enkele enorme monoblokken (op wieltjes) in Slot Zeist Beide gaven een enorm realistisch beeld waarvan de IMF een rijk, drukvol laag toevoegde ten opzichte van de Stax. Kennelijk is daar mijn voorliefde voor goedgebouwde transmissionline's geboren en tevens mijn antipathie t.a.v. (de meeste) basreflexen dingen Wat me de laatste tijd ook enorm verraste waren de huidige speakers van KT88, dit was absoluut de beste set-up met Magnapans die ik ooit gehoord heb. kT's pannetjes zijn idd zeer de moeite waard verder is de set van Ruud waarschijnlijk het mooiste wat ik nooit gehoord heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Ik heb zoals eerder al gezegd mijn eigen set er maar buiten gelaten... en ook de demo's met Hr Tan met Array en Magnepan. Dat vond ik ook van een niveau wat ik thuis wel zou willen. Helaas zijn die Magnepans te groot voor m'n luisterhok (wanneer er tenminste wat laag uit moet komen natuurlijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 oktober 2009 Report Share Posted 28 oktober 2009 Ik heb zoals eerder al gezegd mijn eigen set er maar buiten gelaten... Heel verstandig Hans... En ik heb heel wat sets gehoord met Magnapan, van de kleinste tot de grootste, geen enkele kwam ook maar in de buurt van wat ik bij KT88 heb gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts