Jump to content

Het mooiste wat je ooit gehoord hebt

leobus
 Share

Recommended Posts

De zelf bouw speakers (op basie van Focal Audiom) en zelfbouw versterkers van Rob Dingen waren ook zeer de moiete waard. Gekke was wel dat zijn set weer heel anders klonk dan veel andere fabrieks audio sets. De 15" woofers klonken minder vol, maar als er laag was, dan leek het wel dieper te gaan, maar dan moeiteloos.

Aardige akoestiek ook zo'n HT kelder

En ik heb heel wat sets gehoord met Magnapan, van de kleinste tot de grootste, geen enkele kwam ook maar in de buurt van wat ik bij KT88 heb gehoord.

Deze komt wat mij betreft op nummer twee.

Nummer een is met stip de set van Paul (B.Gehakt) van het audiofreaks-forum. Daarvan raakte ik van mijn stuk, dat had ik ik bij Sander minder. (Kan uiteraard gelegen hebben aan mijn gemoedsgesteldheid).

Moet er gelijk bijzeggen dat ik dit topic niet zo eh... nuttig vind.

M :ph34r: rc

Ik heb zoals eerder al gezegd mijn eigen set er maar buiten gelaten...

Heel verstandig Hans...

En ik heb heel wat sets gehoord met Magnapan, van de kleinste tot de grootste, geen enkele kwam ook maar in de buurt van wat ik bij KT88 heb gehoord.

Och Ruud, je weet dat wij een heel andere beleving met betrekking tot een goed geluid hebben. Jouw set vind ik heel mooi klinken, maar vind ik toch iets minder mooi dan de genoemde in m'n top drie.

Wat jij ook niks zult vinden b.v. is de set met Avalon Classic speakers op de grote Unison buizenversterkers van een audiokennis hier in de buurt. Ik vind dat juist weer een set waarover ik getwijfeld heb om in m'n lijstje te zetten. Zo zul jij de demoset van Guido Tent misschien niks aan vinden. Ik vond dat prachtig. Ik houd nou eenmaal van een krachtig en dynamisch geluid met een diepe doortekening. Jij waarschijnlijk meer van vloeiend en homogeen.

Het best is natuurlijk alle positieve elementen in

een Audio Note set in de winkel van De Jong Systems toen hij nog in dat tempeltje op het Rijswijkseplein in Den Haag zat.

dat was bijna het aanwezig zijn bij een live voorstelling. bijna omdat de artiest ontbrak.

groet

JAjajajajaja, maar... nee.

Ongeveer zoiets als boodschappen doen met een Ferrari F1.

Een ongelooflijke imponeermachine. Heeeeeel erg indrukwekkend, is me zeker bijgebleven, maar ook doodvermoeiend. Vraagt echt alle aandacht, je kunt niets anders meer dan luisteren naar wat er allemaal gebeurt, SCHREEEEUWT om aandacht.

Dus heel mooi, heel erg mooi, maar niet geschikt voor thuis. Voor die 150K euro is wel iets te vinden dat een beetje meer gebruiksvriendelijk is.

live muziek vraagt ook alle aandacht.

dat is wat die spullen doen. de live ervaring terug brengen. zo beleef ik het. wat jij zegt vat ik dus op als een meesterlijk compliment in de richting van bijv audio note luidsprekers

een Audio Note set in de winkel van De Jong Systems toen hij nog in dat tempeltje op het Rijswijkseplein in Den Haag zat.

dat was bijna het aanwezig zijn bij een live voorstelling. bijna omdat de artiest ontbrak.

groet

JAjajajajaja, maar... nee.

Ongeveer zoiets als boodschappen doen met een Ferrari F1.

Een ongelooflijke imponeermachine. Heeeeeel erg indrukwekkend, is me zeker bijgebleven, maar ook doodvermoeiend. Vraagt echt alle aandacht, je kunt niets anders meer dan luisteren naar wat er allemaal gebeurt, SCHREEEEUWT om aandacht.

Dus heel mooi, heel erg mooi, maar niet geschikt voor thuis. Voor die 150K euro is wel iets te vinden dat een beetje meer gebruiksvriendelijk is.

Audio-Note niet geschikt voor thuis ? :o:o:o:unsure::rolleyes::huh:

Ik dacht toch van wel. :D;)

dat is wat die spullen doen. de live ervaring terug brengen.

Het is al jaren geleden dat ik iets van Audio Note heb gehoord, een demo met plantenspeler, een 300B single-ended op de typische sinaasappelkistjes.

Het gaf destijds ook al een indrukwekkende live ervaring.

dat is wat die spullen doen. de live ervaring terug brengen.

Het is al jaren geleden dat ik iets van Audio Note heb gehoord, een demo met plantenspeler, een 300B single-ended op de typische sinaasappelkistjes.

Het gaf destijds ook al een indrukwekkende live ervaring.

De beste match met de sinaasappelkistjes is inderdaad een 300B SE versterker. ;)

.....en dat is waar hifi (high Fidelity) voor hoort te staan, een natuurgetrouwe weergave, die dus alle aandacht vraagt, net zoals dat live ook is. Alles wat dat niet doet is naar mijn idee myfi.

precies miracle :)

nu alleen de discussie weer oprakelen wat ieders referentie kader daarbinnen is....natuurgetrouw. B)

zullen we het maar zo laten ;)

Frenske ik weet dat je energie zuinig stook, en helaas met een buizen amplie op een appogee gaat helaas wat minder

he Rohrenfreak :D

H

Het mooiste wat ik ooit gehoord heb zijn Gaku on versterkers op Audionote E speakers het was eigenlijk een complete Audio note set.

maar ook mooie 300b versterker is een perfecte match voor deze luidsprekers

Ze zien er wat oubollig uit maar er zijn maar weinig speakers die deze kwaliteit kunnen evenaren .

de brede front baffle is mede verantwoordelijk voor de "echtheid" die deze speakers laten horen .

Geluidskwaliteit boven design en zo hoort het .

ik vind het erg prettig om te lezen dat meer mensen audio note waarderen.

brede baffle rulez

brede baffle rulez

Wij waarderen ze niet alleen maar we luisteren er ook naar.

Tube 300 en ik en nog een vriend van ons hebben zelf Audio-Note speakers maar dat had je natuurlijk al begrepen. ;)

brede baffle rulez

Wij waarderen ze niet alleen maar we luisteren er ook naar.

Tube 300 en ik en nog een vriend van ons hebben zelf Audio-Note speakers maar dat had je natuurlijk al begrepen. ;)

Ik moet daar dus echt eens naar gaan luisteren ...

Heeft iemand dat in Belgi

brede baffle rulez

Gek is dat, ik vind het alleen maar kleuren. En zeker zoals die idioote Engelsman elk jaar opnieuw, bij Engels draait. Kistjes tegen de muur en snoeihard spelen. Zelden zoveel vervorming gehoord. Wanneer je d

nee nee

je moet van muziek houden om dit mooi te vinden. als je niet van muziek houdt dan vind je niks mooi klinken.

alle audionote luisteraars hebben het over natuurgetrouw en levendigheid. hetb gevoel erbij te zijn. dit had ik ook bij luidsprekers van musical affairs.

het ademt, het IS er.

ik denk dat het gros van muzikanten audio note de voorkeur zal geven over heel veel andere merken.

net zoals heel veel rockers het typerende JBL , klipsch en cerwin vega geluid waarderen. Dat is niet omdat ze doof zijn of geen smaak hebben , dat komt omdat ze "iets"zoeken in een luidspreker dat voor hen de essentie van de rock doorgeeft.

audio note ( en mijjn eigen speakers btw) geven mij dat ongrijpbare "iets". nu kun je blijven roepen dat dat kleuring is en impliceren dat ik geen verstand heb van wat een hifi speaker behoort te doen maar wat schieten we daarmee op?

is het dat wij zeggen dat audio note natuurgetrouw klinkt en dat je denkt dat wij daarmee jou keuze voor infinity veroordelen?

ben je benauwd dat ik denk dat jij er geen verstand van hebt?

en dan dat voorbeeld van een vreemde engelsman................tja het zal wel. wat wil je daarmee nu duidelijk maken?

je conclusie is keer op keer dat er iets mis met je is als je audio note mooi vind.

je lijkt klaas wel :lol:

Audio-Note niet geschikt voor thuis ? :o:o:o:unsure::rolleyes::huh:

Ik dacht toch van wel. :D;)

Geen kwestie van kwaliteit, maar van smaak. Voor mij te ver doorschoten in alles moeten laten horen, hyperrealistisch.

Geldt voor veel dingen. Madonna / U2. Mega-groot, veel kwaliteit, ras entertainers, alles wat je hebben wil. Komt er bij mij niet in.

nee nee

je moet van muziek houden om dit mooi te vinden. als je niet van muziek houdt dan vind je niks mooi klinken.

alle audionote luisteraars hebben het over natuurgetrouw en levendigheid. hetb gevoel erbij te zijn. dit had ik ook bij luidsprekers van musical affairs.

het ademt, het IS er.

ik denk dat het gros van muzikanten audio note de voorkeur zal geven over heel veel andere merken.

net zoals heel veel rockers het typerende JBL , klipsch en cerwin vega geluid waarderen. Dat is niet omdat ze doof zijn of geen smaak hebben , dat komt omdat ze "iets"zoeken in een luidspreker dat voor hen de essentie van de rock doorgeeft.

audio note ( en mijjn eigen speakers btw) geven mij dat ongrijpbare "iets". nu kun je blijven roepen dat dat kleuring is en impliceren dat ik geen verstand heb van wat een hifi speaker behoort te doen maar wat schieten we daarmee op?

is het dat wij zeggen dat audio note natuurgetrouw klinkt en dat je denkt dat wij daarmee jou keuze voor infinity veroordelen?

en dan dat voorbeeld van een vreemde engelsman................tja het zal wel. wat wil je daarmee nu duidelijk maken?

je conclusie is keer op keer dat er iets mis met je is als je audio note mooi vind.

Mijn Infinity's kleuren ook, zijn ook brede kasten en laten ook muziek horen. Maar dat doet een wekkerradio ook. Ik had voor in de caravan zo'n draagbaar radio-CDspelertje. Klonk op zich niet verkeerd, maar er kwam totaal geen laag uit. Het stond altijd heel zachtjes te spelen omdat het anders buiten de caravan al gauw ver draagt. Nu hebben we een Teac "wekkerradio". Dat ding is een stuk groter uitgevallen en produceert behoorlijk wat laag. Daarmee klinkt de muziek vriendelijker en minder iritant. Of het beter klinkt...? ik denk van niet, maar door het vettere laag is het beter in balans en luistert het aanzienlijk prettiger. Je kunt dit meer live noemen omdat livemuziek (pop, rock enz.) ook altijd bol staat van het laag.

Ik zie bij Audionote demo's vrijwel nooit klassiekliefhebbers dito bij WLM, JBL en Cervin Vega. Het is dus een LIEFHEBBERSSPEAKER, zoals Infinity ook een liefhebbersspeaker is. Zo groot zijn de verschillen dus niet.

Ik vind ook weinig speakers waar ik beter mee zou kunnen leven dan met mijn Infinity's, maar natuurgetrouw..? Luister dan b.v. eens naar goed opgestelde Magnepan, Wilson Audio of Ensemble speakers. Dat je daar niet van houd of niet mee zou kunnen leven is iets anders, maar die speakers laten een sax als een sax horen en een viool als een viool (enz..).

Vergelijk het met een liefhebber van een Citroen DS.. die moet je ook niet in een Mercedes zetten (ook al zit daar hetzelfde veersysteem onder).

W

nee nee

het ademt, het IS er.

Mijn Infinity's kleuren ook, zijn ook brede kasten en laten ook muziek horen. Maar dat doet een wekkerradio ook. Ik had voor in de caravan zo'n draagbaar radio-CDspelertje. Klonk op zich niet verkeerd, maar er kwam totaal geen laag uit. Het stond altijd heel zachtjes te spelen omdat het anders buiten de caravan al gauw ver draagt. Nu hebben we een Teac "wekkerradio". Dat ding is een stuk groter uitgevallen en produceert behoorlijk wat laag. Daarmee klinkt de muziek vriendelijker en minder iritant. Of het beter klinkt...? ik denk van niet, maar door het vettere laag is het beter in balans en luistert het aanzienlijk prettiger. Je kunt dit meer live noemen omdat livemuziek (pop, rock enz.) ook altijd bol staat van het laag.

Ik zie bij Audionote demo's vrijwel nooit klassiekliefhebbers dito bij WLM, JBL en Cervin Vega. Het is dus een LIEFHEBBERSSPEAKER, zoals Infinity ook een liefhebbersspeaker is. Zo groot zijn de verschillen dus niet.

Ik vind ook weinig speakers waar ik beter mee zou kunnen leven dan met mijn Infinity's, maar natuurgetrouw..? Luister dan b.v. eens naar goed opgestelde Magnepan, Wilson Audio of Ensemble speakers. Dat je daar niet van houd of niet mee zou kunnen leven is iets anders, maar die speakers laten een sax als een sax horen en een viool als een viool (enz..).

Vergelijk het met een liefhebber van een Citroen DS.. die moet je ook niet in een Mercedes zetten (ook al zit daar hetzelfde veersysteem onder).

W

ik lees het woord natuur getrouw ,dat is voor mij zelf bij de opname aanwezig zijn en luisteren, de rest is ilussie

uiteraard bedoel ik zo dicht mogelijk bij het echte geluid in de buurt komen.

het is ook een illusie maar als we gaan woordn**ken dan eerder een illusionaire vervalsing B)

bij een hele goede set zelfs richting hallucinatie. ;)