Jump to content

Het mooiste wat je ooit gehoord hebt

leobus
 Share

Recommended Posts

hoi Hans waar ben je geweest en wat stond er ?

Zie AAA.

:)

Maar daar staat niet welke Audio note apparatuur er stond?

Er stond een AN draaitafel (TT2?) met opgevoerde Rega arm (contragewicht aan onderzijde gemonteerd) . Een phonovoortrap met verguld AN plaatje (M9 phono?), een grote geintegreerde versterker met aluminiumkleurig front ??. Luidsprekers met blauwe papieren conussen (AM-E?) met externe filters .

:)

:D Als de Audionote het hoogst is...

is de redding nabij!

Wie heeft gezegd dat Audionote het hoogst is?

Het klinkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed. :rolleyes:;)

Daarbij jij hoeft mij niet te redden Spido ik ben al gered door AUDIONOTE.

Vandaag een complete set Audionote gehoord. Eerst de Bolero en daarna een ander klassiek stuk... De set die er stond kostte zoiets van

ik denk dat het gros van muzikanten audio note de voorkeur zal geven over heel veel andere merken.

Het gros van de muzikanten die ik ken heeft geen enkele voorkeur voor speakers, en heeft thuis niet eens een fatsoenlijke installatie staan, op een enkele uitzondering na dan.

De uitzonderingen die ik ken hebben geen van allen AudioNote staan, maar Dali (3 van de 4 die ik ken verbouwd door mij), Apogee (ook 4 (van de 4 die ik ken) verbouwd door mij), Avalon (5 van de 6 die ik ken verbouwd door mij) en Wilson (ook

:D Als de Audionote het hoogst is...

is de redding nabij!

Wie heeft gezegd dat Audionote het hoogst is?

Het klinkt wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg goed. :rolleyes:;)

Daarbij jij hoeft mij niet te redden Spido ik ben al gered door AUDIONOTE.

Vandaag een complete set Audionote gehoord. Eerst de Bolero en daarna een ander klassiek stuk... De set die er stond kostte zoiets van

Het is jammer dat een merk als Audio Note (maar ook vele andere merken) vanwege slechte omstandigheden op een show zo'n negatieve klank krijgen. Ik heb bij twee of drie andere gelegenheden wel degelijk kunnen genieten van Audio Note speakers en/of versterkers. Dit was echter altijd in zorgvuldig getunede thuissituaties, bijna nooit op shows.

Gisteren in Krefeld was

audionote750b.jpg

Het kan gezichtsbedrog zijn, maar volgens mij staat de arm zo vreselijk voorover dat dat dus nooit een fatsoenlijk geluid kan produceren.

Ook de opstelling van de rest van de componenten vind ik van een dusdanige slordigheid getuigen dat het geen reclame meer te noemen valt, maar ordinaire antireclame is voor zo'n mooi merk.

Niet even de moeite doen om gelijkaardige tafels voor de apparatuur te gebruiken,

audionote750b.jpg

Het kan gezichtsbedrog zijn, maar volgens mij staat de arm zo vreselijk voorover dat dat dus nooit een fatsoenlijk geluid kan produceren.

Ook de opstelling van de rest van de componenten vind ik van een dusdanige slordigheid getuigen dat het geen reclame meer te noemen valt, maar ordinaire antireclame is voor zo'n mooi merk.

Niet even de moeite doen om gelijkaardige tafels voor de apparatuur te gebruiken,

audionote750b.jpg

audionote750b.jpg

Guest Kraus vonBentinck

wel een mooi voorbeeld van wat elders aan de kaak werd gesteld als "de Hollandse" gang van zaken: iemand die op grond van een fotootje wel even met grote zekerheid & arrogantie gaat verkondigen dat het daar niet kan klinken <_< ; of het element wel/niet goed is afgeregeld kan je aan de hand van een foto natuurlijk totaal niet beoordelen. Gebruik toch eens het verstand.

Dat gebeurt veel, Kraus.

Op basis van merken, prijzen en reputaties heeft men vaak zijn mening al klaar.

Niets is verhelderender dan een paar daagjes show te lopen om dat in te zien.

Ik kan me voorstellen dat als je armen en elementen dagelijks instelt of het element en deze arm kent je er vraagtekens bij kan stellen gebaseerd op je ervaring. Maar je moet ook rekening houden met de hoek waaronder de foto is geschoten. Al met al bedankt voor de foto's, want die platenspeler ziet er mooi uit! :)

Auw, weer een vooroordeel gebaseerd op een foto...

Graag gedaan, Ivan. Er komt nog een verslag op audiopaul.nl maar ik heb de laatste dagen (weer) last van knallende hoofdpijn dus zit liever niet al te lang achter het beeldscherm.

Ik heb die dag zo'n 170 foto's gemaakt en kan me niet exact herinneren vanuit welke positie het inmiddels druk besproken plaatje is gemaakt. Ik zat op de voorste rij en heb me voorover gebogen toen ik van de draaitafel een foto maakte dus waarschijnlijk is 'ie vanuit een iets hogere positie genomen waardoor de arm iets lijkt af te lopen.

Vanuit dezelfde positie heb ik de foto van de Meishu gemaakt, hier zie je wat duidelijker dat deze net niet volledig horizontaal is genomen maar vanuit een iets hogere positie:

audionote750c.jpg

mooie vormgeving..

heb je vaak hoofdpijn paul?

[off-topic]De laatste jaren heb ik er een paar keer per jaar last van, meestal tijdens of na een stressige periode op het werk. Het is dan zo erg dat ik alleen maar op bed lig, geen helder licht verdraag en regelmatig over de wc-pot hang. Zeer waarschijnlijk dus een gevalletje migraine maar ik vertik het om daarvoor medicijnen te gaan slikken. De afgelopen week had ik dus ook hoofdpijn maar het ging nog net (met paracetamol), hoewel ik bij veel rondlopen misselijk begin te worden. Na het weekend werd het weer erger, vandaar dat ik een paar dagen thuis blijf.[/off-topic]

oke ...vervelend. sterkte paul

luister naar je lijf ;)

liefst voordat de pijn begint

Gebruik toch eens het verstand.

Dat vind ik een hele sympathieke aanmaning, Kraus!

HPMD

Voor Kraus zijn doen de laatste jaren vind ik dit idd een heel sympathieke aanmaning.

Zeker voor iemand die er de laatste jaren heel duidelijk blijk van geeft zelf geen enkel verstand te hebben.