Jump to content

Internetradio???

meteko10
 Share

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met internetradio via webstreams.

Is de kwaliteit hiervan bruikbaar om via je muziekinstallatie weer te geven? Ik zie dat vele nationale en internationale zenders hun programmas en bovendien extra themakanalen beschikbaar stellen aan 90 Kbps en meer wat op de laptop prima doorkomt en klinkt.

Wat heb je nodig om deze stream naar je muziekinstallatie te sturen in optimale condities, waarschijnlijk een webradio maar welke voldoet? Er is reeds een ruim aanbod blijkbaar.

Alle info en ervaringen welkom.

Is de kwaliteit hiervan bruikbaar om via je muziekinstallatie weer te geven? Ik zie dat vele nationale en internationale zenders hun programmas en bovendien extra themakanalen beschikbaar stellen aan 90 Kbps en meer wat op de laptop prima doorkomt en klinkt.

Wat heb je nodig om deze stream naar je muziekinstallatie te sturen in optimale condities, waarschijnlijk een webradio maar welke voldoet? Er is reeds een ruim aanbod blijkbaar.

Ik heb een paar van die KPN dingen van €99. Eentje in de keuken en eentje in de werkplaats. Voldoen prima via zowel UTP al WAN en is ook aan te sluiten via cinch op je set. Voordeel is dat je direct toegang hebt tot zo'n 10.000 stations wereldwijd via een overzichtelijk menu. En van die stations kiest ie de stream met de hoogste bit rate. Veel stations bieden hetzelfde content op verschillende streams met verschillende bit rate.

Voor het betere geluid gebruik een mediaplayer op mijn laptop en een externe DAC. Heeft alleen zin met de betere streams zoals van R4 op 192 kb/s, dat verschil is duidelijk hoorbaar. Nadeel is dan wel weer dat je handmatig de url's van de streams moet invoeren. De KPN radio maakt gebruik van de V-Tuner server voor URL look-up.

;)

Ik maak alweer een tijdje gebruik van een Sonos, tot nu toe alleen in de woonkamer. Met de kerst breeiden we het systeem uit naar de keuken, slaapkamer en de studeerkamer. 28000 radiokanalen van over de hele wereld en draadloos al je digitale muziek afselen zonder probleem.

Hier ook, wordt er soms wel een beetje "simpel" van, doe ik weer lekker de radio aan :)

Simpel in welk opzicht Jack?

Ik wordt er soms ook simpel van, met name al die "thema kanalen". Zappa radio is leuk, maar 24 uur per dag hoeft echt niet, het zelfde voor 60ties 7ties etc. heb nog weinig echt gevarieerde internet kanalen gevonden.

Ik maak alweer een tijdje gebruik van een Sonos, tot nu toe alleen in de woonkamer. Met de kerst breeiden we het systeem uit naar de keuken, slaapkamer en de studeerkamer. 28000 radiokanalen van over de hele wereld en draadloos al je digitale muziek afselen zonder probleem.

Gaat het bij jouw dan klinken zoals vroeger bij een Chinees restaurant.??

:confused:

Guest tubejack

Ik wordt er soms ook simpel van, met name al die "thema kanalen".

Klopt dat heb ik ook en ik heb nog wel betaalde streams op 256K via DI.FM wat op zich heel fatsoenlijk klinkt.....

Maar na een paar uurtjes Trance of House in alle variaties wordt ik simpel.....

Ach het is leuk om af en toe mee te spelen en e.e.a. station uit Tokyo te beluisteren.

Radio 4, 6 Arrow e.v.a. klinken bij mij beter via de FM, waarbij ik om het moeilijk te maken

het een via de kabel ontvang en de andere met een antenne uit de lucht pluk.

Nu staat Arrow Jazz FM aan, klinkt fijn :)

Wees maar niet bang, we gebruiken het alleen met verjaardagen en etentjes. Voor de rest speelt de platenspeler de normale muziek af. Maar voor Yoyo is het wel een voordeel dat ze ook naar de haar bekende programma's kan luisteren. :cool2:

Wees maar niet bang, we gebruiken het alleen met verjaardagen en etentjes. Voor de rest speelt de platenspeler de normale muziek af. Maar voor Yoyo is het wel een voordeel dat ze ook naar de haar bekende programma's kan luisteren. :cool2:

Vroeger via innternet naar de lava lounch geluisterd, dat is als ik mij goed herinner een zender bij life365. Dat is of was een site waar iedereen een zender kon beginnen, voor sommige zonders moste je betalen sommige waren gratis. Als je betaalde had je geen reclames.

Ik wordt er soms ook simpel van, met name al die "thema kanalen". Zappa radio is leuk, maar 24 uur per dag hoeft echt niet, het zelfde voor 60ties 7ties etc. heb nog weinig echt gevarieerde internet kanalen gevonden.

Ik luister eigenlijk alleen naar de internetstreams van "normale" zenders, vooral KinkFM en KinKClassics. Themakanalen voegen weinig toe. Ik luister radio om nieuwe dingen te ontdekken die ik nog niet in de platenkast heb staan. En nieuwe dingen hoor je per definitie niet door naar themakanalen te luisteren.

Ik luister vooral via iTunes, met de MacBook op de versterker aangesloten. Met de wat hogere bitrates is het redelijk te doen, maar niet beter dan ouderwets FM.

Vooralsnog vind ik het vooral leuk om zenders te vinden die je op de normale manier (kabel of door de lucht) niet in NL kan ontvangen. Dan maakt de geluidskwaliteit niet zo uit.

Guest tubejack

Ik heb ook een MacBook remcojan en zat eerst te denken om voor het internet gebeuren een Mac Mini aan te schaffen

en in te richten als multimedia station.

Maar ik vind de geluidskwaliteit van internet radio, via een Mac niet geweldig. Een Logitech Duet doet het beter en is nog

gemakkelijk te bedienen ook.

Een externe DAC op een Mac zal zeker verbetering geven, maar d