Jump to content

Tussen de oren....,

WanFie
 Share

Recommended Posts

is je muzieksmaak verschoven door audio?

Ik ervaar het andersom. Betere ("echtere") muziek stelt hogere eisen aan de apparatuur.

heb je hem weer

en sommige platen blijven hangen of niet?

is je muzieksmaak verschoven door audio?

Ja en nee, omdat ik veel op plaatsen luister en daarbij vaak de muziek van de gastheer hoor, is m'n interesse voor andere muziek ontstaan of ontwikkelt. Later uiteraard ook doordat mensen die hier luisteren weer hun muziek meebrachten.

:)

ik bedenk me net iets...

De ontdekkingsreis in de muziek begint bij POP of Klassiek.

Die ontdekking kan zich uitbreiden naar blues, jazz, opera etc.

Het zal niet gauw andersom zijn. Dat je ineens de pop muziek ontdekt zegmaar.

Vaak leer je andere muziekstijlen waarderen als je er in het eggie kennis mee hebt gemaakt.

Guest kikkervisje
(Infinity magnetostaatjes verouderen aanmerkelijk sneller dan jouw gehoor!)

Alleen de Infinity magnetostaatjes? En na welke tijd gaan de magnetostaatjes verouderen? Hoe lang kan ik met mijn magnetostaatjes uit de voeten?

Oei, wel veel vragen tegelijkertijd he.

(Infinity magnetostaatjes verouderen aanmerkelijk sneller dan jouw gehoor!)

Alleen de Infinity magnetostaatjes? En na welke tijd gaan de magnetostaatjes verouderen? Hoe lang kan ik met mijn magnetostaatjes uit de voeten?

Oei, wel veel vragen tegelijkertijd he.

Beste Kikkervisje,

Net zoals bij de oren, hangt de veroudering grotendeels af van de akoestische / mechanische belasting.

(Hoe meer geluidsdruk/amplitude, en hoe langer/meer/vaker, hoe eerder/sneller ze moeten worden afgeschreven.)

Het kan dus ook zo zijn, dat oren

Guest kikkervisje
Beste Kikkervisje,

Net zoals bij de oren, hangt de veroudering grotendeels af van de akoestische / mechanische belasting.

(Hoe meer geluidsdruk/amplitude, en hoe langer/meer/vaker, hoe eerder/sneller ze moeten worden afgeschreven.)

Het kan dus ook zo zijn, dat oren

(...) Overigens zou ik niet weten wat er moet veranderen aan een folie met daarom een spoel geprint. (...)

Beste Hans,

De rek gaat er uit. Ze moeten het helemaal hebben van hun eigen elasticiteit, want ze hebben geen surround.

Bovendien verharden ze door verlies van weekmaker. Ook kan (en z

(...) Overigens zou ik niet weten wat er moet veranderen aan een folie met daarom een spoel geprint. (...)

Beste Hans,

De rek gaat er uit. Ze moeten het helemaal hebben van hun eigen elasticiteit, want ze hebben geen surround.

Beste Hans,

alle magneten verliezen op den duur kracht

alleen elektromagneten niet maar dan moeten ze niet stukgaan.

of de stekker uit de wandcontact doos worden getrokken ;)

Een redelijke documentaire over een verrassend effect op de motorische "storing" van sommigen bij het uitvoeren van muziek.

Over de kwaliteit van de documentaire zelf valt te twisten. Het gaat mij er meer om dat na het zien van die film alle gemier over een pietsie beter zus of zo uit je set en hoe dat tussen je oren zit volledig verdampt.

;)

(...) Een redelijke documentaire over een verrassend effect op de motorische "storing" van sommigen bij het uitvoeren van muziek.

Beste 1ennalloor,

Vervang "storing" door "sturing", en ik ben het met je eens. Het ging over idiotie-savante [op autisme gebaseerde remmingsloosheid - en daardoor (bij zekere getalenteerde autisten!) doeltreffendheid] bij het maken van muziek.

De op de korrel genomen pati

Hoe lang is het geleden dat jij goede Infinity luidsprekers van meer dan 25 jaar oud hoorde?

En waren dat ontwerpen van Arnie Nudell?

Hadden die een goede homogeniteit qua impulsresponse en geluidsspreiding van respectievelijk de woofers en de folie-units?

Waren die systemen ook min of meer "recht"?

(...) Arnie Nudell has been associated with some controversial speaker designs in the past, but +6dB, -12dB deviations in response demonstrate the extremes to which a designer has to resort today in order to deliver a sound that is sufficiently different to

Mijn Maggie ribbons zijn nog bijna zo vers als toen ze de fabriek verlieten.

Geen kreuken, vouwen of afbladderende stukjes.

De vorige eigenaar was haast nooit thuis dus de speakers hebben een lui leventje gehad, en ik zelf draai niet zo hard.

Ze zijn van 1991, dus dat ribbons zo snel zouden verouderen gaat in mijn geval niet op.

Mijn oortjes verouderen wel, trouwens. Ik hoor boven de 16k al niets meer........

(...) Er was dan misschien niets nieuws in de documentaire te zien, maar dat ligt dan aan de eventueel persoonlijke bekendheid met het onderzochte bij de kijker. (...)

Beste 1ennalloor,

Mijn opmerking "Maar iets nieuws, iets innoverends, iets creatiefs, nam ik niet waar" had geen betrekking op het in "Musicophilia" van Oliver Sacks getoonde fenomeen zelf, maar op de muzikale prestaties van degenen met de neurologische afwijking. Zij speelden - hoewel vrijwel ongeschoold - verbluffend knap. Vrijwel feilloos, puur op basis van intu