spido Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Tenminste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Beste Spido, Krijg toch sterk de indruk dat je die hele docu helemaal niet gezien hebt, of het meeste is je totaal ontgaan. Van de 5 cases die getoond werden zou er misschien eentje in de buurt van een savant kunnen komen n.l. de blinde pianist. Die overigens inmiddels niet onverdienstelijk zijn brood verdient als jazz pianist in diverse combo's in vele clubs, dat doe je niet met alleen naspelen. De chirurg Tony Cicoria die in beeld kwam en na getroffen te zijn geweest door de bliksem een obsessie kreeg voor pianomuziek, componeert inmiddels zelf en heeft daar succes mee. Verder was een geval van amusia te zien, heeft ook helemaal niets met savant te maken. Kortom weer een Spido geval van alles over 1 kam scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Beste Spido, Krijg toch sterk de indruk dat je die hele docu helemaal niet gezien hebt. Van de 5 cases die getoond werden zou er misschien eentje in de buurt van een savant kunnen komen n.l. de blinde pianist. Die overigens inmiddels niet onverdienstelijk zijn brood verdient als jazz pianist in diverse combo's in vele clubs, dat doe je niet met alleen naspelen. De chirurg Tony Cicoria die in beeld kwam en na getroffen te zijn geweest door de bliksem een obsessie kreeg voor pianomuziek, componeert inmiddels zelf en heeft daar succes mee. Verder was een geval van amusia te zien, heeft ook helemaal niets met savant te maken. Kortom weer een Spido geval van alles over 1 kam scheren. idd de blinde pianist had er het meest van weg. maar in ene jazz combo zal ie toch af en toe moeten improviseren. al zal de band ook rekening met hem gaan houden denk ik. alles over 1 kam. meer alles uit 1 wikipedia Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Beste Spido, Krijg toch sterk de indruk dat je die hele docu helemaal niet gezien hebt. Van de 5 cases die getoond werden zou er misschien eentje in de buurt van een savant kunnen komen n.l. de blinde pianist. Die overigens inmiddels niet onverdienstelijk zijn brood verdient als jazz pianist in diverse combo's in vele clubs, dat doe je niet met alleen naspelen. De chirurg Tony Cicoria die in beeld kwam en na getroffen te zijn geweest door de bliksem een obsessie kreeg voor pianomuziek, componeert inmiddels zelf en heeft daar succes mee. Verder was een geval van amusia te zien, heeft ook helemaal niets met savant te maken. Kortom weer een Spido geval van alles over 1 kam scheren. idd de blinde pianist had er het meest van weg. maar in ene jazz combo zal ie toch af en toe moeten improviseren. al zal de band ook rekening met hem gaan houden denk ik. alles over 1 kam. meer alles uit 1 wikipedia Compulsief antagonisme? (Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/compulsive-antagonism ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 nu denk je natuurlijk dat ik dat op moet zoeken om het te begrijpen. ik spel wellicht verrot maar dat soort woordjes kan ik wel plaatsen hoor. geen wiki nodig hier. dat jij nu niet zonder wiki weet wat een savant is kan ik niks aan doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 (...) ik spel wellicht verrot (...) kan ik niks aan doen Best m44, Kom op jongen, laat de moed niet zakken! We zijn geen van allen volmaakt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 We zijn geen van allen volmaakt... Tja, wat wil je, met zo'n origineel...Gen. 1:26-27 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 (...) ik spel wellicht verrot (...) kan ik niks aan doen Best m44, Kom op jongen, laat de moed niet zakken! We zijn geen van allen volmaakt... ach zolang communicatie middels woorden geen exacte communicatie genoemd kan worden..... we communiceren nu eenmaal niet middels nummers maar woorden en letters , daar zit de zwakte. zoalsng 1 woord verschillend geinterpreteerd kan worden blijft het behelpen. ik laat de moed niet zakken. ik accepteer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 november 2009 Author Report Share Posted 16 november 2009 Alles gebeurt tussen die oortjes. De mate waarin niet-auditieve prikkels meespelen mag je zeker niet onderschatten. Zo zullen weinigen hier mijn Sony-fetish mbt. CD spelers delen, maar ik ben nu eenmaal gek op die ouwe tanks. Met Marantz heb ik dan weer weinig tot niets, hoewel ook die jongens mooie tanks met uitstekende (zwenkarm) loopwerkjes hebben gemaakt en ze ook klankmatig prima in orde zijn. Maar Marantz doet mij gewoon niets.......en Sony wel. Zomaar een voorbeeld hoor. Nu heb ik wel gemakkelijk praten want als iets mij electronisch niet bevalt pas ik het wel aan. En dan zijn er nog andere factoren die (naar mijn mening) meespelen, bewust of onbewust. Oa. Belt en vd. Heide zijn daar exponenten van. Ik heb verschillende Sony ES CD spelers gehad, maar de klank van de Marantz spelers vond ik toch ook wel erg mooi. De Sony's zijn altijd een beetje scherp. Het zou natuurlijk kunnen dat vdH er die scherpe kantjes af kan slijpen... In Michael Green heb ik minder vertrouwen (bla bla en zakken vullen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts