Pjotr Posted 2 november 2009 Author Report Share Posted 2 november 2009 Bartoli is weer een oorzaak van een kolom vol componisten waar niemand ooit van gehoord heeft Dan vul je die toch per track in.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Helaas heeft Janine maar 1 SACD op haar naam staan (4 jaargetijden) en die is qua klank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Bartoli is weer een oorzaak van een kolom vol componisten waar niemand ooit van gehoord heeft Dan vul je die toch per track in.... jazeker, en dat doet dbpoweramp ook heel goed; het is alleen zo als je achteraf componist als 1e kolom gebruikt, dat je dan een enorme lijst blijkt te hebben. Is verder ook niet erg; vidiat en porpora of caccini- tja wie zou die missen ( maar dankzij La Bartoli....) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 november 2009 Author Report Share Posted 2 november 2009 jazeker, en dat doet dbpoweramp ook heel goed; het is alleen zo als je achteraf componist als 1e kolom gebruikt, dat je dan een enorme lijst blijkt te hebben.Is verder ook niet erg; vidiat en porpora of caccini- tja wie zou die missen ( maar dankzij La Bartoli....) Misschien moet je je dan maar eens gaan verdiepen in de search functie van JRMC (rechts bovenin). Die is echt heel krachtig met allerlei filters en je kunt er vrij gemakkelijk mee op tag zoeken. Als je b.v. een naam invult dan krijg je een lijst van alle tags waar die naam in voorkomt. Het is dan een kwestie van een bepaalde tag selecteren om de resultaten te vernauwen. Overigens wat vind je van het idee om je uitvoerenden in een list-tag Performer(s) te zetten? B.t.w. dBpoweramp is niet zaligmakend. Had vanavond een CD met een hidden 1e track. Die eerste track wilde dBpoweramp niet goed lezen, EAC deed die wel probleemloos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Helaas heeft Janine maar 1 SACD op haar naam staan (4 jaargetijden) en die is qua klank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 in JMRC ga ik mij zeker verder verdiepen (doe versie 14 straks bij overstap naar windows 7) want ik wil ook e.e.a gaan verplaatsen toch de library intact houden. dat is wel te gek, die SACD; over een paar jaar kan niemand die nog afspelen -heb de sacd overigens "geript" op 96/24 en is ook dan prima te pruimen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Tja, daar zeg je wat. Alvast sparen voor een reserve sacd speler (die t kan uitzingen totdat ik zo doof ben dat het niet meer uitmaakt). Sony heeft er nog 1 met hdmi uitgang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 2 november 2009 Author Report Share Posted 2 november 2009 in JMRC ga ik mij zeker verder verdiepen (doe versie 14 straks bij overstap naar windows 7) want ik wil ook e.e.a gaan verplaatsen toch de library intact houden. Kan, maar het heeft weinig zin. Als het goed is staat alle data in de tags van de FLAC files en de cover art netjes als Folder.jpg in de album folder (of in de file als tag, dat kan natuurlijk ook). Daarmee kan JRMC een volledig nieuwe (en schone) database opbouwen. Je oude saven als back-up kan geen kwaad overigens Wat dat zoeken betreft: In het search vakje rechtsboven, klik op het driehoekje en selecteer "Wizard" en verbaas je over de mogelijkheden. Een zoekfunctie blijft daarna staan en die kun je later weer wissen door op het kruisje te klikken in het search vakje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Ik heb ook nog een aantal vragen 1. Hoe zit het eigenlijk met Exact Audio Copy,....... is dit ook een goed te gebruiken programma ??? 2. Maakt het met die programma's nog wat uit wat voor "rip station" ik gebruik, bijvoorbeeld een labtop met een DVD brander. Wat erg jammer is, is dat Itunes en Ipod geen Flac ondersteuning heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 1. exact audio copy is hier ook al eens de revue gepasseerd als een zeer betrouwbaar programma; het doet echter niet het sommetje wat het in dit topic aangehaalde programma wel doet. Je moet (en kunt) eac dus vertrouwen. Persoonlijk vond ik eac als freeware een vervelend programma (1 x op een verkeerd knopje drukken en er werd allerlei rotzooi ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2009 Author Report Share Posted 3 november 2009 EAC is een uitstekend programma en kan meer rippen dan dBpoweramp, vooral lastige beveiligde CD's. Voor sommige CD's moet ik daar nog steeds op terug vallen. Maar zoals Kraus al aan gaf, het is lastig in te stellen en kost het veel tijd om het goed te leren kennen zodat je het ook optimaal kunt gebruiken. Voor het merendeel is dBpoweramp veel handiger en overzichtelijker in gebruik. Voor echt lastige CD's val ik terug op EAC. Een labtobber? Het kan zeker wel maar niet als je heel veel CD's te doen hebt. Rippen vergt best veel van het CD/DVD loopwerk. De loopwerkjes in laptops zijn over het algemeen nogal kwetsbaar en duur om te vervangen. Beter is een standaard loopwerk met lade in een desktop PC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Ok,...................... bedankt voor jullie antwoorden. Dat het loopwerk kwetsbaarder is dat is duidelijk. Het ging me meer over het aflezen van de CD en de uitgelezen / geleverde informatie naar een Eac of een dBpoweramp software, kan daar nog iets fout gaan. Of zorgt de software ervoor dat de laser net zolang informatie blijft uitlezen totdat hij alles opgepikt heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 EAC is een uitstekend programma en kan meer rippen dan dBpoweramp, vooral lastige beveiligde CD's. Voor sommige CD's moet ik daar nog steeds op terug vallen. Maar zoals Kraus al aan gaf, het is lastig in te stellen en kost het veel tijd om het goed te leren kennen zodat je het ook optimaal kunt gebruiken. Voor het merendeel is dBpoweramp veel handiger en overzichtelijker in gebruik. Voor echt lastige CD's val ik terug op EAC. Een labtobber? Het kan zeker wel maar niet als je heel veel CD's te doen hebt. Rippen vergt best veel van het DVD loopwerk. De loopwerkjes in laptops zijn over het algemeen nogal kwetsbaar en duur om te vervangen. Beter is een standaard loopwerk met lade in een desktop PC. EAC kiest uit de beschikbare drives ook de in zijn ogen meest geschikte. Best knap. Op mijn EEE netbookje heb ik helemaal geen cd/dvd-drive. Mijn desktop is nog (gaap) in reparatie, en dus kocht ik laatst een interface van Conceptronic om Sata- en IDE-drives te kunnen koppelen via USB. Oude cd-drive uit een oude pc gesloopt en eraan gehangen, en met de standaard ripper van Ubuntu rip ik nu af en toe een cd'tje die mijn Olive niet snapt (dat zijn er nogal wat, alle cd's met een diacritisch teken in de titel ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2009 Author Report Share Posted 3 november 2009 Hallo Ron, Kwestie van proberen. Zowel dBpoweramp als EAC kunnen je loopwerk uitgebreid testen of het geschikt is. Het moet iig accurate stream ondersteunen. En met een dual core 1,6 gig processor heb je power zat om snel naar FLAC of MP3 te converteren. Wel is het aan te bevelen om er 2 GB aan geheugen in te hebben, alhoewel 1 GB ook wel werkt met XP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonK. Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Zeer bedankt voor je antwoorden Pjotr,.............. Ik ga daar zeer binnenkort eens mee spelen lijkt me zeer leuk. En dan even off topic,.... Ik heb net vanuit China een cd van Shakatak [ out of this world ] binnen gekregen in een K2HD mastering, deze zit in een mooi plasic mapje en een kartonnen "LP" hoesje met daarin een miniatuur van de originele lp binnenhoes inclusief een plasic binnen zakje met daarin de CD. Ondanks als dat download geweld, streaming enz. blijft dit toch ook wel smullen hoor. Het is met "veel liefde" voor muziek en nostalgie in elkaar gezet lijkt het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Pjotr, mooi uitgebreid verslag. Paar opmerkingen: 300 cd's in 144GB levert hopelijk wel meer op dan 1000 cd's in 1TB (als dat niet zo is heb ik dringend tekort aan 1TB). Mijn eigen snelheid van rippen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 [...]Groene randjes et al. geven altijd een mooier resultaat. Niet omdat het aflezen dan beter gaat, maar omdat die 'andere' informatie dan beter meekomt.[...] M rc Welke magische bitjes blijven dan achter als je geen groene stift gebruikt? Remcojan, wil je dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2009 Author Report Share Posted 3 november 2009 Welke magische bitjes blijven dan achter als je geen groene stift gebruikt? Zullen we die discussie hier nu maar achterwegen laten? Die is al zo uitgekauwd... Komen we toch niet uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 Eerst en vooral over de titel van dit topic: Natuurlijk kan dat, waarom zou dat niet kunnen? Ten tweede: hoe ik mijn CD's rip: 1. EAC goed configureren en zeker zijn dat hij in secure mode werkt 2. EAC ondersteunt ook Accurate rip en kan ook de metadata (cd titel, track titel, jaar, artiest) van het net halen en automatisch invullen 3. Ik rip alles in FLAC 4. Met Tag&Rename (helaas niet gratis, maar IMHO wel de beste mp3 tagger) check ik of alles goed ingevuld is. Tag&Rename kan overweg met flac files en die ondersteunen op hun beurt ook metadata. Tag&Rename contacteert ook verschillende db's en kan daar ook alle eventuele ontbrekende gegevens halen. 5. Cover art download ik met AlbumArtAggregator, maar soms verkies ik de manuele manier en zoek ik gewoon met Google afbeeldingen. Dit is even werk. 6. Als ik mijn muziek wil meenemen op mijn ipod (ondersteunt helaas geen flac) dan converteer ik die naar mp3 met foobar2000 en lame naar 192kbit/VBR. Het verlies is minim, voor zover het al waarneembaar is en onderweg zijn er zoveel storende factoren dat je dat minimale verlies toch niet hoort in de omgevingsgeluiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 Ipod kan best FLAC afspelen M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 Leuke tip! Alleen jammer dat het niet op mijn 6e generatie iPod Classic werkt ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 6 november 2009 Report Share Posted 6 november 2009 Vergelijk EAC eens met SlySoft CloneCD. Dan zul je er achter komen dat Clone CD het net zo goed doet als EAC, maar dan veel makkelijker en sneller. Zelfs als je met Tag&Rename vergelijkt zul je met geen enkele CD verschillen gaan ontdekken. Je zult enkel wel het verschil tussen de CD-files en de .wav of .flac enz blijven vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2009 Author Report Share Posted 7 november 2009 Vergelijk EAC eens met SlySoft CloneCD. Dan zul je er achter komen dat Clone CD het net zo goed doet als EAC, maar dan veel makkelijker en sneller.Zelfs als je met Tag&Rename vergelijkt zul je met geen enkele CD verschillen gaan ontdekken. Je zult enkel wel het verschil tussen de CD-files en de .wav of .flac enz blijven vinden. Beste Miracle, Het gaat hier niet om het maken van klonen van CD's (kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 november 2009 Report Share Posted 7 november 2009 [...]Je zult enkel wel het verschil tussen de CD-files en de .wav of .flac enz blijven vinden. Dat is een discussie die misverstand dat je beter hier kunt voortzetten. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 8 november 2009 Report Share Posted 8 november 2009 misschien niet helemaal on-topic wil ik hier toch even 2 vraagjes stellen: voor het converteren van wave naar flac heb ik nu alleen de mogelijkheid dat te laten doen door dbpoweramp. Geef ik echter de opdracht om zo'n file te converteren van wave naar flac dan krijg ik een foutmelding (zal nog even precies omschrijven welke) De oorzaak is volgens mij de JMRiver mediaplayer; sinds de installatie van dit programma worden audiofiles en afbeeldingen allemaal opgeslagen als "mediacenterfile" en zie ik de extensie wav. nergens meer terug. Eigenlijk bevalt me die "autoritaire"/imperialistische houding van zo'n programma niks. Kan ik dat op e.o.a. manier veranderen en is dit ook de oorzaak van de foutmelding bij de conversie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts