Pjotr Posted 8 november 2009 Author Report Share Posted 8 november 2009 4. Met Tag&Rename (helaas niet gratis, maar IMHO wel de beste mp3 tagger) check ik of alles goed ingevuld is. Tag&Rename kan overweg met flac files en .... Heb deze eens nader bekeken. Ziet er wel overzichtelijk uit en heeft handige features. Het laat echter niet alle tags in Flac files zien, alleen de naar hun inzicht "standaard" tags. En helaas geen mogelijkheid om eigen tags toe te voegen. Voor klassiek heb je er dus niet veel aan en doet JRMC het beter. De in Windows aanwezige shell editor van dBpoweramp laat ook alle tags zien en daarmee kun je ook eigen tags toevoegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 9 november 2009 Report Share Posted 9 november 2009 Heb deze eens nader bekeken. Ziet er wel overzichtelijk uit en heeft handige features. Het laat echter niet alle tags in Flac files zien, alleen de naar hun inzicht "standaard" tags. Pjotr, welke specifieke tags voor klassieke muziek ontbreken precies? @Mumsoft: bedankt voor de Rockbox tip! Wat ik bedoel is da ipod niet standaard flac kan afspelen en ik wist dat er ander firmware beschikbaar waren. Ik wist echter niet dat het zo eenvoudig kon en dat je kan dualbooten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2009 Author Report Share Posted 9 november 2009 Pjotr, welke specifieke tags voor klassieke muziek ontbreken precies? B.v. een eigen specifieke tag "Performers" waarin ik b.v. de zangers/uitvoerenden van een specifiek opera track zet als lijst. En verder de specifieke tags met rip resultaten die dBpoweramp opslaat in tags, al zijn die niet zo belangrijk voor zoeken. Al die tags kan ik wel gewoon zien/maken en editen met JRMC en dBpoweramp. Tag&rename kan dan weliswaar een aantal Flac tags zien maar is toch meer gericht op het beperkte aantal MP3 tags. Ik heb vorige week nog een 5 tal andere tag-editors bekeken en geen van alle zijn erg geschikt voor de Flac (Vobis) tags. Een hele handige is ook b.v. TagTuner. Ze voegen echter geen van alle iets toe aan de mogelijkheden die al in JRMC zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 9 november 2009 Report Share Posted 9 november 2009 B.v. een eigen specifieke tag "Performers" waarin ik b.v. de zangers/uitvoerenden van een specifiek opera track zet als lijst. En verder de specifieke tags met rip resultaten die dBpoweramp opslaat in tags, al zijn die niet zo belangrijk voor zoeken. Al die tags kan ik wel gewoon zien/maken en editen met JRMC en dBpoweramp. Tag&rename kan dan weliswaar een aantal Flac tags zien maar is toch meer gericht op het beperkte aantal MP3 tags. Ik heb vorige week nog een 5 tal andere tag-editors bekeken en geen van alle zijn erg geschikt voor de Flac (Vobis) tags. Een hele handige is ook b.v. TagTuner. Ze voegen echter geen van alle iets toe aan de mogelijkheden die al in JRMC zitten. Hmm, interessant. Daar heb ik nooit echt bij stilgestaan aangezien ik amper naar klassieke muziek luister. Ik heb niet zoveel (geen) ervaring om dit op een goede manier te taggen. Heb je iets meer info over die JRMC want google levert niet veel op... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2009 Author Report Share Posted 9 november 2009 Heb je iets meer info over die JRMC want google levert niet veel op... http://www.jrmediacenter.com/ De gratis versie: http://www.mediajukebox.com/ Eigenlijk is dat versie 12 van JRMC maar dan alleen voor audio. De huidige betaalde versie van JRMC is 14 en een stuk uitgebreider. Kan o.a. vanuit geheugen afspelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dinobe Posted 9 november 2009 Report Share Posted 9 november 2009 De gratis versie: http://www.mediajukebox.com/ Eigenlijk is dat versie 12 van JRMC maar dan alleen voor audio. De huidige betaalde versie van JRMC is 14 en een stuk uitgebreider. Kan o.a. vanuit geheugen afspelen. Poeh! Een volledige mediacenter om eigenlijk te kunnen taggen :s beetje overkill? Heb je foobar2000 al eens bekeken? Daarin kan je aan FLAC files eigen metadata velden toevoegen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 november 2009 Author Report Share Posted 9 november 2009 Poeh! Een volledige mediacenter om eigenlijk te kunnen taggen :s beetje overkill? Als het alleen om taggen van MP3's voor je Ipod gaat ben je i.d.d. beter af met Tag & Rename, alhoewel de public domain Picard tag editor het ook prima doet (zoekt in Freedb + Musicbrainz). Het ging mij om het uitgebreider fatsoenlijk kunnen taggen van klassiek en daar heb je sowieso alleen wat aan als je ook een player hebt die dat ondersteunt. dBpoweramp haalt voor klassiek (maar niet alleen dat) ook o.a. Composer, Conductor en Soloists op uit de diverse databases. Dat is toch meer dan Freedb biedt met EAC. En ja, Foobar ken ik en heb ik ook gebruikt totdat ik JRMC ontdekte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts