Jump to content

actieve subwoofer

mart
 Share

Recommended Posts

hoi forummers,

even een kort vraagje.

Ik krijg een focal sub (cub) aangeboden. Ik heb op zolder een paar oude jmlabs microns staan. Prima speakers vind ik met een goede ruimtelijke dynamiek. en een strak laag voor zover er laag is. Zou het een goede combi zijn met deze cub?

Ik heb nu een paar studio de schop monitor speakers, ook oudere, die klinken relaxt met iets meer laag dan de micron maar zijn stukken minder ruimtelijk in de plaatsing.

Wie kan er iets zinnigs over vertellen, ga ik er op vooruit? Wat kan ik verwachten?

Mart

Ik krijg een focal sub (cub) aangeboden. Ik heb op zolder een paar oude jmlabs microns staan. Prima speakers vind ik met een goede ruimtelijke dynamiek. en een strak laag voor zover er laag is. Zou het een goede combi zijn met deze cub?

In het algemeen kun je stellen dat het belangrijker is of je sub met de ruimte "harmonieert" dan met de speakers. Gewoon proberen dus en veel schuiven met dat ding.

Ik dacht zelfde merk zelfde filosofie bij speakerbouw dus dat kleurt dan beter bij elkaar, is makkelijker op elkaar af te stemmen enzo maar dat is niet zo? proberen dus.

zoveel ruimte heb ik echter niet en ik las elders dat het beste is om bij kleine monitors de sub toch in de buurt van de speakers te plaatsen. Dat wordt dan links buiten naast de linker speaker.

Ik heb geen ervaring met subwoofers. Ik zal het web verder afspeuren naar hoe het beste aan te sluiten enzo.

bedankt voor je reactie.

Mart