Jump to content

Luidsprekers verhuizen

mumsoft
 Share

Recommended Posts

Over een paar weken zal ik eraan moeten geloven, of liever gezegd mijn luidsprekers. Ze gaan de deur uit voor een behandeling, en komen een week later weer terug.

Ik ben eigenlijk vreselijk bang dat ze beschadigen. Het fineer is vrij dun, en ze moeten twee steile trappen af, en later weer

Kan je niet beter een retourtje cadeau doen aan de "voodoo master"? Of werkt het dan niet?

nee ze moeten daarheen.

idd wat miracle zegt is een oplossing. zelf zou ik ze liever gewoon sjouwen zonder dingen eromheen. die gordijnen lag je dan in de kofferbak. wanneer je dat met zijn 2en doet valt dat reuze mee. sterkste onder ;)

ondertusen kun je hem zo vaak neerzetten als je wilt op de trap om te rusten. maar hoe meer neerzetten hoe meer kans op beschadigingen

Wat ik van Marc's trap gezien heb is onderweg neerzetten niet echt een optie, en zo'n 'driewieler' al helemaal niet, dat is op een gewone trap al een crime..

Hoe zijn ze destijds boven gekomen?

Die trap, vooral de bovenste, is erg steil en heeft smalle treedjes. Neerzetten kan wel, mits je hem blijft vasthouden.

Toen ze kwamen zaten ze in de doos, nog onhandiger, maar konden ze wel tegen een stootje.

Ik dacht eraan ze als een snoepje in te pakken, zodat je onder en boven houvast hebt, en ze ook langer worden. Dan is neerzetten g

bovenkomen is meestal makkelijker.

zullen bezorgd zijn zeker?

maar echt 24 kilo is met zijn 2en echt wel goed te doen.

ook voor 2 heren op leeftijd.

anders rol je ze in dikke slaapzakken ( touwtje eromheen) en schuif je ze met iemand eronder die het tempo en richting controleert naar beneden

Met een steile trap, ik spreek van ondervinding, zou ik ze ofwel alleen dragen ... of met 2

Met 2 kun je eventueel proberen dat de onderste persoon met zn gezicht naar de trap staat en de speaker op zn schouder laat rusten en de bovenste ondersteunt de luidspreekr met de handen ... zie zie je steeds mekaar en kan je gemakkelijker afspreken om samen een stap te zetten en te zien of het werkt

succes Marc

Gr

stef

Misschien kun je de laag units verwijderen (die moeten er toch uit neem ik aan). Scheelt 1 a 2 kilo en zo'n gat kan handig zijn om vast te houden.

Verder 24 kilo, niet echt spannend, alleen een steile, draaiende trap is wel vervelend.

Btw misschien is bij de winkel waar je ze gekocht hebt nog wel een paar (leen) dozen te regelen?

Beschermend materiaal er om heen. Twee spanbanden er omheen als handvaten en je kunt ze met z'n tweeen als een oversized boodschappentas naar beneden dragen. Of in een dikke deken pakken en gewoon beheerst over de treden naar beneden laten glijden. Zo heb ik in m'n eentje ons 150 kg fornuis de trap af gekregen, zonder al te veel moeite.

150 kilo :o

Dat doe ik je niet na. Ben je 2 meter 20 of zo? Ik had de grootste moeite om mn zelfbouw speakers (circa 90 kilo) overeind te zetten als ze op hun zijkant lagen (ook wegens beperkte onhandige houwvast en wegglijden overigens).

En ik heb nog nachtmerries als ik denk aan die piano (ook circa 150 a 160 kilo) die ik verhuist heb vanuit Schotland (lees 3 oude stenen trappen in een Georgian flat)

techniek is de helft. als het op slepen en sjouwen aankomt.

een heel handige regel

als je iets moet tillen dat op de grond ligt. gebruik dan je handen als haken (til dus niet met je armen) en probeer ipv je rug omhoog te trekken je voeten door de grond te duwen.

als je dat goed doet pak je zo al 30 /40 kilo extra ;)

iets laten glijden weegt veel minder dan in de lucht houden. en seed is geen kleine vent nee B)

@Goodtube: met jouw speakers zou ik dat niet eens overwegen. Ik ga nog eens bij Jack langs om te luisteren om de nieuwsgierigheid te bevredigen.

M :ph34r: rc

Doe dat zeker Marc, bij Jack krijg je een goede indruk van de mogelijkheden. Ik vind het bij Jack goed klinken !

(misschien nog wel fijner dan bij mij, door de akoestiek van zijn ruimte, en dankzij z'n voorversterker)

Gewoon inpakken in noppenfolie en die met plakband stevig dichtplakken. Doeken glijden er zo vanaf.

En dan gewoon met z'n tween sjouwen. Ik heb m'n Omega's (ca 60 kg/stuk) zo twee trappen naar boven gekregen (zonder folie).

:)

@Goodtube: met jouw speakers zou ik dat niet eens overwegen. Ik ga nog eens bij Jack langs om te luisteren om de nieuwsgierigheid te bevredigen.

Doe dat zeker Marc, bij Jack krijg je een goede indruk van de mogelijkheden. Ik vind het bij Jack goed klinken !

(misschien nog wel fijner dan bij mij, door de akoestiek van zijn ruimte, en dankzij z'n voorversterker)

Het zit in de lucht...

De aanleiding was dat buizentopic geloof ik.

Als mijn versterker naar de voodoo-master is geweest ga ik ermee bij hem langs. Dus het wordt een versterker-vergelijk(je) met de toevallige luidsprekers van Tubejack. Dan hoor ik die ook eens.

@M44: bedankt

@Duck: geen beter vermaak dan leedvermaak. :lol:

Hier moet het mee lukken denk ik :D .

dsc00314.jpg

Gewoon zonder bescherming van de trap af

De een boven de ander beneden.

Waarom zonder bescherming.

Als je er een deken omheen wikkel loop je de kans dat ze uit de deken glijden.

Op het directe houd heb je het meeste grip.

wel zorgen dat je niet ergens tegen aan stoot maar de speakers zijn niet zo heel groot en zwaar dus dat mag geen probleem zijn.

Groetjes George en suc6 met de verhuizing.

:D:D:D

Zo'n kraantje, dat is het!

Je hebt mijn ochtend weer goedgemaakt.

Zo'n topic pakt veel leuker uit dan ik gedacht had.

Ik denk er nu over om de speakerunits af te schermen met een stukje hardboard of zo, en ze dan in een slaapzak te stoppen.

Dat geeft genoeg grip, en geeft genoeg lengte voor zo'n steil driehoogachterzoldertrapje.

Iedereen bedankt voor het meedenken. :)

Guest kikkervisje
:D:D:D

Zo'n kraantje, dat is het!

Je hebt mijn ochtend weer goedgemaakt.

Zo'n topic pakt veel leuker uit dan ik gedacht had.

Ik denk er nu over om de speakerunits af te schermen met een stukje hardboard of zo, en ze dan in een slaapzak te stoppen.

Dat geeft genoeg grip, en geeft genoeg lengte voor zo'n steil driehoogachterzoldertrapje.

Iedereen bedankt voor het meedenken. :)

wagen.jpg

Deze lijkt mij meer jou formaat.

Guest tubejack
Als mijn versterker naar de voodoo-master is geweest ga ik ermee bij hem langs.

Dus het wordt een versterker-vergelijk(je) met de toevallige luidsprekers van Tubejack. Dan hoor ik die ook eens.

Wat leuk, ik heb ook wat bijzondere dingen in mijn versterker. Geen voodoo, gewoon puur.

Dus het wordt een versterker-vergelijk(je) met de toevallige luidsprekers van Tubejack. Dan hoor ik die ook eens.

Wat leuk, ik heb ook wat bijzondere dingen in mijn versterker. Geen voodoo, gewoon puur.

Ja, daarom is vergelijken ook pas nuttig/leuk nadat mijn versterker aangepast is, beetje peper erin.

Zal nog wel even duren, eerst moet KT88 weer beter zijn en tijd hebben.

Het woordje voodoo... ach, dat is gewoon een niet-begrepen want niet meetbare aanpassing, geheel a-Spido, A-Kraus en a-Pjotr. Verder geen geharrypotter.

Groetjes

Ja, daarom is vergelijken ook pas nuttig/leuk nadat mijn versterker aangepast is, beetje peper erin.

Zal nog wel even duren, eerst moet KT88 weer beter zijn en tijd hebben.

Het woordje voodoo... ach, dat is gewoon een niet-begrepen want niet meetbare aanpassing, geheel a-Spido, A-Kraus en a-Pjotr. Verder geen geharrypotter.

Groetjes

als het maar klinkt.

en dat gaat het :)

Groetjes

Ik kan het gemist hebben, maar is de "aanpassing" al eens nader gespecificeerd?

Of moet je daarvoor 500 pagina lange draadjes doorworstelen (met o zo leuke humor)?

Het beluisteren van die 2 hoorspelen heeft niet veel opgeleverd in mijn geval.